Noul MacBook Pro Retina Display va genera o crestere in profitul companiei Apple

0

  In ultimii ani compania Apple a vandut tot mai multe Mac-uri, insa pretul mediu de vanzare a scazut si impreuna cu el a scazut profitul companiei. Totul s-a intamplat din cauza unei schimbari in strategia companiei care in loc sa promoveze puternic MacBook Pro-urile scumpe, a pus accentul pe Air-urile ieftine care in ultimul trimestru fiscal au reprezentat trei sferturi din vanzarile totale de Mac-uri. Cei de la GigaOM explica situatia si spun ca Air-urile au un pret mediu de vanzare de 1099$, MacBook Pro-urile au un pret mediu de vanzare de 1799$ si in decursul unui an de zile, pretul mediu de vanzare al unui Mac a scazut cu 40$, iar Apple a pierdut cateva zeci de milioane de dolari in incasari. Pentru a salva situatia, cei de la Apple au lansat noul MacBook Pro Retina Display care are un pret mediu de vanzare de 2199$, cu 400$ mai mare decat cel al MacBook Pro-ului normal.

eMAG Black Friday 2018eMAG BLACK FRIDAY 2019, incepe in aceasta pagina pe 15 noiembrie.
fashion days black friday 2019 logoFashion Days BLACK FRIDAY 2019 incepe aceasta pagina in cateva ore.
Telekom logo Black Friday 2019Reduceri la telefoane in aceasta pagina si dupa 15 noiembrie.
Black Friday 2019 evoMAG.roZeci de mii de produse cu reduceri in aceasta pagina si in weekend.
logo pcgaragePC Garage BLACK FRIDAY 2019, mai este activ aceasta pagina in ultima zi.

  Pentru acesti 400$ utilizatorii primesc flash storage de 256 GB si un Retina Display, deci din punctul meu de vedere diferenta este pe deplin justificata de componentele oferite. Pentru a face lucrurile si mai interesante, Apple le ofera celor care vor un MacBook Pro optiunea de a cumpara un SSD de 256 de GB(SSD este in mare pare acelasi lucru cu flash storage in ceea ce priveste performantele) la 500$, deci acesti utilizatori platesc mai mult pentru un upgrade dar nu primesc Retina Display. Aceasta strategie a fost conceputa de Apple in ideea de a convinge mai multi utilizatori sa cumpere MacBook Pro-uri cu Retina Display si in final sa creasca pretul mediu de vanzare al unui Mac.

  Desigur ca strategia celor de la Apple va avea roade pentru ca MacBook Pro-urile cu Retina Display se vand „ca painea calda” in momentul de fata si Apple nu reuseste sa produca indeajuns de multe pentru a acoperi cererea de pe piata. In urma aplicatii acestei strategii pretul mediu de vanzare al unui Mac va creste de la 1245$ la 1365$, asta presupunand ca MacBook Pro-urile cu Retina Display vor atrage cel putin 15% din cumparatorii celorlalte modele. In cifre, Apple ar putea genera o crestere cu 1 miliard de dolari a profitului.