Prima Pagina Romania RCS & RDS – operatorul telecom cu cele mai multe reclamatii de...

RCS & RDS – operatorul telecom cu cele mai multe reclamatii de la clienti

35

In cursul zilei de ieri ANCOM a publicat lista celor mai reclamati operatori telecom de catre clientii romani, iar cei de la RCS & RDS au onoarea de a aduna cele mai multe reclamatii in prima jumatate a anului 2016 si nu pot spune ca sunt uimit, avand in vedere calitatea serviciilor oferite la preturile de nimic.

Conform celor de la ANCOM, RCS & RDS, compania care detine Digi Mobil, a inregistrat 272 de plangeri din partea clientilor nemultumiti, cei de la Vodafone plasandu-se pe pozitia a doua cu 228 de plangeri, Telekom Mobile Communications pe pozitia a treia cu 207 plangeri, Orange Romania avand 129 plangeri, iar Telekom Romania Communcations 102 plangeri.

RCS & RDS – operatorul telecom cu cele mai multe probleme in S1 2016

Plangerile indreptate impotriva RCS & RDS si Vodafone nu ma surprind, insa ma surprinde numarul mic al celor indreptate impotriva Orange, intreaga companie Telekom intrecand Digi Mobil la plangeri, insa cei de la ANCOM au ales sa le prezinte trunchiat in baza profilului celor doua divizii ale companiei mama.

Dintre toate plangerile depuse de catre romani, 1310 la numar, acestea fiind cu 42% mai multe decat in S1 2015, 45% au avut la baza probleme cu serviciile de telefonie mobila, 14% la serviciile postale, 12% la serviciile de internet fix, 7% la sistemul de portare si 7% la serviciile de televiziune prin cablu.

Daca la Telekom putem vedea trunchiat de ce au fost nemultumiti clientii, adica servicii telecom vs servicii de internet/TV, in cazul RCS & RDS sau Orange nu putem vedea exact unde au fost problemele, insa macar stim ca lumea depune eforturi pentru a face plangeri impotriva neregulilor acestor companii.

Urgent Cargus – cel mai reclamat curier

Partea interesanta este ca au fost depuse 70 de plangeri si impotriva companiei de curierat Urgent Cargus, iar numarul este mic in comparatie cu modul extrem de prost in care ei au gestionat perioada Black Friday si v-am spus deja intr-un articol vechi cum si-a batut joc Urgent Cargus de livrarile de colete.

Mai multe detalii gasiti in comunicatul de mai jos.

“În primul semestru al anului 2016 Autoritatea Naționala pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit și soluționat peste 1.310 reclamații de la utilizatorii de comunicații din România, cu 42% mai mult fața de prima jumatate a anului trecut. Cele mai multe reclamații – 593 au vizat aspecte referitoare la serviciile de telefonie mobila.

Dintre toate categoriile de servicii (telefonie, internet, retransmisie a programelor audiovizuale, servicii poștale), cele mai numeroase plângeri primite de Autoritate în primele șase luni ale anului se refera la serviciile de telefonie mobila (45% din totalul problemelor semnalate), urmate de serviciile poștale (14%), serviciile de acces la internet fix (12%), portarea numerelor de telefon (8%) și  serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale (7%).
Servicii de comunicații electronice
Calitatea serviciilor de comunicații electroniceeste cel mai des subiect reclamat la ANCOM, pe fondul creșterii exigenței utilizatorilor, dar și a diversificarii serviciilor, sesizarile cu acest obiect primite de Autoritate în prima parte a anului fiind în numar de 182, urmate de sesizarile referitoare  la facturarea serviciilor (156 de petiții), contractele încheiate la distanța  (129 de petiții) și lipsa de informare sau informarea necorespunzatoare a utilizatorilor de catre furnizori (121 de petiții).
Datele ANCOM centralizate pe primul semestru arata ca cele mai multe reclamații formulate de utilizatorii de servicii de comunicații electronice s-au referit la serviciile furnizate de RCS&RDS (272 de petiții), Vodafone România (228 de petiții), Telekom Romania Mobile Communications (207 petiții), Orange România (129 de petiții) și Telekom Romania Communications (102 petiții).
Servicii poștale
Pe segmentul serviciilor poștale, ANCOM a primit 180 de plângeri, dintre care cele mai multe s-au referit la termenul de livrare a trimiterilor (44%) și la deteriorarea trimiterilor poștale (24%).
Cei mai reclamați furnizori de servicii poștale în primele 6 luni ale anului au fost Urgent Cargus cu 70 de reclamații, Fan Courier cu 38 de reclamații și Compania Nationala Posta Româna cu 27 de reclamații.”