Planeta Marte: VIDEO IMPRESIONANT al NASA, ce a Uimit Cercetatorii Americani

Planeta Marte VIDEO IMPRESIONANT NASA Uimit Cercetatorii Americani

Planeta Marte este in centrul atentiei lumii intregi din nou, dupa ce NASA a publicat un video impresionant cu un fenomen care a uimit cercetatorii americani, iar asta pentru ca vorbim despre un vartej de nisip care a fost depistat deplasandu-se pe suprafata corpului cosmic atat de indepartat fata de Pamant.

Planeta Marte este monitorizata in momentul de fata de catre robotul Perseverance, acesta surprinzand vartejul de nisip pe care il puteti vedea mai jos, iar cei de la NASA au publicat inclusiv o informare oficiala cu privire la ceea ce a fost observat de catre cercetatorii care monitorizeaza cu atentie planeta.

Planeta Marte: VIDEO IMPRESIONANT al NASA, ce a Uimit Cercetatorii Americani

NASA afirma ca fenomenul observat de catre roverul Perseverance pe planeta Marte s-a aflat la aproximativ 4 kilometri distanta de acesta, avand o viteza de deplasare de aproximativ 19 km/h, cu un diametru de aproximativ 60 de metri si o inaltime vizibila de aproximativ 118 metri, deci nu vorbim despre un vartej chiar atat de mic.

Planeta Marte are fenomene de acest gen care sunt mult mai intense de cat cele de pe Pamant, iar asta pentru ca vorbim si despre un mediu complet diferit, ceea ce nu e tocmai vreo surpriza neasteptata, astfel ca vom mai vedea cu siguranta in viitor si alte fenomene similare, poate si de intensitate mai mare.

“Nu vedem vârful diavolului de praf, dar umbra pe care o aruncă ne oferă o bună indicație a înălțimii sale. Majoritatea sunt coloane verticale. Dacă acest diavol de praf ar fi configurat în acest fel, umbra lui ar indica că are o înălțime de aproximativ 1,2 mile (2 kilometri). Diavolii de praf, care apar și pe Pământ, se formează atunci când celulele în creștere ale aerului cald se amestecă cu coloanele descendente de aer rece.”