Prima Pagina UBER UBER introduce Bacsisurile pentru Soferi

UBER introduce Bacsisurile pentru Soferi

UBER va permite lasarea de bacsisuri pentru soferi direct din aplicatia iOS pentru iPhone, noua functie fiind initial introdusa in SUA.

UBER face o schimbare care i-ar putea aduce o pierdere masiva de utilizatori, desi ea este menita sa imbunatateasca intr-o anumita masura conditiile in care lucreaza soferii. Cei de la UBER au confirmat astazi faptul ca le vor permite clientilor sa ofere bacsisuri pentru soferii care ii transporta intre diverse locatii, aplicatia urmand a include un buton special pentru asta.

UBER a refuzat in anii sai de functionare sa introduca un buton care sa permita acordarea de bacsisuri pentru soferi, insa incepand de astazi se pare ca strategia s-a schimbat. In fata constantelor plangeri ale soferilor care spun ca sunt platiti prost, cei de la UBER vor introduce posibilitatea de a lasa un bacsis pentru sofer, daca un client este multumit de cursa facuta.

Pentru inceput doar soferii din trei orase americane vor putea incasa bacsisuri de la clientii care folosesc UBER, insa pana la sfarsitul lunii iulie toti soferii din lume se vor putea bucura de asta. Din acest punct, relatia dintre client si soferul UBER se va schimba radical, pentru ca majoritatea vor astepta bacsisuri, asa cum asteapta si taximetristii dupa fiecare cursa.

UBER introduce bacsisurile pentru soferi

uber bacsis soferi

Unul dintre principalele motive pentru care am inceput sa folosesc UBER in locul taxi-urilor clasice este lipsa acestei asteptari de a oferi un bacsis dupa fiecare cursa. Lipsa acelui moment in care la finalul cursei terbuie sa scoti banii din buzunar, sa ii dai taximetristului si fie sa iti spuna ca nu are rest, fie sa iti intinda inapoi banii cu sictir, asteptand ofranda, problema care lipsea la UBER.

Din pacate, lucrurile se vor schimba, iar soferii UBER vor avea aceleasi asteptari ca taximetristii pentru curse, desi diferentele dintre un taxi obisnuit si o masina UBER nu sunt colosale. In Romania ai sanse foarte mari sa mergi la UBER cu Loganuri similare cu cele de taximetrie, iar masinile de la UBER Select nu sunt chiar atat de selecte in majoritatea cazurilor.

“Tipping is available in Seattle, Minneapolis and Houston as of today. We’re starting with only 3 cities so we can create the best tipping experience for you and your riders. We’ll be adding more cities over the next few weeks, and will make tips available to all U.S. drivers, by the end of July 2017. Of course, Uber service fees are never deducted from your tips.”

Daca adaugam aici si faptul ca se mai asteapta de la tine sa lasi un bacsis, experienta UBER nu va fi cu nimic diferita de taximetria clasica. Ma astept ca soferii UBER sa inceapa sa lase review-uri proaste clientilor care nu lasa bacsis, iar de aici intreaga idee de UBER va deveni doar o gluma proasta, cel putin asta cred ca se va intampla in Romania in viitor.

Noua functie va fi introdusa si in Romania, probabil in 2018, iar impreauna cu ea ar putea veni si urmatoarele schimbari :

  • reducerea perioadei de anulare a curselor la 2 minute;
  • taxarea perioadelor de asteptare;
  • toate modificarile de rute facute pe drum se aduna la costul total;
  • o suprataxa pentru transportarea copiilor.
  • unixes

    …si lumea inca mai elogiaza Uber…

  • Soferii care conduc la UBER, conduc la fel ca taximetristii, poate uneori ceva mai rau, experienta in sine fiind cel putin la fel de proasta. Partea buna e ca stii in avans cam cat de costa, nu trebuie sa dai bacsis, iar masinile au aer conditionat si in multe cazuri arata mai bine.
    Daca si soferii ar avea un stil de condus mai ok, ar fi ceva. La Black Cab este exact la fel, diferente zero.

  • unixes

    Si cam ce te asteptai sa fie Uber? E un servici ieftin, asa ca nu are cum sa fie foarte bun. Cat platesti, atat primesti.

  • Macar la ceva mai multa civilizatie in condus.

  • Kekulus

    Serviciile Uber sunt foarte bune.
    Romanii la volan sunt niste tarani si niste marlani. Nu cred ca in UK nu exista civilizatie in condus. E problema poporului ca e inapoiat, nu conteaza cat de bun e serviciul daca e utilizat de marlani. De aceea ne confruntam cu probleme astea :(. Iar ideea cu bacsisul este foaaaarte proasta.

