Ministrul Educatiei: Mesajele IMPORTANTE Legate de Schimbarile Sistemului de Invatamant din Romania

Ministrul Educatiei Mesajele IMPORTANTE Legate Schimbarile Sistemului Invatamant Romania

Ministrul Educatiei transmite un anunt de ultima ora cu o serie de mesaje extrem de importante pentru romanii din treaga tara care au copii ce urmeaza, sau vor urma, programele creselor si gradinitelor, iar in atentia noastra este adus ceea ce ar trebui sa stim cu privire la educatia timpurie incluziva si de calitate.

Minsitrul Educatiei ofera mai jos o serie de informatii extrem de utile pentru romanii care urmeaza sa isi trimita copiii in aceste tipuri de institutii de educatie, felul in care autoritatile trateaza acest proces fiind unul extrem de important pentru evolutia tinerilor pe viitor, dupa cum puteti vedea si mai jos.

“Campania de conștientizare la nivel național privind noul cadru instituțional și curricular, cu deschidere către servicii de calitate pentru copiii antepreșcolari, ca premisă a prevenirii părăsirii timpurii a școlii este derulată în cadrul proiectului ETIC – „Educație timpurie Incluzivă și de Calitate”. Ce intelegem prin educatie timpurie ? Educație, îngrijire și protecție, cu scopul de a sprijini dezvoltarea holistică și atingerea potențialului propriu al fiecărui copil.

Șansa copiilor mici, până la 6 ani, de a fi ghidați în explorare de educatoare și educatori, într-un mediu special adaptat nevoilor și intereselor lor; Prima ușă deschisă către un parcurs școlar de succes;  Joc și învățare, povești, cântec, experimente, mișcare, prima interacțiune cu tehnologiile moderne, pregătire pentru viață. Unde are loc procesul de educatie timpurie ? Creșele și grădinițele cu personalitate juridică.

Creșele și/sau grădinițele structuri ale unei unități. de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică; Spațiile destinate serviciilor de educație timpurie complementare de tip ludotecă, grup de joacă, grădiniță comunitară și altele asemenea, structuri ale unei unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și, sau antepreșcolar. Cum recunoaștem educația timpurie de calitate ?

Fiecare grupă de copii este o comunitate în miniatură și fiecare copil simte că aparține acelei comunități; Copiii sunt încurajați să experimenteze, să pună
întrebări, să spună ce simt; Copiii sunt încurajați să facă alegeri și să le pună în practică; Părinții sunt încurajați și susținuți să se joace cu propriii copii, să le citească povești, să-i aprecieze, să-i iubească; Copiii au încredere în adulții care îi înconjoară.

Există reguli agreate, asumate, afișate și respectate de toată lumea (personal, părinți, copii); Culorile, sunetele și mobilierul transmit echilibru, respect, armonie;  Jucăriile și materialele de lucru sunt adecvate vârstei. Cum susținem adaptarea copilului mic la creșă/grădiniță ?  Organizăm întâlniri cu copii de aceeași vârstă, acasă sau în parc; Discutăm cu copilul, în familie, despre ce o să se întâmple la creșă,grădiniță.”