ANPC. Schimbare pentru TERMENII de LIVRARE si INLOCUIRE a Produselor

ANPC pregateste o schimbare foarte importanta pentru termenele de livrare pentru produsele comandate online, dar si inlocuirea produselor defecte in garantie.

ANPC. Schimbare pentru TERMENI de LIVRARE si INLOCUIRE a Produselor

ANPC, sau Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, pregateste doua schimbari foarte importante pentru termenul de timp in care sunt livrate comenzile facute online, dar si conditiile in care se inlocuiesc produsele defecte. Incepem cu termenul de livrare pentru produsele comandate online, ANPC dorind sa impuna un termen de maxim 15 zile lucratoare de la plasarea comenzilor, ceea ce ar impiedica magazinele sa faca livrari foarte intarziate.

ANPC face aceasta modificare cu nu foarte mult timp inainte de Black Friday, sau Craciun, cand in mod traditional termenele de livrare pentru comenzi pot ajunge usor chiar si la cateva saptamani bune. Daca modificarea produsa de catre cei de la ANPC ar intra in vigoare, atunci magazinele online vor fi obligate sa livreze produsele comandate online in acele 15 zile lucratoare, sau comanda poate fi anulata si banii ceruti inapoi de catre clienti.

ANPC. Schimbare pentru TERMENII de LIVRARE si INLOCUIRE a Produselor

ANPC vrea deasemenea ca produsele care sunt trimise pentru reparatie pe baza de garantie sa fie inlocuite daca acelasi defect este raportat de maxim 3 ori de catre clientul respectiv. In mod normal orice magazin care se respecta ar trebui sa inlocuiasca oricum un produs de acest gen trimis de atatea ori in garantie cu acealsi defect, insa din moment ce ANPC vrea sa impuna aceasta reglementare, e clar ca asta nu se intampla, iata toate propunerile :

  • afișarea în zona caselor de marcat a procedurii de preluare a sesizărilor în magazine.
  • stabilirea termenului de livrare pentru comenzile online și offline la maximum 15 zile lucrătoare și comunicarea acestuia atât pe site-uri, cât și în magazine
  • stabilirea termenului de instalare a aparatelor de aer condiționat la maxim 7 zile de la data achiziției serviciului și actualizarea condițiilor de instalare în consecință
  • înlocuirea produselor defecte pentru situațiile în care clienții reclamă același defect de maximum 3 ori în perioada de garanție a produselor, în urma unei evaluări făcute de un service autorizat.

ANPC vrea deasemenea sa oblige magazinele online sa instaleze aparatele de aer conditionat in maxim 7 zile de la data achizitiei serviciului de instalare, ceea ce ar putea fi o problema destul de serioasa pentru ele. Schimbarile pe care ANPC le propune au mai mult ca sigur la baza plangerile facute de catre romani pentru diversele probleme pe care le-au avut cu magazinele online, si cu siguranta nu sunt putine.