Prima Pagina Apple Apple este amendata cu 670.000$ in Taiwan pentru controlarea pretului de vanzare...

Apple este amendata cu 670.000$ in Taiwan pentru controlarea pretului de vanzare al iPhone-urilor

  Apple este una dintre putinele(daca nu chiar singura) companii producatoare de telefoane mobile care le impune operatorilor de telefonie mobila segmentul de preturi intre care pot comercializa terminalele iPhone. Aceasta strategie forteaza operatorii sa nu comercializeze terminalele cu subventii foarte mari sau preturi foarte mici, insa ea nu este chiar atat de legala in majoritatea tarilor. Daca pana acum in Europa Apple a fost doar investigata pentru aceste practici, iata ca in Taiwan guvernul a decis sa aplice companiei americane o amenda de 670.000$ pentru influentarea pretului de vanzare al terminalelor iPhone de catre operatori.

TAIPEI—Apple Inc. has been fined 20 million New Taiwan dollars (US$670,000) and ordered to stop interfering with mobile service providers and handset distributors’ pricing, Taiwan’s Fair Trade Commission said on Wednesday. Apple can appeal but may face a fine up to NT$50 million if it doesn’t comply, the commission said. Through the email correspondence between Apple and these three telecom companies we discovered the companies submit their pricing plans to Apple to be approved or confirmed before the products hit the market.

   Decizia guvernului are la baza documentatie primita de la operatorii de telefonie mobila, unele email-uri dezvaluind faptul ca acestia trebuiau sa trimita lista lor de preturi pentru iPhone la Apple pentru aprobare inaintea anuntarii. Practic Apple controleaza in totalitate modul in care sunt comercializate iPhone-urile in Taiwan, iar acest lucru nu este pe placul autoritatilor, compania fiind acum nevoita sa plateasca o suma importanta de bani pentru actiunile sale.

  Apple are posibilitatea si probabil va face un apel impotriva deciziei, insa daca nu plateste suma initiala, risca sa fie amendata cu inca 1.030.000 de dolari, asa ca va fi interesant de vazut ce se va intampla. In aceeasi masura va fi interesant de vazut daca autoritatile europene vor lua act de curajul taiwanezilor si vor amenda Apple intr-o maniera similara.

emag hot deals
eMAG Black Friday 2017Reduceri eMAG November Hot Deals in aceasta pagina - din 23 noiembrie.
Flanco Black Friday 2017 reduceri

Reduceri Discount Days in aceasta pagina 17 - 19 noiembrie.

Fashion Days Black Friday 2017 reduceriReduceri Black Week in aceasta pagina - 16 - 19 noiembrie.
Orange Black Friday 2017 reduceriReduceri Black Friday 2017 in aceasta pagina - 16 - 19 noiembrie.
  • CristianN

    Pana la urma e problema operatorilor…ca ei accpeta aceste conditii. Poti sa imi explici mai pe larg de ce este ilegal ceea ce face Apple?

  • Valentin

    Eu totusi nu inteleg?? De ce este ilegal ca Apple sa controleze preturile idevice-urilor pe care ei le produc?

  • alex alexandru

    Dupa parerea mea nu mi se pare ilegal ce face Apple pentru ca impune un pret si stim foarte bine ca sunt operatori care umfla pretul la iPhone-uri

  • sori

    Pt ca Apple nu poate impune altora pretul de vanzare , nu e economie de piata – e monopol.
    Operatorii si reseller-ii platesc odata produsele – ar trebui sa le poata vinde cu cat vor . Cam asa se intampla cu restul telefoanelor care au initial preturi mari, care scad apoi in functie de cerere sau strategie de vanzari .
    Apple mai are o practica neconcurentiala – impune cifre de vanzari si preturi pt a livra produse unui partener .

  • cine

    @sori , ai un 10!
    Chiar nu pricep cum atati de multi indivizi ,nu înțeleg azi la zeci de ani de la momentul 1989, cum fct. o piață libera in capitalism.
    Constangerile pietii trebuiesc imediat eliminate pt a elimina practici concurentiale alterate . Adica cum fct Apple in Europa.
    Eu de fapt nu am inteles de ce in Europa politica asta nu a fost oprita. Probabil răspunsul este mita , caci asa fct toti in ziua de azi.

  • valentin

    Apple vinde produse premium.deci nu vor ca pretul de vanzare fie la liber fie la abonament sa fie mai mic decat vor ei.Chiar daca ar castiga mai multi clienti ar pierde imaginea de produs de “lux”