Lansarea unui iPhone ieftin ar putea afecta brandul Apple

  Apple s-a pozitionat pe piata ca o companie care vinde produse premium, pretul iDevice-urilor sugerand acest lucru pentru orice persoana interesata sa le cumpere. Zvonurile privind lansarea unui iPhone ieftin, aduc in discutie posibilul impact pe care l-ar putea avea asupra brandului Apple acest dispozitiv, compania avand reputatia de a vinde telefoane scumpe, dar bune din punct de vedere calitativ. In primul rand, Apple ar obtine un profit de doar 70$ la vanzarea unui iPhone ieftin cu un pret situat intre 250$ – 300$, profitul reprezentand doar un sfert din cei 285$ castigati acum de catre Apple la vanzarea fiecarui iPhone 5.

The high-end smartphone market is finite, and iPhone’s extraordinary success is driving it very quickly toward saturation, in our view. However, we believe the company would be much better served by continuing to focus on capturing and maintaining share of the most profitable customers in the world rather than moving down market, even if it means sacrificing unit and revenue growth.

  In al doilea rand, brandul Apple ar risca sa se dilueze, transformandu-se dintr-unul premium, intr-unul al produselor accesibile. Pe termen lung, schimbarea perceptiei utilizatorilor in legatura cu brandul Apple ar putea avea efecte negative, clientii dispusi sa plateasca 700$ pe un iPhone 5 putand lua decizia de a achizitiona un iPhone ieftin in schimb, sau de a achizitiona un terminal al concurentei. Desi un iPhone ieftin ar putea creste semnificativ vanzarile de smartphone-uri Apple, problema este ca pe termen lung compania ar putea pierde mult mai mult.