Prima Pagina iPhone Apple: proces din cauza unei probleme grave a iPhone

Apple: proces din cauza unei probleme grave a iPhone

In cursul anului trecut compania Apple a fost in mijlocul unui scandal din cauza unei erori a iPhone care ducea la blocarea completa a terminalelor sale in urma unei actualizari a iOS. Blocarea era impusa de catre compania Apple doar daca terminalele respective erau reparate intr-un service tert si neautorizat de catre cei din Cupertino, iar eroarea aparea doar in anumite conditii.

Foarte multi utilizatori ai iPhone si iPad au fost afectati de catre aceasta problema a sistemului de operare iOS, iar acum autoritatile din Australia au decis sa actioneze in judecata compania Apple. Autoritatile sustin ca sute de terminale iPhone si tablete iPad au ramas inutilizabile din cauza acestei erori 53 care a aparut dupa instalarea iOS 10.2, compania Apple refuzand sa repare acele unitati deoarece au avut butoanele Home cu Touch ID reparate in service-uri terte.

Autoritatile sustin ca australienii au prin lege dreptul de a isi repara produsele electronice oriunde doresc, iar alegerea unui service tert nu le poate anula garantia oferita de catre Apple. In aceasta idee, instanta va da, probabil, castig de cauza autoritatilor si ar putea obliga compania Apple sa repare sau sa inlocuiasca toate unitatile defecte care afiseaza eroarea 53.

Eroarea 53 cu blocarea completa a iPhone sau iPad apare, in general, dupa inlocuirea Touch ID, a ecranului, sau a unor cabluri care interconecteaza aceste componente cu placa de baza. Refuzul Apple de a repara sau inlocui o unitate a carui modul Touch ID a fost inlocuit este cat se poate de normal, dar probabil autoritatile din Australia vor vedea lucrurile putin diferit.

“Denying a consumer their consumer guarantee rights simply because they had chosen a third party repairer not only impacts those consumers but can dissuade other customers from making informed choices about their repair options including where they may be offered at lower cost than the manufacturer.”

iphone eroare 53

  • Terrymada

    Australia este un stat care isi protejeaza cetatenii si respecta drepturile consumatorilor.

  • iTu

    mi se pare normal sa iti pierzi garantie daca nu iti schimbi display-ul spart cu unu “original” care numai in service-urile apple se gasesc dar sa iti blocheze telefonul mi se pare abuz din partea apple. care e problema daca eu imi schimb acasa display-ul? nu am voie sa imi desfac smartphone? bulanjereala mare.

  • Leo MC

    Eu nu înțeleg de ce nu a fost implementată permanent eroarea 53?
    Dacă pui in iPhone piese furate sau care nu respectă standardele de calitate, îți blocăm instant accesul la toate serviciile oferite de Apple, pentru că pui in pericol securitatea celorlalți utilizatori.
    La revedere, drum bun!

    Cât despre ceea ce vor australienii… cred că este o idioțenie; oricine trebuie să răspundă doar pentru ceea ce face el.

  • Kfc

    Lol 😐 deci daca eu imi cumpar un iphone si fac ce vreau eu cu el ca pana la urma e telefonul meu tie ti se pare normal ca Apple sa-mi blocheze telefonul 😐
    Pai e telefonul meu sau l-am inchiriat de la Apple?
    Ma duc, imi cumpar o masina, repar unde am eu chef si ar fi normal sa vina recuperatorii sa-mi ia masina nu? Ca nu am reoarat-o la reprezentanta.
    Ce mentalitate aveti unii, in conditiile in care sunteti consumatori.

  • megasystem

    Mie unul mi se pare o porcarie treaba cu touch id sa nu poata fi inlocuit butonul…pai cum dracu :platesc 35 mil si dupa ce imi iese tel din garantie si il sparg sau se defecteaza butonul home…pierd touch id na nu se poate repara . (Preferam sa fie totusi o solutie gen: hai nu merge buton china la 30lei dar da-mi alternativa 50€ un buton original …) si asa ramai cum e vb romaneasca… batut,f..si cu banii luati…

  • Leo MC

    Cred că nu ai citit bine ce am scris eu: Apple ar trebui să blocheze accesul la serviciile sale (magazin, iCloud, muzica etc); tu n-ai decât să folosești telefonul cum vrei – să-l încarci, să pornești lanterna, să schimbi luminozitatea etc – doar că nu mai ai acces la absolut niciun serviciu oferit de Apple b si de terți.
    Este telefonul tău – îl folosești cum vrei – dar sunt serviciile lui Apple – si acesta are exact același drept, ca și tine, să le pună la dispoziția cui vrea (sub obligația instituirii unei condiții obiective).

  • Leo MC

    Se poate repara în unitățile autorizate Apple.

  • Kfc

    Eroarea 53 iti bloca telefonul definitiv, ti-l facea bibelou.
    Comentariul tau in care spui ca ar fi trebuit sa o implementeze defintiv arata ca pt tine e ok situatia asta.
    Daca de maine la achizitionarea unui Iphone trb sa accepti sa-ti sufle in ceafa Tim Cock, ar fi totul ok nu? Ca doar e vorba de Apple

  • Deejay

    Leo Mc..nu pot sa cred ce conceptie ai
    Sunt curios daca ti se bloca tie telefonul..ce smardoi te dadeai.
    Deci sa inteleg ca,chiar daca cumperi iPhone-nu esti pe deplin proprietarul lui?
    Fii sincer si recunoaste ca Apple a facut un lucru rau si gata.

