iPad 4 ar putea fi rezultatul vanzarilor slabe ale iPad 3 si a presiunii puse de Microsoft Surface

  Prezentarea iPad 4 din 23 octombrie a uimit atat presa, cat si analistii, iar multa lume se intreaba care sunt adevaratele motive din spatele lansarii acestui produs. Ei bine, daca ne uitam la rezultatele financiare anuntate de Apple pentru Q4 2012 aflam ca tableta iPad nu s-a vandut chiar atat de bine, Tim Cook blamand zvonurile pentru scaderea vanzarilor. Desigur ca nu doar zvonurile pot fi aduse in discutie pentru scaderea inregistrata in Q4 2012, tableta Microsoft Surface fiind un motiv foarte bun pentru a actualiza linia de tablete iPad.

  Desi Apple ascunde acest upgrade in spatele dorintei de a implementa tehnologia Lightning si a aduce utilizatorilor cele mai bune componente pentru iPad, adevarul este ca in spatele ei se ascunde si frica de a nu fi intrecuti de concurenta. Pana recent Apple avea curajul de a mentine pe piata produse cu hardware vechi, indiferent ce lansa concurenta, insa anul acesta lucruruile au ajuns la nivelul in care aceasta strategie nu mai este profitabila. Apple a pierdut probabil vreo 3 – 4 milioane de posibile vanzari in Q4 2012, asta i-a facut pe cei din conducere sa se uite serios la ce exista pe piata si astfel s-a nascut iPad 4.

  Daca tableta ar fi venit la 1 an de la lansarea iPad 3, nu ar fi existat probleme foarte mari, insa ea vine la doar 6 luni de la lansarea iPad 3 si asta a suparat foarte multi clienti. Pe termen lung strategia asta de a lansa produse o data la 6 luni nu va fi benefica pentru clientii Apple care s-au obisnuit cu altceva, insa daca, companiile concurente vor continua sa puna presiune pe Apple, exista posibilitatea ca noi sa vedem lansari asemanatoare in viitor.