Prima Pagina Apple Apple si strategia in stabilirea preturilor

Apple si strategia in stabilirea preturilor

emag revolutia preturilor mobil

  Produsele Apple sunt unele dintre cele mai scumpe de pe glob si oamenii platesc sute sau chiar mii de dolari pentru a cumpara un iPhone, o tableta iPad, sau un Mac. Rareori se intampla ca produsele Apple sa fie disponibile la preturi foarte mici, compania avand o strategie interesanta pentru a mentine preturile ridicate si a descuraza oferirea de promotii substantiale. Catre magazine, Apple vinde produsele la mari, diferenta fata de cele de vanzare fiind mica, insa Apple reuseste sa isi mentina retailerii ca si clienti prin oferirea de comisioane la fiecare vanzare, asta separat de pretul de vanzare, care este oricum mai mic decat cel din magazine.

Apple, however, extends only a tiny wholesale discount on its Macs and iPads to your retailer of choice. The actual numbers are a closely guarded secret, protected by confidentiality agreements between Cupertino and its resellers, but the difference probably amounts to only a few percentage points off the official price that you find at Apple’s own stores. With such a narrow gap to tinker with, most retailers can’t offer big discounts and still hope to turn a profit. 

This is where the second part of Apple’s retail strategy kicks in: The company supplements its tiny wholesale discounts to resellers with more substantial monetary incentives that are available only if those resellers advertise its products at or above a certain price, called the “minimum advertised price” (MAP). This arrangement enables retailers to make more money per sale, but it prevents them from offering customers significant discounts, resulting in the nearly homogeneous Apple pricing we are used to.

  Apple ofera bani marilor retaileri daca acestia comercializeaza produsele la un pret minim de vanzare, acesta fiind de obicei egal sau putin mai mare decat cel din Apple Store-uri. Impreuna cu obligativitatea de a promova produsele, contractele incheiate intre retaileri si Apple sunt extrem de profitabile pentru ambele parti, Apple incasand foarte multi bani din vanzari, retailerii incasand ceva mai putin, insa avand beneficiul de a atrage clienti in magazine, acestia achizitionand produse accesorii pentru cele ale Apple.

The situation with the iPhone is slightly different. Though the phone’s retail price is in the hundreds of dollars, most consumers buy it alongside a two- or (in Canada) three-year cellular service plan. In exchange for the opportunity to charge their iPhone customers $70 or more a month, the carriers subsidize the cost of the device itself, which consequently carries a much lower price than it would if sold unlocked and contract-free.

For retailers, these phone-and-service-contract deals are profitable not because of the hardware’s selling price, but because of a commission that carriers pay them, depending on the length and the cost of the mobile plan that each customer chooses. This helps explain why many stores will sell you an iPhone at the discounted price only if you buy it together with “in-store activation”; otherwise, they’d miss out on the bulk of their financial gain from the transaction.

  Explicatia anterioara este disponibila pentru Mac-uri, deoarece in cazul iPhone-urilor preturile de vanzare sunt calculate altfel. Operatorii vand in general cele mai multe iPhone-uri si desi ei le cumpara de la Apple la pret intreg, vanzand terminalele impreuna cu abonamente pe 1/2 ani, reusesc sa obtina profit din fiecare client. Retailerii obtin comisioane daca vand terminalele impreuna cu abonamente, iar in final toata lumea este fericita, inclusiv clientul care in final plateste un pret premium pe produse multumita acestei strategii.

  Nimeni nu stie detaliile exacte ale contractelor dintre Apple si magazine, insa in mare aceasta este strategia in baza careia Apple reuseste sa vanda produse la preturi mari.

emag revolutia preturilor articole
  • Mai multi bani platim pentru firma , decat pentru un device…

  • Seby

    este si nu este adevarat ce spui , dar nu de asta am vrut sa scriu….
    produsele lor sunt scumpe doar atunci cand te apuci sa-l cumperi la liber si sincer aici au o problema foarte mare cei care le cumpara la liber si dupa aia se duc si fac abonament , abonament cu care puteau beneficia de oferte foarte bune , dar daca prostia nu era mare nu mai apuca nimeni 2013 , iar numarul produselor vandute este mult mai mare decat a celor vandute la liber…….
    de exemplu aici stai si umblii de nebun sa cauti un device android si ma refer la cele de top si nu rasnite si alearga astia sa dea cate 200 sau 300 euro la abonamente si nu gasesc nicaieri in timp ce idevice-urile stau in cantitati destul de mari la oferte de 1 euro pt 4s si pana la 50 euro pentru 5 si nu ia nici naiba , mie nu mi se pare mult 50 euro ba chiar nu mi se pare mult nici aia 200 , deci preturile la care le poti achizitiona sunt destul de mici.
    nu inteleg de ce nu se vand dar asta e alta treaba si alta poveste.

  • Vasi

    @Andrei… normal ca platesti pentru firma, dar prin “firma” se intelege tot ce poate acel device. Firma nu apare peste noapte, nu creste daca nu merita, nu se mentine in top daca nu are cu ce. De exemplu…Allview…de ce nu vinde cu 1000 € un telefon sau o tableta, si sa spunem ca produsul nu e bun…platim firma in banii aia!

  • Claudiu daniel

    Asa platim pt firma dar firma a realizat si dezvoltata produsul pe care eu il vreau ! Si intradevar la abonament e cel mai rentabil sa obtii un dispozitiv pt intradevar te cam legi la cap dar poti sa-l iei moca sau pe bani mai putini si PT. abonamentul pe care il platesti ai si servicii pe care oricum le platesti daca vrei un astfel de dispozitiv!! Dar oricum nu e ceva chiar nou ce fac ei , atat ca operatorilor le vand la pret intreg. Si inainte se practica asta doar ca ceilalti( producatori) sigur le facea mari reduceri operatorilor…

  • ss33

    lumea cumpara shiny stuff si cata vreme concurenta face produse urate la preturi nu cu mult mai mici, apple o sa vanda in continuare (indiferent de cotarea la bursa) o gramada de deviceuri la preturi destul de mari.

  • Georgian

    Cred ca esenta este alta. Apple incurajeaza prin politica lor obtinerea unui pret unitar pentru produse fie ca e magazin oficial sau resseler, acordandu-le comision la vanzarea efectiva, cu conditia unui pret minim. Si e o politica care le-a reusit, si in romania spre exemplu ipad mini este 1650 la istyle, noumax, altex , emag etc.
    Asta face produsul premium sa isi pastreze si valoarea iar alegerea cumpararii sa fie doar pe baza calitatii serviciilor oferite de vanzator.

  • Danmarc

    Dupa ce am citit articolul mi-am aruncat o privire pe emag și am constatat că între o tableta iPad sși un Samsung Tab nu sunt diferențe semnificative de pret.
    La asta se mai adaugă și faptul ca Apple dezvolta singur tot, de la design până la sistem de operare, în timp ce Samsung mai “împrumută” destule de la concurență și vom vedea adevărata diferență între un produs cu adevărat premium și o replică.
    Că să nu mai vorbesc de faptul că Apple își arată reala valoare atunci când posesorii merg pe soluții unitare, spectiv mai multe device-uri în aceeași familie (comunitate).. Atunci să vezi distracție…