Ca Android-ul este fragmentat stie toata lumea, insa dezvoltatorii de aplicatii pentru acest sistem de operarea au cele mai mari probleme. In momentul de fata exista peste 31 de dimensiuni diferite pentru ecranele terminalelor mobile care ruleaza Android OS si desi nu exista la fel de multe rezolutii, exista oricum probleme in ceea ce priveste pregatirea unei aplicatii pentru toate terminalele mobile importante. Daca tot suntem pe un blod dedicat iDevice-urilor, merita mentionat faptul ca Apple are doar 4 dimensiuni pentru ecranele iDevice-urilor sale, iar cand vine vorba de rezolutie, exista tot 4.
- 2.6
- 2.8
- 3.14
- 3.2
- 3.4
- 3.5
- 3.6
- 3.65
- 3.7
- 3.8
- 3.97
- 4
- 4.2
- 4.27
- 4.3
- 4.5
- 4.52
- 4.65
- 4.7
- 4.8
- 5
- 5.3
- 5.5
- 5.8
- 6.3
- 7
- 7.7
- 8
- 8.9
- 10
- 10.1
Parca sici discutam de Lumea Apple si iOS ,nu de Android care este “pistol cu apa” 😉
sunt unele pistoale din astea cu apa letale:))
pe principiule “aifon si bemve rulz” pamantul nu s-ar mai invarti.
pe bune acuma…
p.s am ca telefon un iphone;)
*principiul
Da,dar macar astia le au pe toate la dispozitie. Pe al meu iP5 inca am soft compatibil doar cu 3,5″. Deci?
Android e Open Source si e folosit de multe companii producatoare de telefoane, tablete etc. asa ca nu ar trebui sa va mire numarul mare de rezolutii. Are o adaptibilitate destul de buna.
http://opensignal.com/reports/fragmentation.php – aici gasiti un studiu care explica foarte clar cat de fragmentat este Android OS.
@zaone poti pune graficele de la sectiunea “Resolution” in articol, sa vada lumea diferentele dintre Android OS si iOS privind rezolutiile pe care trebuie sa le ia in considerare un developer.
Fragmentarea este o problema pentru Windows? Iarasi puneti botul la aberatii de marketing.
@Lucian, ce fragmentare la windows? Are rezolutii fixe, producatorii alegand cum le configureaza in dimensiunile lor de ecrane. Iar hardware, toate respecta acelasi principiu, diferente fiind doar la “capacitate”.
Adica indiferent ca ecranul e de 21″, 40″, 90″, ele tot o sa suporte 1024X760 de ex. Nu ca la android, unde 2,6″ are 400×512, ala de 8″ are 1260×340 and so on.
Pai si la ios este din ce in ce mai evidenta fragmenarea. Si va deveni mai evidenta cu noile lansari de anul asta.
Eu cred ca daca Android-ul se pastra la fel ca iOS pe cateva device-uri high-end gen S3,S4,One,Nexus 4 ar fi fost un adversar real in fata iPhone-ului.Asa e vai de capul lui.Aplicatiile is prost optimizate.Sacadeaza jocuri pe configuratii “racheta” iar 3GS-ul cu ai lui 600Mhz inca se tine bine si aproape ca-l poti compara cu un dual-core Android de la LG,Samsung.Plus ca odata ce ai folosit iOS,nu te vei mai obisnui cu Android-ul.Eu am trecut de la Android pe iOS si pot sa zic ca orice configuratie ar avea telefonul cu robotelul tot nu poate avea adevarata fluiditate pe care o are specific iPhone-ul.Asadar, mai bine mai astepti putin si iti mai strangi niste banuti si ai dai pe un iPhone decat pe un Android device.Multi cred ca daca iau un Android device cu aceleasi configuratii sau mai mare ca a unui iPhone, vor avea aceeasi experienta la un pret mai mic.Oricum zilnic intru in contact cu multe Android device-uri high-end.Va pot spune ca S3-ul se misca jalnic pe langa 4S.
Trebuie sa iei in calcul si cate tipuri de tel folosesc android,din aceasta cauza sunt multe dimensiuni si rezolutii
Hai iarasi sa barfim de alții ca Apple nu mai scoate nimic si arunci sa barfim fie samsung fie Android.
La Android mai exista si dimensiunea de 9.7 (iPad clone).