Prima Pagina Apple Xiaomi – raportari false pentru profit si un succes fals atribuit

Xiaomi – raportari false pentru profit si un succes fals atribuit

Xiaomi profit

  In 2014 Xiaomi a fost prezentata ca o companie care ca afecta serios business-urile Apple si Samsung in China multumita unei cresteri spectaculoase in vanzari, incasari si profit, iar datele prezentate atunci sustineau pe deplin succesul chienzilor. Luna trecuta o importanta publicatie americana sustinea ca in 2013 Xiaomi a generat un profit de 556 de milioane de dolari din vanzarea de smartphone-uri, datele venind de la aparente documente financiare aratate bancilor de la care Xiaomi cauta sa imprumute bani.

China’s Xiaomi Technology Ltd Co made a profit of 347.48 million yuan ($56.15 million) on 26.58 billion yuan ($4.30 billion) in revenue in 2013, according to new Chinese securities filings, showing the razor-thin margins at one of the handset industry’s fastest growing companies. With operating profits of 485.77 million yuan in 2013, Xiaomi’s operating margins of less than 2 percent lagged far behind the two market leaders, Apple Inc and Samsung Electronics Co Ltd, the filing showed.

  Conform informatiilor fiscale publicate de catre autoritatile chineze in baza documentatiei inregistrate de catre Xiaomi, compania a inregistrat in realitate un profit de doar 56 de milioane de dolari la incasari de 4.3 miliarde de dolari. Practic Xiaomi a avut un profit de 10 ori mai mic decat cel prezentat publicului larg si cu aceste doar 56 de milioane de dolari ea incerca sa obtina un imprumut total de 1 miliard de dolari pentru a se putea extinde in afara Chinei.

Xiaomi – profit fals din vanzarea de smartphone-uri ieftine

  Xiaomi vinde telefoane mobile ale caror preturi variaza intre 114$ si 327$, iar a crede ca o companie de acest gen poate genera incasari si venituri mai mari decat Apple sau Samsung in China este ireal, desi multi au prezentat acest lucru ca o realitate. In imaginea de la inceputul acestui articol aveti prezentata o comparatie intre realizarile financiare ale Apple, Samsung si Xiaomi in 2013, iar dupa cum puteti vedea, Samsung a avut cele mai mari incasari si cea mai mare marja de profit, dar Apple a incasat profitul cel mai mare.

  Apple a avut incasari de 25.4 miliarde de dolari in China in 2013, fata de 4.3 miliarde cat a inregistrat Xiaomi, iar cand vine vorba de profit, Apple a inregistrat 8.5 miliarde de dolari doar in China in 2013, in timp ce Xiaomi doar 56 de milioane de dolari. Practic Apple a avut un profit de 150 de ori mai mare, iar discrepanta dintre Samsung si Xiaomi nu este cu mult mai mica, deci producatorul chinez inca este departe de a se lupta de la egal la egal cu marile companii producatoare de smartphone-uri.

  • unu

    Nu e nicio legatura intre profit si nevoia de imprumuturi… Este perfect normal ca o companie profitabila sa imprumute capitaluri pentru extinderea afacerii. Imprumuturile fac parte din capitalul investit (parte de bilant contabil, care arata pozitia financiara) in timp ce profitul este parte a contului de profit si pierdere, si arata performanta financiara.
    Atunci cand faci investitii, ai riscuri, si vrei sa imparti riscurile cu altcineva. Mai mult, orice firma se va imprumuta de la creditori pentru dezvoltarea afacerii, atata vreme cat costul de imprumut este mai mic decat rentabilitatea resurselor proprii.
    Poate suna complicat, dar de fapt este foarte simplu: daca banii pe care ii faci tu si ii ai disponibili in cont iti aduc o rentabilitate de 10% prin rularea acestora, atata vreme cat costul creditului (dobanzi + comisioane) este 9%, te vei imprumuta, deoarece daca blochezi banii imprumutati, te costa 9%, in timp ca banii tai blocati te-ar costa 10%.

    In plus, Samsung are Gross profit mai mare decat cel al Apple. Profitul inainte de impozite si taxe (EBIT) este mai mic decat cel al lui Apple pentru ca intre cele doua marje de profit exista o cheltuiala contabila numita depreciere si amortizare. Este tipic companiilor care au investitii masive, si care au cheltuiala contabila (dar nu si iesire de numerar) pe contul de cheltuieli cu amortizarile si deprecierile. Asadar, Samsung nu sta chiar atat de… “extrem de dificil” pe cat citesc eu pe aici… Pur si simplu profitul contabil este diminuat SI pentru ca are investitii de amortizat. Ceea ce ii doare pe Samsungisti este scaderea volumelor de vanzari, nu neaparat profitul. In contabilitate, profitul nu este chiar ceea ce pare…

    Comentariul meu nu poate fi inteles de nimeni altcineva decat un analist financiar, un contabil, cineva cu studii economice sau orice om care vrea sa vada cum stau lucrurile.