100 de milioane de smartphone-uri Galaxy S au fost vandute in lantul de distributie al Samsung

  Samsung, cel mai mare producator de smartphone-uri de pe glob, a anuntat astazi ca peste 100 de milioane de smartphone-uri Galaxy S au fost vandute in lantul sau de distributie in aproape 3 ani de zile. Cifra este impresionanta pentru orice producator de smartphone-uri, ea se apropie de cifrele inregistrate de catre Apple de-a lungul anilor, insa deocamdata nu depaseste ceea ce reuseste Apple sa faca. Totusi, trebuie retinut faptul ca vorbim despre vanzari in interiorul lantului de distributie al Samsung, deci vanzari catre magazine si NU vanzari directe catre clienti, cifrele acestea nefiind vreodata publicate de catre Samsung.

Samsung Electronics’ flagship Galaxy S series surpassed the accumulated sales record of 100 million units from the supply side in only 2 years and 7 months after its launch in May 2010. Galaxy S III is selling at much faster rate of 30 million in 5 months and 40 million in 7 months, after becoming a million seller in only 50 days after its release last May. Currently, its average daily sales are 190,000 units. The driving force behind Samsung Electronics’ rise to the top on the global smartphone market is Galaxy S II which is gaining ground as a steady seller hitting the sales of over 40 million in only 20 months.

  In ciuda faptului ca foarte multe terminale Galaxy S sunt oferite cadou in diverse promotii pentru alte produse ale companiei si sunt listate ca fiind vanzari, ceea ce a reusit Samsung sa faca in doar 3 ani este impresionant si merita laudat. Ar fi fost un anunt si mai frumos daca in ultimii ani nu ar fi existat atatea scandaluri de copiere si utilizare fara drept a proprietatii intelectuale, insa nimeni nu poate schimba trecutul.

37 COMENTARII

  1. @Victor Bulgar: Atunci era alta piata pentru smartphone-uri, vanzarile au explodat din 2008 incoace. Si mai este o problema, alea 51.2 s-au vandut catre oameni, astea 100 ale Samsung s-au vandut catre magazine si nimeni nu stie cat s-a vandut catre persoane fizice. Sigur e vorba de peste 70 de milioane, dar de aici incolo doar Samsung stie..

  2. @VictorBulgar. Pai apple a avut vanzarile alea la inceput pentru ca era un segment nou, nu avea contracte cu operatori din toata lumea, nu se vindeau iphone-uri in magazine online. Samsung a venit pe ompiata deja existenta. Plus, iphone sunt 6 modele, galaxy sunt peste 10 (1,2,3, plus, mini, maxi.. Etc.)

  3. Pt ca nu toti operatorii accepta conditiile Apple – in general, daca nu au volume mari de vanzari de iPhone, operatorii ies in pierdere ori cu castiguri foarte mici.

  4. asta este cu adevarat impresionant 🙂 un succes rasunator demn de luat in seama, similar cu succesul ce l-au avut sony cu batrana consola playstation 2…pfaaa 100 de milioane, nu conteaza ca face parte din lantul de distributie, deoarece sunt ca si vandute 😆

  5. Si eu sunt de parere ca nu are importanta daca e shiped sau saled. Samsung are multe telefoane vandute prin resseleri si le este greu sa verifice efectiv cele care ajung la end-useri. Una peste alta samsung chiar reprezinta o alternativa si un concurent redutabil pentru apple in momentul de fata, ceea ce e un lucru extrem de bun cred eu.

  6. @Zaone, stiu, e logic ca vanzarile sunt maxim la fel, dar, in general, mai mici ca livrarile, dar totusi, din cate am observat eu, seria S dispare si ea repede din magazine, deci vanzarile reale ar fi mai mari decat 70%, altfel ar fi fost organizate promotii de vanzari pentru terminarea stocului. Insa chiar si in primele 15 trimestre (aproape 4 ani) s-au vandut 90 milioane de iPhone.

