Gaura Neagra Descoperita in PREMIERA, care a ULUIT Oamenii de Stiinta

Gaura Neagra Descoperita PREMIERA ULUIT Oamenii Stiinta

Gaura neagra este unul dintre obiectele cele mai importante, periculoase, si greu de observat obiecte din univers, insa oamenii de stiinta au reusit sa realizeze o premiera care parea complet imposibila. Vorbim despre o gaura neagra, cu masa stelara, izolata pe care oamenii de stiinta au detectat-o in premiera in univers, iar asta vine ca o descoperire extrem de importanta in contextul cercetarilor amanuntite care se fac cu privire la universul inconjurator.

Gaura neagra descoperita acum este unica prin faptul ca pana in momentul de fata toate cele cu masa similara au fost descoperite in sisteme binare, adica aveau in jurul lor si stele neutron. Nimeni nu a reusit pana acum sa observe o stea de acest gen izolata, iar asta pentru ca ele absorb toata lumina din jurul lor, astfel ca devin aproape imposibile de observat, iar de aceea obiectele din sisteme binare pot fi observate de catre oamenii de stiinta de pe Pamant.

Gaura Neagra Descoperita in PREMIERA, care a ULUIT Oamenii de Stiinta

Gaura neagra descoperita de catre NASA, cu ajutorul telescopului Hubble, se afla la 5150 de ani lumina fata de Pamant, in directia zonei de extremitate a Galaxisi Calea Lactee, deci in interiorul galaxiei noastre. Oamenii de stiinta au stiut ca gauri negre de acest gen exista, doar ca n-au putut sa le observe pana acum din cauza faptului ca ele absorb lumina, dar aceasta descoperire are in spate felul in care campurile gravitationale ale unui asemenea obiect afecteaza spatiul si timpul.

Gaura neagra a fost descoperita printr-o tehnica similara cu cea din spatele lentilelor pentru ochelari, sau camere, campurile gravitationale creand discrepante in timp si spatiu care pot actiona precum o lentila care mareste ceea ce se afla in fata sa.

“Până acum, toate găurile negre de masă stelar detectate până în prezent au existat în sisteme binare cu parteneri precum stelele neutronice. În schimb, majoritatea găurilor negre cu masă stelară ale Căii Lactee ar trebui să fie singleton. Nimeni, până acum, nu a reușit să găsească vreodată o gaură neagră izolată.

Acum știm că există găuri negre izolate. Și au mase similare cu găurile negre găsite în binare. Și trebuie să fie o mulțime de ei acolo. Dacă cineva poate detecta și măsura îndoirea luminii cauzată de aceste obiecte masive, este posibil să le detectăm și să le măsurați masele.”

Felul in care lumina din jurul unei gauri negre este unduita de catre aceste campuri gravitationale poate fi detectata cu telescopul Hubble, iar asa poate fi inclusiv masurata masa unui asemenea tip de obiect.

Gaura neagra descoperita acum nu va fi singurul obiect de acest gen detectat prin intermediul acestei tehnici, iar asta pentru ca ea devine din ce in ce mai folosita pentru a observa vastul univers, si a-i descoperi secretele.