  • EMP83

    De ce ar trebui blocat accesul la serviciile apple? Cum pui in pericol securitate celorlalți utilizatori? Nu prea are sens ce spui. Cel care se poate folosi de touch id ca sa intre în serverele apple poate tot asa să-și facă cont apple și gata. Acest senzor nu-l ajuta cu nimic. Poate eventual să-i fure date persoanei respective insa asta nu este problema apple ci este problema proprietarului telefonului. Mi se pare normal să-i anuleze garanți însă nu să-i blocheze telefonul.
    Legat de ios într-adevăr nu este proprietatea lui insa hardware este iar omul a umblat la hardware nu la software.
    Oricum și la software dacă umbli nu au dreptul sa facă asa ceva, pot doar să-ți anuleze garanția. Foarte bine le fac australieni.

  • Leo MC

    Adică nu-l mai puteai încărca, nu se mai aprinderea ecranul sau cum altfel era blocat?

  • EMP83

    Dacă nu să-ți anuleze garanția, nu să-ți blocheze telefonul sau să-ți blocheze accesul la serviciile apple. Touch id nu poate pune în pericol securitate altor utilizatori.

  • Leo MC

    Din același motiv pentru care telefoanele cu Android sau laptopurile cu Windows nu au acces la toate serviciile iCloud.

  • EMP83

    Esti proprietarul a tot ce este hardware însă nu și software. Oricum ai dreptate.

  • Leo MC

    Știi tu cat de puternică este legătura dintre produsele si serviciile Apple?
    Chiar sunt curios în baza a ce informații susții faptul că un Touch ID schimbat nu pune în pericol securitatea Apple Pay, de exemplu.

  • Leo MC

    Nu vei afla niciodată.
    De când am plătit 300 de euro că să-mi schimb ecranul, am preferat să-mi asigur toate telefoanele.
    Sunt proprietarul dispozitivului, însă iCloud, iOS, Pages etc nu sunt ale mele.

  • Kfc

    Telefonul devenea pe post de bibelou, nu puteai sa-l mai folosesti la absolut nimic, nu se mai deschidea, nu mai aveai nimic.
    Era blocat cu mesajul Error 53 cand il deschideai
    E normal nu?

  • EMP83

    Arată-mi mie un singur exemplu prin care un hacker a facut ce spui tu. Este o chestie de logica. Daca un hacker este suficient de deștept sa intre în serverele apple prin touch id ( nu s-a întâmplat niciodată ca un hacker sa spargă serverele apple, prin nicio metoda) nu ar aștepta să facă asta prin telefonul altui cu și-ar folosi direct telefonul lui. În momentul în care treci de touch id ai acces la datele acelui utilizator la la ale celorlalți. În locul în care ajunge prin hack uite acelui touch id poate ajunge direct din telefon lui fără sa fie nevoit să-i spargă telefonul altui.
    Chiar nu are sens ce spui.

  • Leo MC

    Deci îl deschideai – adică toate componentele hardware primeau curent și funcționau?

  • Kfc

    Iti era blocat dispozitivul omule, intelege ca telefonul era pe post de bibelou.

  • EMP83

    Nu înțeleg la ce te referi, da un exemplu.

  • Kfc

    😐 meritati din plin sa va dea Apple cu pipeta aceleasi mizerii an de an.
    Paetreaza-ti parerea, din ounctul tau de vedere e normal ca telefonul TAU cumparat cu banii TAI sa fie blocat de Apple ca ti-ai permis tu sa schimbi ecranul in alta parte.

  • Kfc

    Daca de maine trb sa iti schimbi orientarea sexuala ca sa iti cumperi un iPhone ca asa vrea Tim Cock, tu ai accepta cu mare drag.
    Vorbim de Apple, trb sa fim sclavii companiei si tot ce zic ei sa fie sfânt.

  • Kfc

    Nu, lasa-l in pace. E genul care se roaga seara la altarul Apple.
    Nu ai nici cea mai mica sansa, e genul care ar accepta orice mizerie din partea companiei Apple.

  • EMP83

    Persoanele respective au umblat la hardware, nu la software.

  • BurN®

    Foarte bine a procedat Apple 🙂 oricum ei vor câștiga si acest proces!! Mi se pare absolut normal sa îți blocheze tel când tu, analfabet nu poți merge la un service autorizat Apple!

  • Leo MC

    Da, au trimis telefonul la un reparator autorizat Apple.

  • Leo MC

    Am mai întrebat o dată: ți se deschidea ecranul?

  • Leo MC

    Orientarea sexuală este un criteriu subiectiv și discriminatoriu.
    Dacă, însă, Apple nu mi-ar vinde un iPhone decât dacă am cel puțin un iPod și un iPad, ar fi ceva corect – obiectiv și o alegere comercială pe care nu am de ce să o comentez.

  • Leo MC

    Eu știu foarte clar ce primesc de banii pe care îi plătesc și nu comentez decât atunci când sunt înșelat.
    Da, din punctul meu de vedere este normal ca unui telefon în care au fost folosite piese din telefoane furate să-i fie blocat accesul la serviciile Apple.