    @anonimous, cand intri pe o piata deja existenta, e mult mai greu sa te ridici si sa dai intr-o parte un producator deja cunoscut (exempu – iPad-ul), deci aceasta idee contrazice legile economice, iar sortimentul mai mare de produse nu inseamna o crestere direct proportionala a vanzarilor (daca are de 10 ori mai multe modele, e posibil sa vanda de pana la 2 ori mai mult, nicidecum de 10 ori).

    Totusi pentru mine este absurd faptul ca Samsung a putut vinde atatea terminale, toate din plastic ieftin.

  7. @Victor Bulgar: Nu dispar repede din magazine, tocmai asta e ideea, de aia se dau Galaxy S-uri gratuit cu frigidere sau televizoare, acelasi lucru fiind valabil si in cazul tabletelor. Promotii disperate de genul asta se organizeaza cand un produs nu se vinde indeajuns de bine, iar asta o stie toata lumea. Cat despre comparatia dintre vanzarile APple si cele Samsung, e imposibil de facut ca sunt raportari complet diferite. Daca e sa raportam ce baga Apple in lantul de distributie, mai bagi cate 10 – 20 de milioane la fiecare trimestru fiscal si egalizezi Samsung.
    E absurd pentru ca nu s-au vandut in realitate atat de multe. Vanzari efective cred ca sunt pana in 50% din cifra aia, restul sunt date la promotii si inca nevandute in magazine, poate asa ar fi realitatea, asta e doar presupunerea mea.

  8. Chestia cu promotiile e adevarata:), un prieten a primit la un copiator profi de vreo 1500e o tableta ipad 2 wifi 16gb:)))…deci in ambele tabere sunt de astea

  9. Iti inteleg punctul de vedere, si il respect, dar am si eu dreptul la opinie. In fine, nu mai este disperat de loc Samsung, n-are de ce sa fie, iar promotiile organizate acopera o parte infima din numarul de centre de distributie. Cel putin in R.Moldova si Rusia nu am vazut asa ceva, iar daca din cand in cand apare o stire ca undeva s-a facut vreo promotie, nu inseamna ca e mereu asa si ca e peste tot. Disperat poate fi considerat razboiul juridic al Apple contra Samsung, sau aparitia iPhone 5 la doar 10 luni distanta de 4S, sau iPad 4 la jumatate de an. Si asta este logic, nu o confirmare a dragostei mele pentru cineva anume. Cand Apple era in top, ii iubeam produsele, cand concurenta vine din urma, e dreptul meu sa aleg, nu? Candva ai iubit si tu Nokia, sunt sigur, dar vezi ca timpurile se schimba. Iar predispunerea fata de un brand e o arma de marketing folosita de corporatii pentru a-si prevedea viitoarele profituri, nimic mai mult.

  10. @noob: Not really, acolo e dat de retailer si e la o scara mica. La Samsung e la scara foarte mare si e dat de companie, trecut la vanzari, e alta chestie. Apple vinde tabletele alea care se dau la concursuri, retailerul le cumpara si le da cadou.

  11. @Cristi: Minte prin omisiune. Vezi ca in textul citat de la ei am pus accent pe partea unde mentioneaza de supply, nu face asta in titlu, nu aduce aminte altundeva. Cei care preiau stirea continua sa nu spuna ca de fapt sunt vanzari in lantul de distributie.

  12. eu zic ca balanta este foarte bine inclinata la Samsung, ce a copiat sunt convins ca a fost foarte bine compensat de inovatiile sale, de care bineinteles profita si alte companii, asa ca sa nu ii mai aratam cu degetul

  13. Nu prea inteleg ce interes ar avea un retailer (care are o afacere privata si independenta de samsung) sa isi indoape depozitele cu un produs care nu s-ar vinde. Poate imi explica si mie cineva ca eu nu inteleg.

  14. Zaone te rog sa imi dai si mie un link din Romania in care un retailer samsung vinde un frigider sau o masina de spalat si iti ofera pe langa(super mega frigiderul de 15 milioane de lei) si un samsung galaxy s3 de 25 de milioane,deabea astept sa cumpar.

