Prima Pagina AT&T Operatorii de telefonie mobila din SUA doresc sa renunte la subventionare preturilor...

Operatorii de telefonie mobila din SUA doresc sa renunte la subventionare preturilor smartphone-urilor

iphone 8 precomanda emag banner

  Desi subventiile pentru smartphone-uri nu sunt mari in tara noastra, ele ar putea disparea complet in anii viitori daca o strategie a marilor operatori de telefonie mobila din SUA va fi aplicata in viitorul apropiat. CEO-ul operatorului de telefonie mobila AT&T, cel mai mare partener Apple din SUA, a afirmat intr-o sedinta a investitorilor ca operatorii de telefonie mobila trebuie sa renunte la oferirea de subventii pentru achizitionarea de smartphone-uri. CEO-ul explica faptul ca avand o rata de penetrare de 90% in randul cetatenilor americani, operatorii cheltuie sume enorme de bani subventionand preturile smartphone-urilor si asta deoarece multi dintre clienti schimba terminalele des, iar operatorii ajung sa plateasca anual sume foarte mari fara a si le recupera in timp util.

When you’re growing the business initially, you have to do aggressive device subsidies to get people on the network. But as you approach 90 percent penetration, you move into maintenance mode. That means more device upgrades. And the model has to change. You can’t afford to subsidize devices like that. Stephenson also acknowledged that breaking customers of their habit of upgrading to a new phone every 18 months to two years is not an easy task. But he said a business models focused on financing rather than providing a subsidy would be “transformative” for the industry. He said the company’s new AT&T Next program, which offers no-money down and 0-percent financing, drives smartphone penetration in a way that is more sustainable over time.

  Privind lucrurile din perspectiva unei companii care trebuie sa fie profitabila pentru a supravietui, lucrurile sunt logice, insa privind totul din perspectiva utilizatorilor finali, schimbarea nu este chiar atat de grozava. Totusi, chiar daca in SUA urmeaza sa fie aplicata o asemenea schimbare, vor trece cativa ani de zile pana in momentul in care operatorii de telefonie mobila din Europa vor adopta o strategie similara, insa dupa cum se prezinta lucrurile acum, se pare ca in viitor vom fi nevoiti sa acceptam subventii mult mai mici sau chiar sa fim nevoiti sa cumparam terminalele la pret intreg.


  • NicKel

    Oricum anul asta Orange a rupt gura targului cu pret super ok la liber pentru cele 3 noi aparitii, de ce sa te legi la cap sa-ti iei micro-subventionat?

  • Morph

    Pai atunci ce rost mai are abonamentul cand cu maxim 15 euro ai nelimitat pe pre pay

  • Problema nu o reprezinta supravietuirea companiilor Zaone, ci marirea profiturilor.

  • carpo

    Nu le mai ajunge. Ei sunt liniști sa te “lege” doi ani dar tu fraierul final trebuie sa fii fericit ca nu beneficiezi de nimic . Dar ecuatia e simpla . Nu microsubventie nu abonament cu toata rata lor de penetrare cu tot.

  • Daniel

    Operatorii din România de mai bine de 1 an nu mai au subvenți consistente la telefoane. Exemplu concret: Blacberry Z10 este gratuit la abonament de 44 de euro, iar la abonamente sub 15 euro este mai scump decât dacă l-ai achiziționa nou (1200 RON), evident nu de la Orange. Unde este subvenția?

  • ehehei

    Nu e vorba despre pretul terminalelor la abonament si nu se refera decat la operatorii din state.
    In state, Apple ii obliga pe operatori sa “subventioneze” pretul telefoanelor pana la un anumit nivel, in plus fata de “subventionarea” care vine cu abonamentul. Din cauza asta un pachet abonament+Iphone 5s costa la AT&T tot atat cat costa un pachet abonament+Nexus 5 sau Galaxy S4 sau Lumia 920. In prima faza operatorilor le-a convenit pentru ca faceau bani oricum, dar cu scaderea tarifelor la abonamente, nu prea le mai convine sa vanda un Iphone scump la pret de Android ieftin.

  • ehehei, fara supărare dar esti pe dinafara

  • ehehei

    Cristi, nu sunt deloc pe dinafara, chair asa este situatia, documenteaza-te un pic.
    AT&T a fost primul si singurul operator din state care a avut Iphone, si strategia Apple a fost clara: il vindeti ieftin, voi castigati clienti, noi castigam piata.