Supernova INCREDIBILA de care Cercetatorii NASA au fost ULUITI

Supernova. Cercetatorii de la NASA au fost uluiti de o stea care a explodat, descoperirea fiind o adevarata premiera pentru oamenii de stiinta, iata ce s-a intamplat.

Supernova INCREDIBILA de care Cercetatorii NASA au fost ULUITI

Supernova. Descoperita recent de catre cercetatorii de la NASA, ea i-a uluit prin calitatile ciudate pe care le are, si explozia sa ar putea fi una dintre cele mai mari inregistrate pana in prezent de catre vreun telescop. SN 2016iet este denumirea pe care Sueprnova a primit-o de la NASA, iar cercetatorii au fost nevoiti sa regandeasca modul in care au privit pana acum felul in care stelele s-au stins pana in prezent in diverse colturi ale universului.

Supernova. Observata de catre cercetatorii de la NASA acum, a avut la baza cea mai mare stea care a explodat intr-un eveniment de acest gen, iar asta spune foarte multe despre ceea ce s-a intamplat cu ea. Steaua care a explodat in aceasta Supernova se afla la 1 miliard de ani-lumina de Pamant, ea fiind descoperita initial de catre satelitul Gaia al agentiei spatiale europene, timp de 3 ani ea fiind monitorizata de catre cercetatori.

Supernova INCREDIBILA de care Cercetatorii NASA au fost ULUITI imagine
Imaginea cu Supernova care a uluit cercetatorii de la NASA.

Supernova. Evenimentul a dus la “moartea” stelei, insa la conceptie, ea a avut o masa de 200 de ori mai mare decat cea a soarelui, si s-a format intr-o zona izolata, la 54.000 de ani-lumina de galaxia care o gazduia. Inainte de a exploda intr-o Supernova, steaua si-a pierdut 85% din masa in milioanele de ani de existenta, iar straturile “exfoliate” de pe suprafata sa s-au combinat cu ramasitele exploziei pentru a-i da “calitatile” neobisnuite observate de NASA.

„Când ne-am dat seama cât de neobișnuit este SN 2016iet, reacția mea a fost: ‘Whoa – exista ceva gresit în datele noastre?’. Totul despre această supernovă arată diferit, schimbarea sa în luminozitate cu timpul, spectrul său, galaxia în care se află și chiar acolo unde este localizată în galaxia sa. Uneori vedem supernovele care sunt neobișnuite dintr-o privință, dar altfel sunt normale; acesta este unic în toate felurile posibile.”

Supernova. Se pare ca explozia in sine ar fi avut o durata neobisnuit de lunga, conform cercetatorilor de la NASA, iar asta deoarece nu avea foarte multe metale dure in compozitia sa, ceva ce n-a mai fost vazut anterior. Felul in care a avut loc aceasta Supernova a fost surprinzator pentru cei de la NASA, si multumita observarii sale, ei vor putea sa regandeasca modul in care observa fenomenele de acest gen in viitor.

Supernova. Acestea fiind spuse, iata ca si cercetatorii de la NASA, care vad atatea la viata lor, ajung sa fie si uimiti de ceea ce mai observa prin univers.