Prima Pagina Apple Apple raspunde acuzatiilor Spotify, poate porni un nou scandal in SUA

Apple raspunde acuzatiilor Spotify, poate porni un nou scandal in SUA

Ieri v-am spus ca Spotify a acuzat compania Apple de faptul ca refuza sa ii publice in App Store o actualizare pentru aplicatia prin care sunt accesate functiile serviciului sau de streaming audio, suedezii afirmand ca acest lucru afecteaza atat imaginea companiei, cat si experienta de care au parte persoane care-i folosesc serviciu.

In raspuns la aceste acuzatii, seful departamentului juridic din cadrul Apple, Bruce Sewell, a publicat o scrisoare de 3 pagini in care ofera cateva raspunsuri, dar face si cateva acuzatii impotriva Spotify, iar de aici lucrurile probabil vor evolua spre o confruntare din care suedezii vor iesi probabil mult mai sifonati.

Pentru inceput Sewell afirma ca Spotify a profitat enorm de pe urma existentei aplicatiei sale in App Store, ea generand peste 160 de milioane de descarcari din 2009 si pana in prezent, avocatul sef al Apple afirmand ca suedezii ar fi castigat cateva sute de milioane de dolari de pe urma acestor descarcari facute pe iDevice-urile Apple.

Mai mult decat atat, Apple se arata a fi jignita de faptul ca Spotify minte in mod public in legatura cu motivele in baza carora actualizarea pentru aplicatia lor este respinsa pentru publicare in App Store, aceasta incalcand regulile Apple.

There can be no doubt that Spotify has benefited enormously from its association with Apple’s App Store. Since joining the App Store in 2009, Apple’s platform has provided you with over 160 million downloads of your app, resulting in hundreds of millions of dollars in incremental revenue to Spotify. That’s why we find it troubling that you are asking for exemptions to the rules we apply to all developers, and are publicly resorting to rumors and half-truths about our service.

Mai exact, Spotify incearca sa publice in App Store o aplicatie care el permite utilizatorilor sa cumpere abonamente pentru serviciul sau de streaming direct prin website-ul propriu si nu prin iTunes Store, asa cum cere Apple, aceasta metoda eliminand necesitatea ca 30% din pretul abonamentului Spotify sa fie platit catre Apple, asa cum se intampla cu orice abonamente.

Cei de la Apple au cerut ca Spotify sa rezolve aceasta problema, iar apoi aplicatia va fi publicata in App Store, insa suedezii au actualizat aplicatia si au trimis o noua versiune, care contine acelasi sistem de abonare, iar desigur ca Apple nu a fost multumita de de aceasta schimbare, asa ca a decis sa respinga actualizarea si va continua sa o faca daca lucrurile nu se vor schimba.

During a number of discussions between our team and Spotify, we explained why this sign-up feature did not comply with our guidelines and requested you resubmit a compliant version of the app. On June 10, Spotify submitted another version of the app which again incorporated the sign-up feature directing App Store customers to submit an email address so they could be contacted directly by Spotify in a continued attempt to get around our guidelines. Spotify’s app was again rejected for attempting to circumvent in-app purchase rules, and not, as you claim, because Spotify was simply seeking to communicate with its customers.

Practic, Apple incearca sa oblige Spotify, asa cum face cu toti dezvoltatorii de aplicatii, sa vanda abonamente pentru servicii prin intermediul iTunes Store, pentru ca ea sa incaseze 30% din banii platiti de utilizatori, insa Spotify incearca sa reziste acestei strategii pentru a putea incasa toti banii, fara a plati nimic catre Apple.

In aceasta situatie, Apple gazduieste gratuit aplicatia Spotify si nu castiga absolut nimic din prezenta sa in App Store, situatia nefiind pe placul americanilor, asa ca daca Spotify nu modifica metoda de abonare la serviciile sale, aplicatia sa ar putea fi retrasa complet.

Detalii suplimentare din scrisoarea lui Bruce Sewell gasiti aici.