  • Leo MC

    Un telefon cu android nu va putea sincroniza contractele în/din iCloud.

  • iTu

    pai si ce faci cu pozele si datele din telefon care iti apartin tie si nu apple. eu sunt de parere ca e destul dezactivarea touch id-ului, nu sa blocheze comple telefonul. de unde stii tu ca numai telefoanele cu piese “furate” sunt blocate? daca a luat un iPhone apa la bord si numai functioneaza placa, nu am voie sa ii folosesc display-ul?

  • Viorel Predatorul

    Dacă se deschide ecranul, înseamnă că poți folosi iPhone-ul? Tu când cumperi un iPhone ăsta este singurul criteriu? Să ți se deschidă ecranul?
    Nu ai dreptate Leo, și comentariile celor care ți-au răspuns sunt concludente.

  • Viorel Predatorul

    Apple blochează funcționarea hardware-ului ca și cum ar fi proprietară pe acel hardware. Respectivii nu au adus modificări iOSului, iar dacă ar fi făcut-o, Apple ar fi fost îndreptățită să blocheze funcționarea iOS-ului.
    Evident că ceea ce face Apple este un abuz. Scopul este acela de a bloca utilizatorul în a se bucura de serviciile care îi convin lui.
    Dacă piesele schimbate ar fi fost neconforme cu standardele Apple, ar fi trebuit ca funcționarea acelor piese să fie afectată, nu întregul dispozitiv. Ai schimbat Touch ID, ok: nu mais merge scanarea amprentelor, dar nu scoli din uz întregul iPhone.
    Cum vi s-ar părea ca dacă la schimbarea unui far là mașină, să nu mai pot porni motorul, volanul să rămână blocat, etc?
    Apple vrea ca oamenilor să schimbe piesele doar la ea, cu 300 euro, deși la alții o poți face cu 50 euro.
    De unde să aibă homul Cuc bani de bonusuri anuale??

  • Viorel Predatorul

    De unde știi că e vorba de piese furate? S-a demonstrat fastul că alte piese pun în pericol securitatea produselor?
    Tu nu crezi că australienii pot avea dreptate? Sunt oamenilor aia duși cu pluta și ai tu dreptate?

  • cuesnecenzurat

    Nu are nici o treaba, decriptarea cheilor sunt operate doar de catre procesor si OS si nu de TouchID > ce e doar o componenta reader!

  • V.P

    😂😂😂😂

  • V.P

    Corect !!

  • Srb Srb

    lasa-i in pace…ei nu stiu ca poti accesa icloud pages cu userul tau din alt mac sau iphone se pare…

  • MariusMuntean

    pe bune? eu zic sa te mai documentezi. aplicatia outlook mail, pe android, sincronizeaza atat email de pe icloud cat si contacte, calendar.

  • IsVel

    Foarte normal sa îl scoată din garanție !
    Foarte anormal sa îl blocheze!
    Conducerea Apple deja este malefică și e păcat ca distrug un produs foarte bun

  • Srb Srb

    “Basically what it is saying, is that because TouchID sensors are paired with specific devices for security reasons, so someone can’t just replace the TouchID and get around the security, Apple should apparently be held responsible when people get an unofficial repair that isn’t secure.”
    Deci daca apple nu ar face asa ceva,toti ar repara telefonul ca sa treaca de securitatea apple si a accesa datele

  • Leo MC

    Foarte frumos.
    Aplicația respectivă poate pune contactele din iCloud în dialer?

  • Dan

    Omule, ITI BLOCA TOT TELEFONUL, nu accesul la serviciile apple, parca esti un robot blocat “accesul la serviciile apple”.
    Nu puteai copia datele din el, nu puteai face nimic. Telefonul in cauza, iti afisa doar un mesaj cu eroarea, atat!!!!
    Daca nu stii despre ce vorba, lasa-ne!

  • Leo MC

    Au dreptate cu privire la pozele din memoria telefonului, însă Apple nu răspunde pentru ele, dacă se strică, de exemplu, memoria sau dacă este blocat telefonul în iCloud.

  • MariusMuntean

    yep.

  • Leo MC

    Am pus o întrebare legată de Apple Pay; poți explica cum știe Apple că un Touch ID diferit de cel autorizat inițial, schimbat de o persoană neautorizată, trebuie să ofere acces sistemului de plăți la serverele sale?

  • Leo MC

    Eu nu trebuie să-ți arăt absolut nimic; părerea mea este că telefoanelor în care se montează piese neautorizate trebuie să fie blocate în afara serviciilor Apple, pentru că pot afecta securitatea acestora și permit valorificarea telefoanelor furate.
    Tu ai altă părere și e treaba ta să o susții.

  • Leo MC

    Atât timp cât piesele furate pot fi valorificate, ceea ce spun eu are logică.

  • Leo MC

    Ok, înseamnă că am ales un exemplu nefericit.
    Să folosim atunci ca exemplu sincronizarea automată în iCloud a pozelor făcute cu un telefon Android.

  • Viorel Predatorul

    Oamenii ăia au schimbat o piesă hardware defectă, și nu au făcut-o în scopul de a trece de sistemele de siguranță ale Apple. Nu a umblat nimeni la software, și nimeni nu a încercat să penetreze sistemele de siguranță ale iCloud, iOS, Pages etc. Astea sunt ale lui Apple, și e treaba lor ce fac.
    Dacă e pericol ca noul hardware schimbat să compromită securitatea software, atunci Apple trebuie să își întărească securitatea software-ului, dar nu să distrugă ceea ce nu aparține Apple!

