Ministrul Educatiei Explica Masurile IMPORTANTE Necesare pentru Elevi in Scolile Romaniei

Ministrul Educatiei Explica Masurile IMPORTANTE Necesare Elevi Scolile Romaniei

Ministrul Educatiei explica masurile importante care sunt necesare in scolile Romaniei pentru elevii care urmeaza cursurile unitatilor de invatamant in toata tara, iar asta pentru ca vorbeste despre incluziune, si modul in care aceasta poate fi realizata daca se depun suficient de multe eforturi in acest sens.

Ministrul Educatiei explica mai jos si faptul ca scolile din Romania trebuie lasate sa invete singure cum sa gestioneze grant-urile europene care pot fi folosite inclusiv pentru proiecte de incluziune sociala, si mai multe detalii despre ideile sale aveti mai jos, ele fiind expuse intr-o conferinta recenta.

“Politicile publice, programele, finantarile, toate, ar trebui sa plece de la un simplu exercitiu de imaginatie. Uneori e pur si simplu suficient sa initiem programe, sau proiecte dedicate incluziunii, alteori e nevoie sa reimaginam tot ceea ce facem in mod obisnuit, si nu e usor. Schimbarea provoaca teama, necesita curaj, provoaca tensiuni, genereaza opozitie, consuma resurse, elimina senzatia de confort.

Poate produce efecte nedorite, si poate, vedem asta, esua. Important este sa ne invatam lectiile si sa continuam, pentru ca a abandona speranta este a abandona copiii care au nevoie de noi. De aceea eu cred ca Romania Educata generic, dar as spune si programele care s-au construit in siajul sau, sau macar avand in minte aceasta viziune.

De exemplu, Planul National pentru Reducerea Abandonului Scolar, sunt sanse pe care le putem utiliza. Acum, si in urmatorii ani putem invata scolile sa le utilizeze in beneficiul elevilor aflati in risc de excluziune. PNRAS, pentru ca acesta este acronimul, poate fi inceputul multor povesti precum cea a Mariei, poate fi si inceputul modului in care scolile se gandesc la copiii pe care ii gazduiesc zilnic.

Va invit sa fiti alaturi de scolile cuprinse in program, stiu ca multi dintre voi faceti acest lucru deja. Noi la minister, sau cel putin eu de cand am venit, ne tot punem problema cum sa debirocratizam, sau cum sa lasam loc – tatal meu zicea, atunci cand traia, ca trebuie sa lasi loc biciclistului sa cada – scolilor sa nu le iasa din prima gestionarea unui grant european.

Sa nu stie din prima incercare care sunt actiunile cele mai potrivite pe care le vor finanta din grant, dar vor invata, si pana la urma, atunci cand ai atat de multi bani de investit in educatie, “trebuie sa lasam loc biciclistilor sa cada”. Educatia incluziva de calitate are nevoie de fiecare dintre noi, si om cu om educam oamenii.”