Planeta Venus: Descoperirea Importanta care Dezvaluie Evolutia Sa

Planeta Venus Descoperirea Importanta care Dezvaluie Evolutia

Planeta Venus are parte de o noua descoperire impresionanta dezvaluita in cadrul unui studiu publicat de catre oamenii de stiinta, iar conform acestora, se pare ca evolutia sa este serios influentata de vulcanism. Desi este cat se poate de clar faptul ca planeta Venus a fost la un moment dat foarte activa din punct de vedere vulcanic, abia acum avem noi si noi dovezi ale faptului ca oamenii de stiinta inca nu stiu chiar tot ceea ce ar trebui in legatura cu ea.

Planeta Venus are intr-un nou studiu confirmat din nou faptul ca ar fi foarte activa din punct de vedere vulcanic, acesta fiind bazat pe imagini mai vechi cu observari facute de catre sondele spatiale trimise la ea. Oamenii de stiinta cred ca un vulcan numit Idunn Mons ar fi in continuare activ pe planeta Venus, iar asta in baza imaginilor de arhiva de acolo, atmosfera corpului cosmic impiedicand observarea activitatii vulcanice folosind telescoapele de pe Pamant.

Planeta Venus: Descoperirea Importanta care Dezvaluie Evolutia Sa

Planeta Venus Descoperirea Importanta care Dezvaluie Evolutia vulcan
FOTO: P. D’Incecco et al 2021 Planet. Sci. J. 2 215.

Planeta Venus ar avea in continuare eruptii in acest vulcan care ar avea si dimensiuni incredibil de mari, cu un diametru de 200 de kilometri si o inaltime de 2.5 kilometri, deci ar putea arunca imense cantitati de lava in jurul sau. Activitatea acestui vulcan s-ar intinde pe o durata de cateva mii de ani, conform descoperirii recent facute de catre oamenii de stiinta, ceea ce ne spune si foarte multe in legatura cu ceea ce se intampla in momentul de fata acolo.

Problema pentru cercetatori este ca in lipsa unor noi misiuni care sa duca acolo sonde spatiale capabile sa inregistreze imagini de inalta rezolutie, ei nu au cum sa observe in detaliu ceea ce se intampla. Asta inseamna ca abia in cursul urmatorilor ani vom afla mai multe despre activitatea vulcanica de pe planeta Venus, insa chiar si asa, e greu de spus in ce masura vom putea afla mai multe despre felul in care acest proces a afectat evolutia pe care a avut-o corpul cosmic de-a lungul timpului.

Planeta Venus ramane in atentia oamenilor de stiinta din intreaga lume pentru ca s-a asemanat la un moment dat atat de mult cu Pamantul, dar si pentru ca s-ar parea ca exista sanse  sa aiba forme de viata.