  • Leo MC

    Dacă hardware-ul – care este al cumpărătorului – funcționează: este alimentat, funcționează – atunci telefonul nu este blocat.
    Pentru că iOS și serviciile iCloud nu aparțin cumpărătorului și pe acestea le poate accesa doar dacă respectă anumite condiții (obiective).

  • Viorel Predatorul

    Au tot dreptul să își repare hardware-ul unde vor ei, nu unde îi obligă furnizorul. Obligativitatea impusă de către Apple este politică anticoncurențială, și sper din tot sufletul ca autoritățile să pună stop oricăror asemenea practici.

  • Leo MC

    iOS este un serviciu pe care Apple îl poate bloca.

  • Viorel Predatorul

    Lro, spui lucruri haiiase. Tu cumperi un sistem, nu hardware separat. Câtă vreme hardware-ul nu funcționează, din cauza lui Apple, e o problemă. Fără software, hardware-ul nu funcționează.
    Bine spune @Kfc, că meritați ceea ce vă dă Apple…

  • Leo MC

    Ba da, tu ai voie să faci ce vrei cu display-ul.
    Cel care ar vrea să-l folosească fără autorizare într-un telefon ar trebui să fie oprit să o facă (sau să poată fi autorizat după ce se verifică faptul că deținătorul display-ului are drepturile legale asupra lui).

  • EMP83

    Spune-mi și mie cum afectează acest touch id securitatea acestor servicii apple sau a celorlalți useri! Trebuie sa te bazezi pe ceva când susții un lucru sau este doar o presupunere de a ta? Eu ți-am dat un exemplu.

    Inca o chestie, dacă am un iphone care nu-mi mai merge display-ul insa nu vreau să-l repari de ce nu pot folosi restul pieselor sa repar un alt iphone? Bine înțeles ca sunt de acord ca garantia telefonului repart trebuie anulata însă nu să-mi blochezi dispozitivul. Eu locuiesc în Franța și aici sunt foarte, foarte multe service-uri gsm care cumpără dispozitive stricate pentru piese. Mi se pare normal sa le poată folosi atâta timp cât anulează garantia.

  • Viorel Predatorul

    Apple nu are decât să își întărească securitatea software-ului ca să prevină asemenea breșe. Nu are niciun drept să îți scoată din uz hardware-ul.

  • Viorel Predatorul

    Nu ăsta este motivul, ci faptul că Apple vrea să blocheze utilizatorul în ecosistemul lor. Dacă Android sau Windows ar avea acces la iCloud, ar scădea vânzările de idevices.
    Nu că ar fi mare branza iCloud, prefer orice alt serviciu de cloud, dar unii care au iOS sau Mac OS ar putea renunța la produsele Apple dacă serviciul ăsta ar fi open.

  • Leo MC

    Lucrurile sunt simple: când ai cumpărat sistemul știai în ce condiții îl poți folosi și ce se întâmplă dacă faci altfel.

  • EMP83

    Nu chiar, apple poate detecta ca a fost schimbat acest TouchID deci automat îți poate cere parola să-ți confirme identitatea.

  • Leo MC

    Tu nu înțelegi că în cazul propunerii mele nu-ți este afectat hardware-ul în niciun fel? N-ai decât să faci ce vrei cu ecranul, doar că nu intri cu el în casa Apple.

  • Leo MC

    Hai să îți zic o poveste: un producător de autoturisme de lux blochează controlul asupra întregului autoturism, dacă sistemul descoperă că anumiți senzori nu au fost autorizați.
    Pleci frumos cu mașina și te trezești că ți se taie complet controlul în mijlocul autostrăzii.
    Din acest motiv, autoritățile din Australia au chemat producătorul auto în instanță iar instanța a spus că, atât timp cât piesa respectivă face parte din sistemul de securitate al autoturismului, este dreptul producătorului să blocheze toate sistemele de pe mașină.

  • Leo MC

    Adică un programator de aplicații iOS ar trebui să fie obligat să scrie aplicații pentru Android?
    Nu, prietene, este alegerea sa să scrie aplicații care rulează doar pe iOS.

  • Viorel Predatorul

    Se numește “Sindromul Stockholm”… Victima începe să îl aprecieze pe agresor, și chiar luptă împotriva salvatorilor când aceștia din urmă încearcă să salveze victimele.

    Eu nu înțeleg nici în ruptul capului de ce oamenii se înverșunează împotriva celor care se luptă să le aducă avantaje! Autoritățile australiene vor să oblige Apple să intre în legalitate cu politica de reparații, iar oameni ca Leo nu vor asta. Ei cred că e mai bine să le fie mai rău…

    De aia are Apple sute de miliarde puși deoparte, pentru că oamenii muncesc să plătească mult către Apple. Ei preferă să plătească 300 euro pentru un serviciu care i-ar costa 50 euro.
    În loc să folosească cei 250 euro pentru copiii lor, ei preferă să o dea pentru Șilăr și Cuc.

  • EMP83

    Este o chestie temporara, proprietarul își recâștiga controlul după anumite verificări însă cel cu iphone nu.

