The International Ideas Festival – Orange aduna in Romania cateva dintre cele mai interesante idei de pe glob

  Ieri Orange Romania a organizat la Bucuresti prima editie romaneasca a The International Ideas Festival, un eveniment care se afla la a treia editie in cadrul grupului Orange France-Telecom. The International Ideas Festival este un eveniment in care cele mai bune idei ale angajatilor Orange din 10 tari de pe glob, propuse in cadrul programului Orange Bursa de Idei, sunt prezentate, apreciate si premiate de catre angajatii locali si international ai Orange, dar si de catre persoanele invitate la locatie. Toate ideile prezentate in cadrul evenimentului sunt concepute, dezvoltate si uneori deja aplicate de catre angajatii Orange, iar cele care sunt indeajuns de bune, dar inca neaplicate, pot fi finantate de catre Orange si pot fi utilizate fie la nivel local, fie la nivel international.

  La editia romaneasca a The International Idea Festival au participat 39 de idei ale angajatilor Orange din : Romania, Spania, Egipt, Iordania, Franta, Belgia, Polonia, Rusia si Slovacia, iar 6 dintre ele au fost premiate in baza voturilor date in cadrul eveinmentului de ieri. Ideile prezente la eveniment au fost impartite in mai multe categorii, iar pentru fiecare dintre ele a fost ales un castigator si in lista de mai jos aveti castigatorii plus o scurta prezentare a ideii lor :

  1. Vox Populi – Orange Kids Lab Rusia – The idea is to organize technical, scientific and egineering laboratories for our children. We can become the first company to organize an international network of technical laboratories for our children, and this way also prove our social orientation.
  2. Customer Category – Visual IVR Application to talk instantly to the Customer Service Agent – Enable customers to talk instantly  to the correct Customer Service agent by using the Visual IVR application on their Smartphone rather than listening to an Audio IVR.
  3. Network Category – VPN Access Failures? Not with your safety check! – A module to check the connection paths between customer and backbone equipments to detect the lack of real redundancy.
  4. People Category – Automated churn cost calculator to help Call Center Agents – Development of automated churn cost calculator IT solution to help Customer Care Agents in calculating churn fees and also reducing by 20% the AHT of resolution cases.
  5. Patent – Orange Soft Phone – Orange Soft phone enables customers to make and receive calls on any devices(TV, Mac PC, tablet) connected to their LIVEBOX.
  6. Best implementation – Orange Extra Number – Extra number is a service that allows customers to order aditional numbers to a current main number.

  Dintre toate ideile prezente acolo, cateva mi s-au parut potrivite pentru a fi prezentate aici, iar mai jos voi vorbi putin despre ele.

  TweetFinity este o aplicatie dezvoltata de catre Orange Egipt, iar cu ajutorul ei puteti scrie mai mult pe Twitter. Va ganditi probabil ca exista deja servicii precum Tweetlonger care ofera o asemenea functionalitate, la asta m-am gandit si eu, insa cei de la Orange au o viziune diferita. In loc sa faca un website in care sa afiseze tweet-uri mai lungi, ei au facut o aplicatie care partajeaza textul vostru si il publica sub forma mai multor tweet-uri numerotate, astfel incat oricine va citeste feed-ul sa inteleaga ce spuneti. Tweetlonger publica o parte din mesaj si redirectioneaza utilizatorii catre un alt website pentru a citi totul, insa TweetFinity publica intregul mesaj pe Twitter, dar sub forma mai multor tweet-uri succesive. Cred ca ideea vine de la partajarea mesajelor SMS atunci cand textele sunt prea lungi si cred ca ea este buna, insa probabil va genera ceva confuzie in randul utilizatorilor. TweetFinity a fi candva disponibila in App Store si in acel moment va voi anunta.

  Orange La Multi Ani este un alt proiect interesant al celor de la Orange, compania avand in plan oferirea de vochere promotionale utilizatorilor care isi serbeaza ziua de nastere. Acum primiti minute de ziua voastra, in curand veti primi si un voucher care va permite sa cumparati produse din magazinul online Orange, iar fiecare voucher va fi utilizabil numai online si valoarea sa va fi calculata in functie de facturile voastre din ultimele luni. Ideea nu este rea, Orange spera sa creasca vanzarile in acest mod si mai mult ca sigur o va face.

  La final las o idee a angajatilor Orange din Polonia, ei implementand acolo un forum de discutii pentru utilizatorii care au probleme cu terminalele cumparate de la operator. Ideea a fost de a oferi utilizatorilor posibilitatea de a se ajuta intre ei inainte de a ajunge sa sune efectiv la operator pentru rezolvarea unei probleme, iar intr-un singur an de zile 20.000 de cazuri au fost rezolvate in acest mod. Angajatii Orange modereaza discutiile si intervin doar cand este cazul, iar tot ceea ce se face reduce traficul Call Centerelor.

  Evenimentul a fost interesant, a fost gandit pentru a oferi in principal solutii business pentru Orange sau alte companii, nu a avut prea multe idei gandite special pentru consumatori si cred ca acest lucru ar trebui luat in calcul pentru viitor. In San Francisco, Orange Labs dezvolta proiecte comerciale, ce pot fi utilizate si de alti utilizatori in afara clientilor orange nu doar de catre companii, si ar fi interesant de vazut alte evenimente asemanatoare, dar axate si pe utilizatori. Ma bucur sa vad ca in Romania se organizeaza evenimente in care ideile sunt apreciate si premiate, iar pe viitor nu pot decat sa sper ca asemenea prezentari vor deveni la fel de normale ca restul lucrurilor pe car ele vedem in viata de zi cu zi.

Angelica Mirica – organizator in Romania a The International Ideas Festival