  • Michael

    Ce tot ziceti aici? Am mers cu uber si taxifi de multe ori, nu se compara cu taxiurile

  • Fosocle

    Asa de sila imi e sa dau bacsis… mai ales la toti jegosii
    In Japonia daca faci prostia sa lasi bacsis, oamenii aia se simt foarte ofensati. Pentru ca ei considera ca sunt platiti pentru ceea ce fac si vor sa isi faca treaba cat mai bine. Taxiurile sunt curate luna, platesti cu cardul. Nici macar nu deschizi/inchizi usa. Asta o face soferul de la buton, fara sa se dea jos.
    Ca fapt divers, Tokyo nici macar nu are nume la strazi, (doar la bulevarde), iar cladirile au niste numere care sunt total aleatorii. O cladire poate avea numarul 5, iar imediat urmatoarea poate avea numarul 350. Cred ca asa ceva ar fi raiul taximetristilor bucuresteni.

  • Jayson Cirin

    Civilizația in trafic nu are legătura cu taximetriștii sau șoferii de uber, ca toti sunt oameni. Așa se conduce in România și cu asta basta, ca e uber ca e taxi….

  • Jayson Cirin

    Ai perfecta dreptate!

  • Jooxer

    Șoferii care conduc la Uber sunt ca taximetriști,pe ce baza faci afirmația asta zaone?
    Eu fac Uber in UK de 4 luni iar mașina m-a costat 14k £ cred ca au tot confortul clienți cât despre condus nu sunt de-acord cu tine absolut deloc.
    Am fost acasă in București acum o luna și am folosit Uberu o săptămâna și credeam șoferi și șofatul au foat foarte ok,singura diferența care a fost au fost mașinile care este și normal pentru ca in România oameni nu își permit mașini mai ales la drumurile noastre.
    Văd aici multă lume cu părere greșita fata de șoferii Uber

  • Jooxer

    Iar faptul ca șoferii Uber vor aștepta bacșis cred ca este greșit.
    Adică dacă nu primește șoferul Cash nu are pretenția nici de bacșis și nu o sa se omoare clienți sa lasă bacșis

  • 🇹🇩

    Stai acolo in uk măi jooxer, acolo uger este legal la noi in România uger este un dispecerat ilegal cu soferi si masini care fac transport persoane ilegal , dar na dac sunt din America nu au nevoie sa fie legali, daca uger pune monopol pe transporturi neverificand-ui nimeni la preț o sa va fie dor de taxiuri chiar si daca unii taximetristi sunt cum sunt,si da un sofer de uger face transport persoane ghici ce si șoferul de taxi tot persoane transporta deci sofer uger = taximetrist fara acte de transport persoane si fara licența de transport dar ei sunt oauu si spune- ne cum șoferii uger din uk au cerut despăgubiri de la firma uger ca vezi doamne nu făceau 6 lire pe ora cum zice legea lor, iar in Danemarca nu au vrut sa se legalizeze ………ei sunt un serviciu inovator (transporta persoane ilegal asta da inovație ), sa nu mai vorbim de tva-ul impus șoferului , care ajunge in buzunare străine , etc ….. e o lista lunga , era sa uit chiar si in America e interzis in unele state

  • vad

    si aici e cam la fel ca si in cazul digi … vrem sa platim cat mai putin si sa beneficiem de cat mai mult ( nu ne intereseaza cat e defapt pretul corect, ca si atunci cand bussines-ul respectiv ar fi al nostru ).
    La uber vrei sa ajunga masina cat mai repede, dar pe cat posibil eventual sa vina un porsche si sa fie si mai ieftin decat taxiul si sa nu comenteze nimeni ca mergi din fata blocului pana la prima gura de metrou ( ca deh e frumos sa te vada vecinii ca te ia masina din fata blocului si te aduce ) . Pentru 6 ron vrem sa ni se deschida usa si eventual sa fie si covor rosu .
    Cat priveste serviciul de taxi, nu am inteles de ce ei blameaza uger in loc sa se uite la ei in ograda si sa creasca calitatea serviciului ( unii sunt si exceptii ). Sa nu mai spun ca daca ploua sau esti pe la periferie la ore tarzii in noapte nu gasesti neam masina – decat pe aplicatie, si atunci doar daca scrii ca oferi dublu sau triplu pana unde vrei sa ajungi .
    Noi vrem o tara ca afara insa la preturi romanesti si fara sa schimbam nimic la noi ca persoane si mentalitate .