  • Viorel Predatorul

    Este anormal Leo! Îi poți scoate garantia, dar nu îi poți scoate din uz produsul.

  • Leo MC

    Da, poate merge la un service care îi dezactivează toate sistemele proprietare și folosește mașina ca orice altă mașină (fără pilot automat, head up display, side asist, night vision etc) sau merge la un service autorizat, i se verifică tot sistemul, i se schimbă piesele neautorizate și i se autorizează în servere pe mașina respectivă.

  • Leo MC

    Atât timp cât piesele din produs sunt alimentate, din punctul meu de vedere nu există nicio problemă să blochezi accesul la servicii – începând, bine-nțeles cu iOS.

  • Viorel Predatorul

    Depinde cum valorifici produsul comercializat. Google scrie aplicații pentru iOS, pentru că le valorifică și pe baza utilizatorilor iOS.
    Te faci că nu înțelegi mesajul meu. Nu am scris despre vreo obligativitate, ci ți-am spus care este motivul real pentru care serviciile Apple sunt doar pentru ei.

    Apple trăiește din vânzare de hardware, în timp ce Google trăiește din software. Apple este interesată să îți deterioreze hardware-ul cât mai repede, ca să cumperi unul nou. Google este interesată ca software-ul lor să meargă pe cât mai multe configurații hardware: slabe și puternice, Android și iOS, etc

  • Srb Srb

    da nu stiu, sunt sigur ca Apple stie mai bine. Securitatea fiind in chip telefonului e mai greu…la garantie se poate schimba si un ssd si un cpu banuiesc…deci mai bine asa…si dupa aceea ceri de la Apple conform facturii si userului sa iti deblocheze telefonul

  • Leo MC

    E problema Apple dacă face astfel încât softul său să fie accesat doar de telefoanele iPhone și doar de cele autorizate.
    Clienții n-au decât să cumpere altceva, dacă nu le convine.

  • Viorel Predatorul

    Tu ai cumpărat un produs funcțional, pentru care nu poți separa hardware-ul de software. Dacă ei doresc să își ia software-ul acasa, și să te lase să instalezi alt sistem de operare pe iPhone, și gata.

  • Viorel Predatorul

    Scria undeva că dacă înlocuiești butonul defect la altcineva decât Apple îți va apărea eroarea 53 și că nu vei mai putea folosi iPhone-ul???? Vreau să văd și eu asta.
    Cert este că ăia care au pățit boroboața asta nu vor mai cumpăra niciodată iPhone, și probabil niciun iDevice.

  • EMP83

    Problema este ca au folosite alte piese decât cele originale însă dacă tu pui să zicem touchid ul din iphone-ul meu 6s în iphone-ul tău 6s te trezești cu eroare minune. Sunt de acord ca se anulează garanție, că-ți cere codul tău de icloud să-ți confirme identitatea, chiar să-ți șteargă întreg telefonul, sa fie blocat icloud și sa rămână așa pana când îți introduci datele ca sa demonstrezi ca ești tu proprietarul.

  • cuesnecenzurat

    Nu stiai nimic pana la update 10.2, totul era functional, ai facut update si gata ai pierut tot!

  • Leo MC

    Când a apărut primul Walkman cu muzică digitală, Sony a implementat ceva numit DRM, care oprea utilizatorul să încarce în dispozitivul lui muzică piratată.
    La fel ca acum, și acei utilizatori au spus: păi plm, e dispozitivul meu, cum să nu pot folosi pe el ceva furat?
    Ce crezi, i-a băgat cineva în seamă?

  • Viorel Predatorul

    Și la o mașină, merge contactul, cobori/ridici geamurile, dar nu porți porni motorul, nu o poți utiliza în scopul pentru care ai achiziționat-o. De ce? Pentru că ai avut tupeul murdar și ți-ai pus ștergătoare non-Apple, sau un far “neconform” Apple.
    Ți se pare ok?

  • Viorel Predatorul

    Exact așa se și întâmplă, doar că tu deviezi problema.

  • Viorel Predatorul

    Cu toate astea, DRMul nu îți scotea din uz walkman-ul. Nu aveai decât să pui un CD original și gata. Nu cred că Sony a introdus DRMul pentru a forța utilizatorul să cumpere doar CDuri Sony.

  • Leo MC

    Eu vorbesc despre ceva ce mi-aș dori, nu despre ceva care există.
    Mi-aș dori ca telefoanele iPhone în care au fost montate piese neautorizate să fie blocate în afara serviciilor Apple.

    Dacă lucrați cu software licențiat, știți că Windows are licențe de soft care pot fi folosite pe un sistem în care, dacă schimbi anumite componente (placa de bază, cum e cazul aici), pierzi și dreptul de a mai folosi softul și trebuie să-l cumperi din nou.

  • EMP83

    Destul de simplu, nimeni nu poate schimba touchid cu telefonul deschis și deblocat. Dupa ce schimba acest TouchID ca sa accesezi telefonul iti trebuie parola de blocare a telefonului care o stie doar proprietarul. Pe urma sistemul vede automat ca a fost schimbat TouchID deci ii va cere userului să-și reintroduca parola de icloud și poate recurge chiar și la o adora măsură de securitate prin e-mail sau întrebare secreta. Cand sa confirmat identitatea se da acces la apple pay.

