10 motive din cauza carora au scazut vanzarile iPad

vanzari tablete iPad

  In ultimul an si jumatate vanzarile de tablete iPad au scazut constant, compania Apple dovedindu-se incapabila sa stopeze declinul popularitatii produsului sau, nici macar cu un model nou lansat in toamna si o actualizare mai putin interesanta pentru cel de-al doilea. Fara a uimi cu ceva in toamna anului 2014, compania Apple s-a vazut nevoita sa admita faptul ca tabletele iPad vor avea un Q4 2014 lipsit de “gloria” de care aveau parte in anii trecuti, ele inregistrand un nou trimestru fiscal de scaderi in vanzari si se pare ca problemele nu se vor opri aici.

  Analizand evolutia vanzarilor de tablete iPad din ulrimele trimestre fiscale, unii s-au gandit sa prezinte 10 motive in baza carora au scazut vanzarile produselor companiei americane si majoritatea dintre ele sunt cat se poate de valide. Mai jos le aveti listate pe toate dintre ele si sunt curios sa aflu ce parere aveti voi cu privire la motivatiile privind scaderea vanzarilor de tablete iPad si daca voi credeti ca Apple va reusi sa isi mai faca produsul interesant in viitor ?

  1. Lansarea iPhone 6 cu ecran de 5.5 inch.
  2. Lipsa unor componente si a unor functii “magice” din iPad Air 2 si iPad Mini 3.
  3. Lipsa posibilitatii de a utiliza doua aplicatii in acelasi ecran impreuna cu functii de productivitate precum copy/paste, suport pentru USB, etc.
  4. Microsoft Surface Pro si ecosistemul de aplicatii/functii al Microsoft.
  5. Pretul mare practicat pentru tabletele sale.
  6. Lansarea Chromebook-urilor care au inlocuit tabletele iPad in unele medii edicationale.
  7. Lipsa unor aplicatii importante special dezvoltate pentru tabletele iPad.
  8. Lipsa unei strategii puternice pentru promovarea mai eficienta a tabletelor iPad.
  9. Longevitatea vechilor modele ale iPad.
  10. Scaderea pretului MacBook Air.

5 COMENTARII

  1. Ca posesor de ipad,cred ca doar motivul nr9 ar fi real,combinat cu lipsa unui program de buy back atragator ,precum cele oferite pentru iphone

  2. A fost o nebunie la inceput cand au crezut toti ca tableta inlocuieste laptopul,dar defapt este doar un telefon cu ecran mai mare si nimic in plus. Am un Ipad 2,se pune praful pe el si nici vorba sa-l inlocuiesc..nu am dc si daca ar fi sa-l inlocuiesc as cumpara cv cu Windows astfel incat sa pot sa-i atasez o tastatura si sa-l folosesc fix ca un laptop cu programe pt windows.

  3. Cred ca declinul in vanzari se datoreaza faptului ca este un produs gandit sa ocupe golul dintre un smartphone si un mac/pc. Singurele situatii in care iPad-ul execleaza este la citirea de carti si browsing pe net. Suport redus pentru redare video, interconectare cu dispozitive periferice, multitasking productiv, upload/dowload documente; dar daca ar avea aceste functii, atunci mac/pc-ul nu si-ar mai avea rostul.

  4. 1. Nu cred, declinul vanzarilor a aparut inainte de aparitia acestuia.
    2. “Magic” este atributul oricarui produs Apple, cel putin dupa parerea producatorului (si al catorva zeci de mil. de utilizatori).
    3. Asta cred ca e ultimul pe lista (inca de la primul iPad a fost aceeasi chestie, ecosistemul inchis n-a impiedicat pe nimeni sa cumpere).
    4. Ba nu! Asta e ultimul pe lista 🙂
    5. Pretul mare? C’mon! Ce produs Apple e ieftin?
    6. Pai… Chromebook e mai degraba un laptop…
    7. Nu mi se pare ca iPad-urile duc lipsa de aplicatii. Chiar deloc!
    8. Chiar daca n-ar (mai) face nicio promovare a produselor Apple tot ar vinde fabulos.
    9. Asta e un lucru bun, inseamna ca tin mult. Si iPhone-urile tin la fel de mult si ce, nu se mai vand?
    10. Si motivul asta e tot de umplutura… Cine si-a cumparat iPad pentru ca n-a avut bani de MacBook…?
    11. iPad-ul (si in general tabletele) si-a/au mancat malaiul, a fost un produs “sintetic” nascut doar pentru profit nu a fost un produs “natural” de care sa fie intr-adevar nevoie (cu un notebook elegant faci cam tot ceea ce faci cu o tableta si multe alte chestii in plus), iar oamenii/consumatorii se educa din ce in ce mai mult in sensul asta, nu mai cumpara chiar tot ceea ce li se baga pe gat. Acelasi lucru s-a intamplat si cu iPod-ul si in cativa ani se va intampla si cu smartwath-ul care dupa cum vad se promoveaza mai degraba ca un produs fashion nicidecum unul util fara de care sa nu poti sta…