In-app purchase-urile genereaza incasari foarte mari pentru dezvoltatorii de aplicatii

In ultimul an App Store-ul a fost “invadat” de aplicatii gratuite construite pe modelul freemium care presupune folosirea achizitiilor in-app pentru a extinde functionalitatea respectivelor aplicatii. Modelul acesta este extrem de popular in App Store si dezvoltatorii americani castiga in medie nu mai putin de 64.000$ in prima luna dupa lansarea unei asemenea aplicatii. Vanzarile se fac prin in-app purchase-uri si vorbim despre venituri extrem de mari care insa nu se aplica pentru App Store-urile din intreaga lume, din pacate. Fiind vorba despre o medie a aplicatiilor din App Store, vaputeti imagine ca unele jocuri si aplicatii extrem de populare genreaza incasari de milioane de dolari in prima luna dupa lansare.

Daca in SUA aplicatia genereaza 64.000$ din in-app purchase-uri in prima luna dupa lansare, in Canada cifra este de aproape 6 ori mai mica si daca trecem la Europa atunci vorbim probabil despre venituri si mai mici. Chiar si asa, un dezvoltator poate castiga bani frumosi daca stie sa construiasca aplicatii atractive si are parte de o promovare corecta in randul site-urilor de profil. In Romania imi imaginez ca incasarile ar fi de cel putin 10 ori mai mici decat cele din Canada insa chiar si asa, un dezvoltator ar putea castiga un venit destul de bun din mai multe aplicatii de acest gen.