  • EMP83

    Apple iti deblochează gratuit telefonul după eroare asta? Dacă da în ce condiții?

  • Leo MC

    Permițând unui telefon cu alt Touch ID-ul să acceseze sistemul Apple Pay, de exemplu, apare riscul să poată fi accesate informațiile financiare pentru Apple Pay-ul altuia.

  • Viorel Predatorul

    Exact! Utilizatorii ar fi fost corect informat în situația în care i se spunea explicit ce se întâmplă în cazul înlocuitori butonului, și să știe care sunt șansele statistice de detectare a butonului.
    Ciudat este că eroarea a aparut după update-ul de iOS, și nu imediat după instalarea butonului. Asta arată reaua intenție a lui Apple.
    Cum de până la iOS 10.2 butonul funcționa foarte bine, iar după update nu mai era bun?

  • Leo MC

    Apple nu vrea să facă asta.
    Ce poți să-i faci?

  • Leo MC

    La fel și în cazul Apple: n-ai decât să folosești piese autorizate și gata.

  • EMP83

    Ca nu vrea este altceva însă nu-mi spune ca este normal ce face.

  • Viorel Predatorul

    Ăla este cazul software-ului OEM (Original Equipment Manufacturer) şi limitarea este pusă deoarece cumperi software-ul mult mai ieftin în combinație cu acea piesă de hardware.
    Nu este cazul ca la schimbarea RAMului, să îi îți mai funcționeze întreg sistemul.

  • Leo MC

    Dacă este dreptul Apple să facă astfel încât softul său – să zicem de sistemul de sincronizare automată a pozelor în iCloud – să poată fi rulat doar pe iPhone, de ce să nu aibă dreptul identic de a face astfel încât iOS să poată fi rulat doar de iPhone cu piese autorizate?

  • EMP83

    Este imposibil ce spui tu pentru ca sa accesezi informațiile financiare iti trebuie parola acelui cont icloud, nu o poți face doar cu touchid.

  • Viorel Predatorul

    Vreau să văd și eu cazul ăla. Este ceva real, sau inventat de tine?
    În plus… Apple nu a demonstrat niciodată că piesa nouă pune în pericol sistemul. Mai mult, butonul Touch ID a funcționat perfect după schimbare, însă Apple a scos din uz întregul sistem iPhone după update-ul la iOS 10.2.
    Unde este pericolul aici?

  • Leo MC

    Un producător a făcut ștergătoare cu sistemul de stropire inclus în ele; dacă folosești ștergătoare făcute de alt producător, nu vei putea stropi parbrizul și producătorul are dreptul să-ți blocheze pornirea mașinii.
    Alte mașini au senzori de alcool: nu pornesc dacă simt aburi de alcool în aer.

  • Viorel Predatorul

    Foarte corect scris! Apple să anuleze garanția piesei, dar nu poate strica întregul sistem.

  • Viorel Predatorul

    Este imposibil ce spui tu, odată pentru motivul dat de către EMP83, și pentru că butonul ăla este un simplu cititor, nu procesează informația.

  • Leo MC

    Este vorba de un producător german (cu nume scurt) și aceeași autoritate australiană.

    Apple nici nu trebuie să demonstreze așa ceva; atât timp cât legea nu-l oprește să facă un lucru, este dreptul său să îl facă.

  • Leo MC

    De unde știi tu că este imposibil?

  • Leo MC

    E vorba de principiu.
    Dacă în acel caz este legal, și în cazul iOS+iPhone trebuie să fie la fel de legal.

  • Leo MC

    Eu îți spun că este legal.
    Normalitatea ține de percepția fiecăruia și aia pe mine nu mă interesează.

  • Leo MC

    Asta pentru că spui tu?

  • Viorel Predatorul

    Superb! Un comentariu excelent. Măsuri de siguranță există berechet, doar că Apple luptă să își păstreze avantajele proprii în fața clienților. Ce este inexplicabil este că unii utilizatori luptă împotriva lor înșiși cot la cot cu Apple!

  • EMP83

    Pai nu știu dacă este legal. Eu nu am văzut nicăieri scris când am cumpărat telefonul ca dacă schimb o piesă într-un service neautorizat sistemul ios va fi blocat în faza de boot și nu-mi voi mai putea folosi niciodată telefonul.

  • Viorel Predatorul

    Pentru că “autorizarea” asta este o formă mascată de a păstra monopolul pe serviciile de reparații. Monopol înseamnă servicii mai proaste și mai scumpe pentru consumator, și în același timp avantaje incorecte pentru furnizor.

  • EMP83

    Acel producător german avertizează cumpărătorul despre acest lucru insa apple nu.

  • Viorel Predatorul

    Exagerezi… Las discuția deoparte pentru că prefer să vorbesc cu un perete decât să vorbesc cu tine.
    Tu ai putea să te întrebi singur dacă nu cumva oamenii ăia au dreptate, dar nu… O ții pe a ta. 👏 ești tenace!

  • Leo MC

    Când și dacă implementează acest sistem, și Apple va avertiza asupra acestui aspect.

  • Viorel Predatorul

    Da, pentru că spun eu.

  • Viorel Predatorul

    Legea australiană nu permite ca Apple să aibă drept exclusiv de reparații.

