Apple Investeste prea PUTIN in Cercetare si Dezvoltare

Apple este acuzata ca investeste sume prea mici in cercetare si dezvoltare, compania americana avand totusi alocate sume uriase in acest scop.

Apple Investeste PUTIN Cercetare Dezvoltare 351028

Apple este una dintre cele mai mari companii de pe planeta, insa conform analistilor, investeste prea putin in cercetare si dezvoltare, adica in crearea produselor cu care sa isi uimeasca clientii. In 2017 Apple a investit 12.7 miliarde de dolari in cercetare si dezvoltare, adica mai putin decat in perioada 1998 – 2011, atunci cand a creat si iPhone, dar chiar si asa, suma ar fi prea mica.

Apple investeste doar 2% din lichiditati in cercetare si dezvoltare, in contrast cu companiile competitoare, care investesc 25% din acesti bani in acelasi scop, deci Apple este la o distanta foarte mare in urma lor. Mai mult decat atat, Apple investeste doar 5% din incasarile sale in cercetare si dezvoltare, fata de competitorii care investesc 10%, insa ceea ce este exprimat in procente e diferit de realitate.

Apple Investeste prea PUTIN in Cercetare si Dezvoltare

Apple a generat in 2017 229 de miliarde de dolari in incasari, in timp ce Microsoft a generat 89 de miliarde de dolari, Google 109 miliarde de dolari, iar in final avem compania Samsung cu incasari totale de 223 de miliarde de dolari pentru anul 2017. Desi Apple are un procent mai mic din incasari dedicat cercetarii si dezvoltarii fata de Microsoft, sau Google, suma totala este cu mult, mult mai mare.

“We examined Apple and the next 25 largest tech companies by market cap and found a somewhat strong correlation (r-squared = 0.508) between GAAP R&D as a percent of revenue and gross margin. Over LTM, Apple spent 5.1% of its revenue on R&D while reporting GMs (gross margins) of 38%. Our analysis suggests that “normalized” R&D spend for a tech company of a similar gross margin profile might actually be closer to 10%, suggesting that Apple could double its R&D and be relatively inline with peers. Looked at another way, amongst the 10 largest US tech companies by market cap, Apple was by far the largest in CY17 revenue terms ($239B), however it ranked only sixth (out of 10!) in total R&D spending.”

Apple si-a crescut de 5 ori sumele investite in cercetare si dezvoltare in ultimii 6 ani, insa din pacate nu reuseste sa repete succesul primului model al iPhone, si exista sanse sa nu o mai faca vreodata, in ciuda investitiilor. E foarte posibil ca in lipsa unui om ca Steve Jobs, Apple sa nu mai poata aduce pe piata un produs la fel de revolutionar ca iPhone, iar Apple Watch, HomePod, sau AirPods sunt o dovada clara a acestui lucru.

17 COMENTARII

  1. Apple watch si airpods sunt foarte mari ca produse, tinand cont ca nu sunt a must have products..cum este telefonul, sunt extensii ale acestui produs
    Doar Apple AR glass poate fi un produs ce poate inlocui un asemenea must have..dar si acolo…e greu sa strapungi populatia ce nu trebuie sau nu a purtat ochelari vreodata

  2. Apple watch si airpods sunt foarte mari ca produse, tinand cont ca nu sunt a must have products..cum este telefonul, sunt extensii ale acestui produs
    Doar Apple AR glass poate fi un produs ce poate inlocui un asemenea must have..dar si acolo…e greu sa strapungi populatia ce nu trebuie sau nu a purtat ochelari vreodata

  3. Cu fan(atic)i ca Srb Srb și Merlin (care deține posesia cuvintelor), e normal ca Apple să vândă orice rahat pe care îl promovează a fi marea lor descoperire.

    Nu pot să uit cum își promova Apple serviciul de Hărți: “Cu o grafică vectorială și inovații in imagistică, Apple Maps este cel mai complex sistem de hărți creat vreodată”. Urmarea o știm cu toții.

  4. Cu fan(atic)i ca Srb Srb și Merlin (care deține posesia cuvintelor), e normal ca Apple să vândă orice rahat pe care îl promovează a fi marea lor descoperire.

    Nu pot să uit cum își promova Apple serviciul de Hărți: “Cu o grafică vectorială și inovații in imagistică, Apple Maps este cel mai complex sistem de hărți creat vreodată”. Urmarea o știm cu toții.

  5. Pai dc sa investesti in cercetare cand poti sa copia functiile de la competitori si sa le prezinti ca fiind invoatoare?:)) oricum turma de fanatici o sa-si faca treaba pe forumuri.

  6. Apple vinde din inertie si calitate premium. Eu am avut toate modelele de iphone, le-am tinut maxim un an si jumatate si nu s-a stricat niciunul. Doar defectul de baterie la 6s rezolvat foarte rapid. Asta este motivul pentru care voi cumpara in continuare produsele lor.

  7. Apple watch si airpods sunt foarte mari ca produse, tinand cont ca nu sunt a must have products..cum este telefonul, sunt extensii ale acestui produs
    Doar Apple AR glass poate fi un produs ce poate inlocui un asemenea must have..dar si acolo…e greu sa strapungi populatia ce nu trebuie sau nu a purtat ochelari vreodata

  8. “suggesting that Apple could double its R&D and be relatively inline with peers”
    Deci clar ca investeste prea putin in R&D . Si cei 5% se duc in implementarea tehnologiilor altora, nu in dezvoltarea de tehnologii noi . Nu prea am auzit de multe tehnologii cu care Apple sa fi contribuit la avansul tehnologiei. Tot ce a adus Apple sunt implementari. Nu ajuta pe nimeni ci doar produsele lor. Pe de alta parte se milogesc ca sa foloseasca tehnologiile altora prin fortarea de brevete FRAND , sau fura, copiaza si folosesc fara drept tehnologiile tuturor , fara nici cea mai mica ezitare. Cifrele o demonstreaza.

  9. Exact asta i-am scris acum câteva zile unuia care îmi dădea lecții de business și mă întreba câți ani am. Apple investește foarte puțin in inovare.

  10. Cand te focusezi doar pe 1-2-3 produse..este normal RandD sa fie mai mic…asta inseamna sa fii eficient…dar cand esti samsung si vrei sa incerci 1 milion de produse “revolutionare” normal ca te costa…si nu scoti nimic special dar R&D te costa mult
    probabil au incercat si au bagat miliaone si in a face un smartVeceu pe care l-au anulat din cauza penibilitatii produsului/prototipului. Dar nah, oameni mici precum Viorel…cand vad o suma mare se fac leoarca si nu prea inteleg

  11. Nu ii relevant articolul , 2% poate reprezenta mai mult decât 10% sau mai puțin , pt acest articol sunt necesare sume exacte și alți factori ,

  12. Articolul este foarte relevant. R&D sunt cruciale pentru o companie de tehnologie, iar variația acestor investiții trebuie să țină pasul cu variația volumului de afacere.

  13. Articolul este foarte relevant. R&D sunt cruciale pentru o companie de tehnologie, iar variația acestor investiții trebuie să țină pasul cu variația volumului de afacere.

  14. Articolul este foarte relevant. R&D sunt cruciale pentru o companie de tehnologie, iar variația acestor investiții trebuie să țină pasul cu variația volumului de afacere.