Ministrul Educatiei: Hotararea de ULTIMA ORA pentru 2023, ce se Schimba pentru Elevi in Toate Scolile

Ministrul Educatiei a anuntat in mod oficial o hotarare de ultima ora care a fost luata pentru anul 2023, si care va viza toate scolile din Romania, elevii urmand a beneficia de pe urma ei, iar asta pentru ca autoritatile explica mai jos ca un numar mare de consilieri scolari urmeaza sa fie angajati anul urmator.

Ministrul Educatiei explica mai jos despre cate posturi vor fi disponibile in sistemul de invatamant din Romania pentru consilieri scolari, si vorbim despre foarte multe persoane care urmeaza sa fie angajate pentru a-i ajuta pe tinerii din toata Romania sa parcura mult mai usor procesul educational din scolile din toata tara.

“Precizăm că în anul școlar 2022-2023, adică acest an școlar, la nivel național, sunt încadrați 2.288 de profesori în cabinete de asistență psihopedagogică, sau așa acum îi cunoaștem cu toții consilieri școlari, pentru un număr de 2.751.233 de elevi și preșcolari. Practic, trecem de la un consilier la 1.200 de elevi, în medie, elevi și preșcolari, la un consilier la 800 de elevi și preșcolari.

Practic, această creștere istorică este una din țintele atinse ale viziunii în “România Educată” și ne apropiem de dezideratul pe care îl avem către 2030, anume un consilier la aproximativ 500 de elevi. A doua parte a hotărârii de guvern vizează înființarea, pentru prima dată, a serviciilor complementare de tip ludotecă, grup de joacă și grădiniță comunitară.

Vorbim despre 2.550 de posturi pentru asigurarea personalului necesar înființării, până în anul 2026, a 850 de grădinițe comunitare sau grupuri de joacă ludoteci. Ele vor oferi servicii de educație, îngrijire, protecție, nutriție, mai ales din comunitățile dezavantajate. Pentru primele 412 astfel de servicii complementare, vom aloca din Planul Național de Redresare și Reziliență 103 milioane de euro, iar 14,3 milioane de euro vor fi alocate pentru formarea personalului care le deservește.

Metodologia de organizare și funcționare a acestor servicii de educație timpurie complementare stabilește principiile de organizare și funcționare, structura anului școlar, modalitatea de înscriere, transfer și scoatere din evidență a copiilor din serviciile de educație timpurie complementare, de asemenea reglementând și condițiile pentru asigurarea unui mediu educațional adecvat, conținutul educativ al activității, modalitatea de asigurare a resursei umane, precum și modul în care această activitate este monitorizată.

Activitatea cu copiii din cadrul acestor servicii complementare se organizează pe grupe omogene sau eterogene ca vârstă. Numărul de copii dintr-o grupă va fi în medie de 12, dar nu mai puțin de 8 și nu mai mult de 20. Personalul din cadrul serviciilor de educație timpurie complementară este didactic și nedidactic, permițându-se și încurajându-se, de asemenea, participarea voluntarilor la activitățile desfășurate în unitățile de învățământ preuniversitar, ținând cont de corespondența între competențele personalului și activitățile prestate.”