ATENTIONAREA Telekom cu un Mesaj IMPORTANT pentru Clientii din Romania

ATENTIONAREA Telekom Mesaj IMPORTANT Clientii Romania

Telekom, unul dintre principalele grupuri de telecomunicatii care activeaza in Romania la ora actuala, a decis sa aduca in atentia milioanelor de clienti o atentionare foarte importanta, prin care incearca sa ii invete pe oameni cum sa se protejeze impotriva fraudelor, care exista in mediul online, dar nu numai.

Telekom ofera mai jos cateva exemple de fraude cu care ne-am putea intalni in mediul online in orice moment, exemplele fiind extrem de utile pentru a ne putea face o idee cu privire la felul in care neputem si proteja, pentru a fi mereu in siguranta in fata celor care nu vor decat sa ne faca rau in orice moment.

Ce sunt tentativele de fraudă

Orice încercare a unor persoane neautorizate sau grupuri rău intenționate de a obține bani sau date personale de la tine se încadrează în categoria fraudelor.

Acestea pot avea loc prin mesaje scrise, apeluri telefonice, e-mail sau alte site-uri care imită identitatea Telekom, cu intenția de a te induce în eroare.

Exemple de fraude și cum te poți proteja de ele

Fraude prin SMS

Poți primi SMS-uri de la destinatari necunoscuți sau care imită identitatea altor companii, cu linkuri incluse în text.

Linkurile pot conține viruși care afectează telefonul mobil, permițând hackerilor să aibă acces la datele salvate în telefon, cum ar fi parole sau detalii ale cardurilor bancare.

Pentru a te proteja de fraudele prin SMS, nu accesa niciodată linkuri suspicioase. În schimb, șterge SMS-ul și blochează sau raportează destinatarul.

Fraude în online

Acestea pot lua multe forme: de la site-uri care imită identitatea Telekom, la primirea de e-mailuri care au denumiri ușor modificate sau litere înlocuite – de exemplu „Telecom” sau „Telkom” – la contactarea ta prin mesaje directe pe rețelele de socializare, în care ți se promit premii sau câștiguri în bani, „creativitatea” hackerilor nu cunoaște limite.

Nu oferi informații confidențiale – CNP, cod PIN, numere de card, date de autentificare, adresa locuinței, parole, codul de abonat – persoanelor necunoscute, indiferent prin ce mijloc de comunicare te contactează.