  • RaduD

    Ce pasiuni starneste un subiect legat de taximetrie si Uber…!
    In sfarsit, ca intotdeauna, adevarul (cred) e pe la mijloc, dar:
    1. Taximetria in romanica este la fel ca toata societatea, cu bune si cu rele, cu interese (uneori tutelate mafiot) si mod de prezentare mai mult sau mai putin corect, iar baietii care opereaza pe aceasta piata sunt cam la fel din toate timpurile (inclusiv inainte de ’89…);
    2. Uber, denumit de unii ca un serviciu ilegal, este o forma adaptata (tehnic si tehnologic) a asa numitilor “pietari” care au operat cu succes cam in toate timpurile.
    3. Pentru a avea parte de experiente mai bune in privinta acestui tip de transport public, intr-adevar trebuie sa evoluam mult la nivel de mentalitate, civilizatie si respect fata de consumatori.
    Parerea mea…!

  • BogdanTam

    Si vii tu din UK (orice ar fi aia) si ne zici care ar trebui sa fie parerea oamenilor, care stau in romania zi de zi. Superiorule!

  • BogdanTam

    Ce-ar fi sa va strangeti voi in fata firmelor voastre de taxi si sa protestati, cerand aplicatie serioasa pe mobil, sistem de rating si tarif dinamic ca la uber, masini mai noi si niste cursuri de calificare pentru colegii smardoi (a se citi “aia cu rating mic”) ??

  • unixes

    Majoritatea vorbim din punt de vedere individual si subiectiv si nu este bine.
    Eu vad lucrurile asa:
    Taxi, este un serviciu de transport public, reglementat de catre stat (numar de locuitori per taxi, licente administrative, tarife, etc).
    Uber, o companie privata care executa acelasi tip de serviciu precum taxiul, dar fara a se supune acelorasi reguli sau norme (nu exista o limita al numarului de masini, nu au nevoie de o licenta sau autorizatie, tariful dinamic, etc).
    Acum, partea ca taxiul este calitativ mai prost decat Uber sau mai scump/ieftin este o alta tema.
    Fiind un serviciu reglementat de catre administratia publica, doar statul poate interveni in a imbunatati, ieftini, scumpi serviciul de taxi. Reguli noi, cursuri, inspectii, etc. Sa se inlocuiasca taxiul cu Uber sau oricare alta companie privata, doar pentru ca taximetristul e un netrebnic sau pentru ca masinile sunt vechi, murdare, etc, nu este deloc cea mai buna idee, desi este cea mai simpla.
    Romania nu este cel mai bun exemplu, pentru ca in Romania nu functioneaza mai nimic asa cum ar trebui, dar in Europa occidentala, taxiul contribuie cu foarte multi bani la bugetul de stat, insa Uber nu o face. Iar asta, in timp, va afecta tot ceea ce inseamna servicii publice: sanatate, educatie, transport, etc. Intr-o tara ca Germania de exemplu, cetateanul merge la spital si beneficiaza de toate serviciile pentru ca isi plateste cotizatia lunara catre stat. Cand va exista UberHealth ca sa zic asa, acea cotizatie va fi la inceput mica, pentru a atrage clienti si pentru a elimina competitorii (in special spitalele publice), apoi pretul se va mari intr-atat incat omul va prefera sa stea cu puroiul la ochi decat sa se duca la spital, pentru ca financiar nu isi va permite. Este si normal, pentru ca Uber este formata din investitori, iar investitorii cauta profit, sub orice circumstante.
    In general, in orice tara, transportul public (taxiul de asemenea) au preturile stipulate in functie de nivelul de trai si economia tarii respective. Pretul unui bilet de autobuz este subventionat, si de multe ori este deficitar, dar la pretul sau real, majoritatea populatiei nu si l-ar permite.
    Parerea mea, sectorul de taxi ar trebui imbunatatit, in nici un caz inlocuit, si mai ales, nu inlocuit cu un transport privat, de unde castigurile se duc in mare parte in paradise fiscale.

    Jooxer, cele 14k£ care le platesti pentru masina sunt nimic. In multe tari din vestul Europei o masina de taxi costa dublu sau peste 14.000. Fara a socoti pretul licentei. 14.000€ (dupa deturnarea TVA) costa un KIA Optima, care nu e un E Classe deloc. O masina London Cab costa mult mai mut decat aia 14.000, iar tu conduci pentru Uber pentru ca e simplu: carnet categoria B + masina + Google Maps = Uber. Ca sa fi condus un taxi, stii clar ca ti-ar fi fost mult, mult mai dificil datorita examenelor pe care trebuie sa le treaca taximetristii.