Ministrul Educatiei: Masurile Importante Decise pentru Scolile din Intreaga Romanie

Ministrul Educatiei Masurile Importante Decise Scolile Intreaga Romanie

Ministrul Educatiei dezvaluie pentru romanii din intreaga tara o serie de masuri foarte importante care vizeaza toate scolile din Romania, impreuna cu milioanele de elevi care urmeaza cursurile lor in momentul de fata, dar scopul este de a imbunatati sistemul de invatamant.

Ministrul Educatiei vorbeste mai jos despre politicile is principiile care vor sta la baza educatiei parentale care urmeaza sa fie organizata in scolile din Romania pentru parintii care au nevoie de ajutor de acest gen pentru a isi ghida cat mai bine copiii in viata.

Programul Național de Reformă 202136 îşi propune ca ţintă reducerea ratei părăsirii timpurii a şcolii. Proiectul Mecanism de Avertizare Timpurie în vederea Prevenirii Părăsirii Timpurii a Școlii (MATE) vizează monitorizarea, prevenirea și combaterea părăsirii timpurii a școlii. În cadrului Proiectului ROSE.

Schema de granturi pentru licee se află în implementare 874 de granturi, cel puțin 50% din fonduri fiind dedicate activităților remediale, de consiliere, îndrumare și orientare profesională, de coaching, dezvoltare personală și dezvoltare a abilităților socio-emoționale.

Totodată, Programul Național de Reformă 2021 propune reducerea numărul persoanelor în risc de sărăcie şi excluziune socială cu cel puțin 7% până în anul 2027, față de anul 202037; în anul 2014, numărul persoanelor aflate în risc de sărăcie sau excluziune socială s-a redus la 8.549 mii persoane faţă de 9.418 mii persoane în anul 2008, cu 869 mii persoane (9,2%).

Pentru atingerea acestui obiectiv, PNR propune următoarele direcţii de acţiune: a) întreruperea ciclului inter – generaţional al sărăciei; b) creşterea calităţii vieţii cetăţenilor ce trăiesc în mediul rural; c) dezvoltarea pieţei serviciilor sociale; e) continuarea reformei în domeniul sănătăţii. Strategia naţională pentru protecția și promovarea drepturilor copilului 2014-2020 îşi propune ca obiectiv general îmbunătăţirea accesului copiilor la servicii de calitate, propunând, de asemenea, dezvoltarea competenţelor parentale în ceea ce priveşte creşterea, îngrijirea şi educarea copiilor (rezultat așteptat: cel puţin 50.000 de profesionişti finalizează cel puțin un program de formare în aria educației parentale).

În Strategia privind incluziunea socială şi reducerea sărăciei 2015-2020 sunt stabilite, la capitolul educaţie, câteva direcţii de acţiune în sensul dezvoltării unui program care să furnizeze asistență, educație parentală, sprijin și monitorizare pentru gospodăriile care au copii de vârstă școlară care nu frecventează școala. În strategie sunt, de asemenea, prevăzute investiții în Centrele Județene de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) pentru a le permite să devină adevărate resurse educaționale pentru educație incluzivă. Totodată, pentru îmbunătățirea furnizării de servicii de sănătate în arii de intervenție relevante pentru grupurile sărace sau vulnerabile.”