iWatch – cat de mult conteaza brand-ul pentru tine?

  In cursul serii trecute v-am spus ca smartwatch-ul iWatch al celor de la Apple ar putea fi comercializat pe piata ca un produs fabricat in Elvetia si nu ca un produs fabricat in China, asa cum se intampla in cazul iDevice-urilor. Compania Apple a discutat recent cu multe companii cunoscute din Elvetia pentru a licentia dreptul de a putea vinde iWatch-ul cu un branding special. Compania Apple incearca sa vanda produsul pe piata cu un marcaj conform caruia el ar fi produs in Elvetia, acest lucru acordandu-i o foarte mare credibilitate si importanta pe piata.

  Apple isi gandeste extrem de bine strategiile pentru produsele pe care urmeaza sa le lanseze pe piata, iar in cazul iWatch-ului vorbim despre ceva nou pentru cei din Cupertino. Desi e putin probabil ca Apple sa asambleze iWatch-ul sau in Elvetia, compania ar putea alege sa asambleze unele componente sau ansamble ale smartwatch-ului sau in Elvetia si ar putea alege sa il comercializeze ca fiind produs acolo, daca va obtine acordul unor companii locale si aceasta strategie ar putea fi extrem de importanta.

  Daca iWatch va fi vandut ca si produs comercializat in Elvetia, atunci mult mai multe persoane ar fi interesate de el in baza reputatiei pe care o au elvetienii pentru fabricarea ceasurilor, desi un smartwatch nu este un ceas obisnuit. Cata lume stie acest lucru? Nu foarte multa si pe acest lucru cred ca va miza Apple, iar cu o campanie de marketing puternica in spate, asa cum obisnuieste Apple sa faca, sintagma “Swiss Made” ar putea atrage vanzari de milioane de unitati intr-un prim an de disponibilitate.

  Avand in vedere toate acestea, cat de mult va conta pentru voi daca iWatch va fi produs in China sau nu, ori daca el va fi vandut ca un produs asamblat in Elvetia?