Prima Pagina iPad iPad – lider pe piata tabletelor in Q1 2015

iPad – lider pe piata tabletelor in Q1 2015

iPad lider piata tablete

Q1 2015 a fost un trimestru fiscal dificil pentru tabletele iPad, vanzarile acestor produse scazand cu 3.8 milioane de unitati fata de aceeasi perioada a anului trecut, iar asta in conditiile in care unii competitori ai companiei Apple au inregistrat cresteri. Intreaga piata a tabletelor a generat vanzari mai mici cu 5.9% fata de aceeasi perioada a anului trecut, semn ca acum consumatorii s-au cam plictisit de aceste produse.

Conform tabelului de mai sus, furnizat de catre cei de la IDC, iPad a ramas lider pe piata tabletelor cu o cota de 26.8%, in scadere cu 22.9% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Samsung a urmat compania Apple pe pozitia a doua cu o cota de 19.1% pe piata tabletelor, in scadere cu 16.5% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cei de la Samsung vanzand cu 1.8 milioane de tablete mai putin.

Worldwide tablet shipments recorded a year-over-year decline for the second consecutive quarter in the first quarter of 2015 (1Q15). Overall shipments for tablets and 2-in-1 devices fell to 47.1 million in 1Q15, a -5.9% decline from the same quarter a year ago, according to preliminary data from the International Data Corporation (IDC). Apple still leads the overall market despite five consecutive quarters of negative annual shipment growth. Apple shipped 12.6 million iPads in the first quarter, capturing 26.8% of the market in volume and declining -22.9% when compared to 1Q14.

Topul este inchis de catre Lenovo, Asus si LG, primul producator inregistrand o crestere de 23% in vanzari, in timp ce LG a inregistrat cea mai mare crestere procentuala a vanzarilor, de 1423.7%, sau 1.3 milioane de unitati, ajugnand la o cota de piata de 3.1%. ASUS a inregistrat cea mai mare scadere procentuala a vanzarilor, de 30.6%, sau 700 de mii de unitait, insa in cazul Apple vorbim despre cea mai mare scadere a vanzarilor fizice catre clienti.

Restul producatorilor de terminale mobile au inregistrat o crestere de 8.6% in vanzari, insuficient pentru a contra scaderile mult mai mari ale principalilor producatori de tablete, astfel ca intreaga piata a scazut cu 5.9%. Avand in vedere ca tabletele sunt produse gandite pentru a fi folosite pentru perioade mai lungi de timp decat smartphone-urile, este normal ca ele sa fie inlocuite mai rar, deci vanzarile nu raman la fel de constante.