  • Leo MC

    Monopol înseamnă să fie un singur producător de piese pentru absolut toate telefoanele mobile.
    Or Apple nu vinde decât iPhone.

  • Leo MC

    Păi Apple nu pretinde asta, ci să răspundă doar pentru reparațiile făcute de reparatorii autorizați.

  • Leo MC

    Atunci este irelevant.

  • Leo MC

    De ce să mă întreb dacă un milion de oameni care susțin o prostie au dreptate?
    E ca și cum aș fi creștin și musulman în același timp, pentru că un miliard de oameni cred că au dreptate.

  • Srb Srb

    Stiu ca au mai fost cazuri iar cei de la noumax au facut cerere cu userul si factura+buletinul posesorului atasat si dupa 3 zile calendaristice s-a rezolvat. Dar precizez ca la un service autorizat s-a facut o asemenea procedura

  • Leo MC

    De ce să mă întreb dacă un milion de oameni care susțin o prostie au dreptate?
    E ca și cum aș fi creștin și musulman în același timp, pentru că un miliard de oameni cred că au dreptate.

  • EMP83

    Pentru asta este politica Apple. Încearcă tu să-ți accesezi informațiile bancare doar cu touchid și anunță-mă și pe mine când reușești. Apple iti cere parola automat când vrei să accesezi asemenea informații indiferent ca ai sau nu touchid activat.

  • EMP83

    Asa este, informați este stocata într-un chip pe procesor, lucru spus și explicat chiar de apple.

  • Leo MC

    Știi ce altă componentă schimbi odată cu Touch ID?

  • Leo MC

    Așa crezi tu?
    Înseamnă că nu prea ai idee cum funcționează și nu prea avem de ce să discutăm mai multe.

  • EMP83

    Care?

  • Leo MC

    Placa de bază.
    Știi ce componentă este montată de aceea placă?

  • EMP83

    Pai explica și mie cum poți vedea informațiile bancare numai cu touch id?

  • Viorel Predatorul

    Doamne, cata dreptate are omul ala!! Spune foarte clar: “daca Apple vrea sa duca un razboi cu atelierele de reparatii, de ce duc razboiul in curtea clientului?”
    Are dreptate: cei afectati sunt clientii care se vad cu datele pierdute pentru ca Apple nu i-a informat ce se va intampla in urma update-ului.

    Si cand ii vezi pe unii cata parte ii tin lui Apple…

  • cuesnecenzurat

    1.Fals, din proprie experienta spun si nu o data ci de 2x, la hw licentiat OEM se reactiveaza licenta sw pe baza dovezilor de upgrade/inlocuire!(prima oara chiar nu a fost nevoie, doar am declarat ca am schimbat componenta hw si au generat un alt id, a doua oara am trimis factura.)
    2.Sistemul nu devine inoperabil, esti anuntat ca a avut loc dezactivarea licentei OEM si te lasa sa salvezi, chiar te indruma sa faci bachup pana reactivezi!
    3. In cazul de fata “Error 53” vine in urma unui update in conditiile in care sistemul a fost “perfect”. In mod normal si civilizat trebuia atentionat utilizatorul cu un popup dupa primul boot ca sistemul are modificari hw si urmeaza sa devina inutilizabil si sa-l indrume catre un service pentru remediere. Ceea ce au facut se numeste durerea-n pl fata de utilizator si demonstreaza ca toata grija Apple nu se adreseaza utilizatorului ci doar a intereselor financiare proprii.

  • EMP83

    Bine, cum spui tu. Ai dreptate, o zi bună. Cu acest ultim comentariu m-ai lămurit.

  • Viorel Predatorul

    Tu ai o intelegere gresita despre unele concepte economice. Nu are rost sa redeschid subiectul, pentru ca mi-as pierde timpul.
    Cand identifici un monopol, te raportezi la “piata relevanta”. In cazul asta, “piata relevanta” este piata reparatiilor after-sale, acolo unde Apple isi construieste mecanisme pentru a ramane monopol.

    Eu nu vorbesc despre monopol pe industria smarphone, ci de monopol pe piata reparatiilor de iPhone.

  • Leo MC

    Am avut dreptate de la început, pentru că era vorba de o dorință; nu mai are rost să-ți răspund dincolo.

  • Viorel Predatorul

    Atata timp cat o spui asa nu are nicio logica. In dreptul international, invinuitul este nevinovat pana la demonstrarea contrariului. Este de datoria acuzarii sa demonstreze vinovatia acuzatului, si nu invers: nu acuzatul trebuie sa isi demonstreze nevinovatia.

    Ar incemna sa nu mai existe niciun cutit de bucatarie la vanzare, pentru ca orice cutit poate deveni o arma letala.

  • Viorel Predatorul

    Tocmai de aia exista procese impotriva Apple, pentru ca ea se crede cu 3 oo. In statul de drept entitatile nu fac ceea ce vor ele, ci trebuie sa se supuna unor seturi de legi.

  • Leo MC

    Facem pași: recunoașteți că este o practică întâlnită.
    Sa mergem deci mai departe.
    Dacă instalai o componentă pentru care nu aveai documente, MS avea dreptul să refuze reactivarea licenței?