  15. Au fost promotii. Tin minte ca dadeau un feature phone samsung daca achizitionai un smartphone Galaxy. A fost in perioada dinaintea sabatorilor de iarna si am vrut sa scriu la un moment dat un articol, dar ma abandonat ideea pentru ca apareau prea multe certuri aici.

  16. Da zaone,am vazut si eu oferte de genul,dar dau telefoane ieftine de maxim 3-400 de lei,nu dau la masini de spalat sau frigidere telefoane din seria galaxy s….Am vazut la altex sau dommo ca ofereau un astefel de telefon dar la cumpararea unui tv de peste 100 de milioane de lei.
    Daca ar fi adevarat si s-ar raporta cidrele tale de 70% vandute ar insemna ca samsung sa vanda in prostie tv-uri de peste 3000 de euro,ceea ce nu prea este adevarat:).Sincer acum imi luam un frigider ca sa beneficiez de un sgs3.

  17. Fiecare tine cu ursu lui. Insa e arhicunoscuta strategia samsung de inducere in eroare pt a se putea compara macar pe un anumit segment cu apple. Alta problema pe care Samsungul o omite ar fi ca Samsung Galaxy S a fost produs in trei modele si anume Samsung Galaxy S , Samsung Galaxy S plus, si Samsung Galaxy Advance care inca mai se gaseste (fiecare cu hardware diferit) iar termenul in care fiecare tel a fost tinut la vanzare oarecum facand parte din oferta pro a fost extrem de lung coparativ cu orice model de iphone.

  18. Am avut toate telefoanele din seria Galaxy iar Galaxy S 3 detin acum. Pot spune ca e cel mai bun smartphone pe care l-am avut. Si am schimbat cateva modele de telefoane (de la HTC, Apple, Nokia, Sony).

  19. Nu poti tine “scorul” real la unitati activate android. De ce? Pai simplu, dupa activarea initiala, destul de multi utilizatori (mai multi decat in cazul ios) aleg sa root-eze telefoanele pentru a instala custom rom-uri si etc. Odata ce acest custom rom trece de setup-ul initial, el apare activat ca si un nou device din perspectiva producatorului – daca ar fi sa stea sa le numere.
    Am avut acum ceva timp un HTC Sensation. Cel simplu, fara XE sau XL. Gasisem un rom mai nou portat de pe XE si l-am instalat. La setup-ul initial telefonul avea identul XE, iar ulterior putea fi “vazut” de producator ca un XE obisnuit. Ba chiar am si primit update-uri OTA pentru XE. In cazul ala HTC cate device-uri raporteaza ca fiind vandute? Daca mergem bazat pe numarul de activari, perioada aia cred ca am “cumparat” vreo 20-30 telefoane :))

    In iOS nu merge chestia asta, JB este o forma de root nu un custom rom. Toate produsele apple ruleaza in continuare rom-ul original deci e simplu sa-ti dai seama de diferenta intre activare si restore.

  20. Fiecare cont/telefon activat in Play Store primeste un cod unic de identificare (Device ID). Deci chestia cu ROM-urile nu cred ca e valida. Eu am incercat multe ROM-uri pe Galaxy S si Device ID-ul a ramas acelasi, cu fiecare activare a terminalului, indiferent de tipul ROM-ului.

  21. zoane … nu exista asa ceva .. cine instaleaza romuri si nu activeaza play store .. chestia de mai sus e o mare aberatie.. de ce ar vrea companiile sa se amageasca singure pe ele .. shit

  22. @Victor, eu am 3 conturi in AppStore (US, UK si RO), insa niciunul in Play Store, pentru ca, sincer, am deja toate aplicatiile pe care le-as dori in Note 2. Asa ca nu e neaparat sa ai si un cont, nu ma impune nimeni. Mai ales ca sunt multi care au un smartphone dar inca nua au un cont de email 🙂 Ce sa se mai chinuie cu Play Store?

  23. Nu se procedeaza asa. Google ofera date despre terminalele activate (pe baza de log in internet), producatorii despre numarul de unitati vandute. Nu cred ca acelasi terminal va fi listat de 2 ori, pentru ca hardware-ul ramane acelasi, si el este cel de care depinde codificarea terminalului, nu soft-ul.