iWatch ar putea avea un pret de vanzare “potrivit” pentru un produs premium al Apple

  Va spuneam ieri ca analistii americani incep sa-si dea cu parerea in legatura cu potentialul pret de vanzare al iWatch, sugerand faptul ca viitorul smartwatch ar putea genera incasari de 17.5 miliarde de dolari in primul an de disponibilitate. Aceasta suma a fost calculata avand in gand faptul ca Apple va comercializa iWatch la pretul de 300$ in SUA si minim 300€ in restul lumii, majoritatea celor interesati sa achizitioneze produsul fiind actualii posesori de iDevice-uri.

  Pretul pe care l-ar putea aplica Apple pentru iWatch-ul sau este apropiat de cel al analistilor, insa eu cred ca ar putea fi mai mare, cu minim 50$ mai mare. Apple va implementa in produsul sau o serie de componente pe care multe ceasuri cu preturi similare nu le au, iar daca un Samsung Galaxy Gear costa 300$ la lansare, atunci un iWatch va fi mai scump si asta pentru ca brandul dicteaza pretul, cel putin in mintea celor de la Apple. Cu un pret de vanzare de minim 350$ si minim 350€, dar fara reduceri precum in cazul celor de la Samsung, Apple va genera vanzari mari, indiferent ce vor spune analistii.

  Desi pretul va fi mare, multi se vor inghesui sa cumpere iWatch-ul celor de la Apple, vor exista din nou produse putine in stoc, se va genera buzz, isterie, cifre de vanzari mari si oricum am privi situatia Apple va iesi in castig. Din pacate piata smartwatch-urilor este inca tanara, usor de exploatat, iar daca Pebble a considerat ca trebuie sa creasca pretul unui smartwatch de la 150$ la 250$ doar pentru ca utilizeaza o curea metalica, nici nu vreau sa ma gandesc la strategia de marketing a celor de la Apple si la pretul final.