iPhone-urile si marea problema a lansarilor

  Fiecare lansare a unui iPhone conceput de catre compania Apple atrage interesul a zeci de milioane de persoane de pe glob, dar si pe cel al analistilor, majoritatea dintre ei fiind extrem de dezamagiti de ceea ce prezinta Apple de fiecare data. In aceasta idee, pretul actiunilor Apple scade cu pana in 10% dupa fiecare prezentare a unui iPhone nou, singura exceptie fiind terminalul iPhone 4S, cand pretul actiunilor a crescut cu 8.2%, dar in acea perioada a decedat legendarul CEO Apple, Steve Jobs.

  In restul cazurilor, pretul actiunilor Apple pe bursa americana a scazut de fiecare data cand Apple a prezentat un iPhone nou si prezentarea iPhone 6 nu va face vreo exceptie. Graficele din imaginea de mai sus prezinta evolutia pretului actiunilor la o luna dupa prezentarea terminalelor iPhone in conferinte Apple, iar in ele observati ca in urma unei euforii initiale si o crestere temporara a pretului actiunilor, acestea scad la o valoarea inferioara la scurt timp dupa aceea, crescand din nou pana la sfarsitul anului.