Prima Pagina Apple 2013 – Apple si o lupta dura pentru dominarea pietei smartphone-urilor

2013 – Apple si o lupta dura pentru dominarea pietei smartphone-urilor

  2013 a fost un an complicat pentru compania Apple, cotele sale de pieta din segmentele smartphone-urilor si a tabletelor scazand considerabile in multe piete de pe glob, producatorii de terminale Android reusind sa atraga multi fosti sau potentiali clienti ai celor din Cupertino. In ciuda eforturilor companiei americane si a increderii ca un iPhone 5C din plastic va atrage un segment de consumatori inaccesibil pana in prezent celor din Cupertino, realitatea a dovedit ca pretul este si va fi intotdeauna cel care dicteaza intentia de cumparare a multora.

  Apple a avut timp de multi ani de zile o strategie simpla in ceea ce priveste pretul iPhone-urilor, acesta fiind mare pentru produse premium si asta i-a ajutat sa creasca in doar 7 ani de zile cat altii in 15. Totusi aceasta crestere trebuia sa aiba si un final, iar in cazul celor de la Apple stagnarea era prevazuta inca din 2012, un an cu un iPhone 5 ce a reusit sa revitalizeze partial interesul vis-a-vis de iPhone-uri, insa fara dispozitive indeajuns de bune pentru a atrage atentia.

  Avand in vedere concurenta tot mai acerba de pe piata iPhone-urilor si preturile tot mai scazute ale dispozitivelor, Apple a permis in 2013 si 2014 partenerilor sai sa aiba o politica mult mai relaxata in ceea ce priveste pretul de vanzare al terminalelor sale. In aceasta idee, iPhone 5S si iPhone 5C au ajuns pe piata la preturi asemanatoare cu cele ale iPhone 5-ului de anul trecut, insa ele au scazut chiar si cu 150€ in anumite cazuri la doar 3 luni de la lansarea oficiala, situatie care nu se intampla in anii trecuti tocmai din cauza strategiei Apple.

  In Romania am asistat si la o premiera, un operator de telefonie mobila comercializand, pentru prima oara, terminale iPhone la preturi egale cu cele din Europa, iar acest lucru a fost posibil doar cu acordul Apple. Practic in 2013 Apple a invatat ca trebuie sa renunte la o parte din profit pentru a ramane in top si aceasta lectie, desi dura pentru cei din Cupertino, este extrem de benefica pentru noi. In 2014 ma astept ca aceasta politica discreta sa continue, iar acest lucru nu ne va aduce iPhone-uri mai ieftine de la bun inceput, ci reduceri mai mari la abonamente si preturi mai mici la cateva luni dupa lansare.

  • amfetamin

    Ma cam indoi ca asa va fi,dar sa speram,de obicei iphonul cel nou aparut isi pastreza pretul un an de zile,pana ce apare urmatorul model. De ex. daca la vodafone 5s-ul e de cand a aparut la ei in oferta(chiar si acum) 479 euro la un abonament de 29euro/2ani,pana cand apare tot la ei in oferta iphone 6,tot 479 euro va fi,al naibii sa fiu daca vom vedea”reduceri mai mari la abonamente si preturi mai mici la cateva luni dupa lansare.” Sper sa ma insel,dar de la 4S incoace tot asa e.Ciudat e ca la Cosmote un Iphone 5 e mai scump ca 5S(cu 1 leu!!!) la ab-ul FreeM de 15euro/1an!!!! Iar la ab-ul de 31euro/1an ela fel pretul la 5 cu 5S.Din cauza asta am si renuntat la ab. la ei,cica cu pretul ala le-o intrat si n-au cum sa-l dea mai ieftin,peste 5 ani tot atat va fi ca si acum??? E ca si cum vrei sa-ti iei noul Logan,dar tu nu,esti Batman si vrei modelul mai vechi si mai platesti si vreo 10 lei in plus,ca deh,asta a fost la vremea aia costul de productie!!??!!WTF???Sunt prea rigizi in politica preturilor,si au mult de pierdut cu asta,am vz de ex. Nokia E72 la acelasi pret ca mult mai noul si performantul(defapt urmasul lui) Nokia E6!!! No comment Cosmote…

  • Ovidiu

    Good news 🙂