Telekom Romania: Continua sa PIARDA Clienti in Anul 2020

Telekom Romania continua sa piarda clienti in anul 2020, iar asta in ciuda faptului ca inregistreaza venituri considerabil mai mari decat anul trecut.

Telekom Romania pierdere

Telekom Romania a anuntat ieri rezultatele financiare pentru T1 2020, si vorbim despre o crestere a venturilor grupului in aceasta peroada, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Chiar daca veniturile Telekom Romania au crescut in T1 2020 fata de T1 2019, din pacate vorbim si despre o scadere a numarului de clienti, iar asta sugereaza faptul ca grupul a reusit sa isi eficientizeze foarte mult modul de a face afaceri pentru a avea profit mai mare.

Telekom Romania a pierdut in primul rand o parte din clientii diviziei de servicii de televiziune, compania evitand sa ofere o cifra, dar e vorba de 110.000 de clienti in minus. Cifra reprezinta undeva pe la vreo 7/8% din totalul clientilor avuti in T1 2019, 1.41 milioane, iar Telekom Romania spune ca diferenta vine de la transferul catre tehnologia IPTV, insa nu trebuie uitat ca a inceput 2020 cu eliminarea programelor Discovery din grila, si o crestere de preturi.

Telekom Romania: Continua sa PIARDA Clienti in Anul 2020

Telekom Romania a pierdut clienti si pe segmentul de servicii de internet, fara a mai oferi vreo cifra, deci e foarte probabl ca pierderile sa fie mari pentru companie din acest punct de vedere. Separat de asta, Telekom Romania a reusit sa-si creasca baza de clienti ai serviciilor de telefonie mobila la putin peste 4.6 milioane de clienti, dar in T1 2019 avea  4.65 milioane, deci probabil e o crestere nesemnificativa, altfel s-ar fi mentionat mai clar ce se intampla.

“Veniturile din internet fix au crescut cu 11,8% an/an, la valoarea de 18 mil. € în T1 2020, datorită creşterii venitului mediu per utilizator (ARPU), care a putut astfel compensa scăderea bazei de clienţi. Veniturile din servicii TV au rămas stabile, cu o bază de 1,3 mil. de abonaţi, în scădere comparativ cu T1 2019, în special pe segmentul DTH (satelit), în procesul transferului către noua tehnologie IPTV. Baza de abonaţi ai serviciilor mobile, inclusiv FMS, a crescut cu 1,6% comparativ cu aceeaşi perioadă a
anului trecut, la 1,6 mil. de abonaţi.”

Telekom Romania mentioneaza in comunicatul sau de presa ca are o baza totala de clienti ai serviciilor mobile de 1.6 milioane de abonati, dar in T1 2019 ea era de 4.65 milioane, deci probabil e o greseala de comunicare. In ceea ce priveste veniturile totale, Telekom Romania a avut incasari de 237.1 milioane de euro, cu 9.5% mai mari decat in T1 2019, ceea ce reprezinta o crestere substantiala din moment ce au plecat clienti din divizia de servicii fixe.

Telekom Romania s-a stabilizat dupa ani de zile in care a pierdut in mod constant clienti, si asta vine chiar inainte de vanzarea intregii companii, partial catre Orange, partial catre o entitate necunoscuta.