  • Viorel Predatorul

    Uite ca tu nu intelegi cum a aparut problema asta… Eroarea 53 apare dupa update-ul la iOS 10.2, iar Apple nu a informat utilizatorii despre ceea ce se va intampla in urma update-ului. Ar fi trebuit sa spuna clar ca daca fac update, vor pierde datele din iPhone, si ca nu vor mai putea reporni iPhone-ul.
    Toata lumea este de acord ca este o problema, numai tu esti impotriva. Pana si iTurd e cu utilizatorii, tu esti cu Apple!

  • Viorel Predatorul

    Asta arata ca atentia fata de client din partea Apple este doar un mit. “Geniile” din magazinele Apple nu au niciun interes sa iti repare iPhoneul, ci sa iti vanda un altul nou. De asta si vinde Apple atatea iPhone-uri anual.

  • Viorel Predatorul

    Una este sa iti refuze activarea licentei, si alta este sa iti blocheze dispozitivul fara a avea posibilitatea de a recupera datele din el.

  • Leo MC

    Nu există așa ceva :)))).
    E ca și cum ai cere ca oricine să aibă acces la codul sursă al iOS, Windows ca să-si poată scrie singur codul care repara erorile.

  • Viorel Predatorul

    Poate ca nu raspunde pentru documente atunci cand este vina utilizatorului, dar nu atunci cand problema este generata de Apple.
    Ma astept ca intr-o zi, Apple sa dezactiveze toate iPhone-urile asa ca vrea ea! Si sa va ceara tuturor cate 200 dolari pentru reactivare! Cu siguranta tu te-ai bucura de asta…

  • Viorel Predatorul

    De ce este irelevant? Asa pentru ca spui tu?

  • Viorel Predatorul

    Pana acolo, utilizatorii afectati de problema asta trebuie sa isi primeasca drepturile inapoi, pentru ca nu au fost informati de consecintele update-ului la iOS 10.2
    Si cu ocazia asta, sper sa se convinga si ei ca grija fata de client din partea Apple este un mit.
    Daca eu as fi patit asa ceva, as fi distrus iPhone-ul de podeaua magazinului, si as fi umplut tot orasul cu afise despre povestea asta.

  • Viorel Predatorul

    Total adevarat! Apple trebuia sa anunte utilizatorii despre consecinte.

  • Leo MC

    În orice drept este valabil ce spui.
    Doar că lucrurile se interpretează altfel.

  • Leo MC

    Sigur, să demonstreze autoritatea că Apple încalcă legea.

  • Leo MC

    Tu ai citit primul meu mesaj?
    Este al 3-lea de pe pagină.

  • Viorel Predatorul

    Va demonstra cu varf si indesat, pentru ca acei clienti nemultumiti si-au reparat iPhone-ul la orice atelier, asa cum prevede legea australiana.

  • Viorel Predatorul

    Se interpreteaza pentru tine. O conditie ca o lege sa fie bine scrisa este ca acea lege sa fie aplicata fara interpretari care sa dea valori diferite dupa bunul plac.

  • Viorel Predatorul

    Fals… Ti-am spus ca intelegi gresit conceptele. Apple trebuie sa concureze cu alti furnizori de servicii, daca acestia exista, si nu sa fie singura.
    Nimeni nu a cerut codul sursa al iOSului, ci se cere ca Apple sa nu mai puna blocaje ca alte entitati sa ofere servicii de reparatii.

  • cuesnecenzurat

    Trebuie doar sa dovedesti ca nu a avut loc o portare de licenta pe alt PC non OEM, la upgrade nu au de ce sa refuze reactivarea, licentierea OEM se face per sistem in ansamblu si nu per componenta!

  • Leo MC

    De ce să permită ca un terț să pună componentele sale în hardware dar sa nu fie obligata sa permita unui terț să pună componentele sale în software?

  • iTu

    pai in cazul asta trebuie sa montezi display-ul original asa spart cum e si dupaia numai ii dai update. o prietena are displayul schimbat de la un iPhone care numai functiona si il foloseste asa.

  • iTu

    eu am aplicatia Raiffeisenbank si pot intra in aplicatie sa verific contul numai cu touch id insa pana acolo e drum lung. ca sa configurezi apicatie iti trebuie un numar si o parola care nu e pe cardul bancar ci il primesti de la banca + ca daca vrei sa faci un transfer de bani trebuie sa ai si sim-ul meu unde primesti codul TAN….deci e cam vrajeala cu securitatea vietii 😅😅

  • Leo MC

    Lucrurile se interpretează altfel, pentru că Apple nu ar acuza pe nimeni de furt ci ar lua măsuri ca părțile componente ale unui obiect furat să nu poată fi valorificate (la fel cum face acum cu întregul, prin serviciul FMI).

  • Leo MC

    Apple n-are decât să plătească, dacă se face vinovat de vreun prejudiciu cauzat utilizatorilor.

  • Leo MC

    Nu, pentru că “așa spun eu” nu este un argument.

  • Florin

    Oare ăștia care aveti iphone ati citit alea 4 pagini de text scris mic la configurarea inițială? Terms and conditions. Pe undeva pe acolo scrie ca terminalul nu iti apartine decât după ce iese din garantie…..deci in primul an de Apple Care iphone-ul nu e al tau ci e doar închiriat. După asta devine al tau ai nu mai au obligații față de tine. De aia își permit. Treaba e ca legea e lege si termenii si condițiile lor aberante nu se aplica oriunde.