BCR Romania Emite o AVERTIZARE Extrem de Serioasa pentru Toti Clientii Romani

BCR Romania Emite AVERTIZARE Extrem Serioasa Toti Clientii Romani

BCR Romania este obligata sa publice o extrem de serioasa avertizare pentru milioanele sai de clienti din toata Romania, care au legatura cu privire la un val de tentative de frauda prin apeluri telefonice in numele bancii, care din pacate au afectat un numar prea mare de persoane.

BCR Romania atrage in mod serios atentia ca escrocii folosesc atat voci umane, cat si voci robotizate pentru a induce panica si a obtine informatii sensibile de la clientii BCR Romania. Tinta principala sunt creditele de nevoi personale si conturile George, platforma digitala a bancii.

In scenariul fraudulos, persoana care suna pretinde ca aprobarea unui credit de nevoi personale s-a finalizat, iar banii urmeaza sa fie transferati rapid in contul proaspat deschis. Pentru a grabi procesul, escrocii solicita date de logare si codurile de securitate generate de aplicatia George.

BCR Romania spune ca oamenilor adesea, li se cer solicitatilor userul si parola de acces, numarul cardului, data expirarii si codul CVV, argumentand ca acestea sunt necesare pentru validarea sau accelerarea acordarii creditului.

O alta varianta de atac consta in amenintarea victimei cu plangere la politie, daca nu furnizeaza imediat datele personale. Amenintarile cu autoritatile starnesc o reactie emotionala imediata si conving multe persoane sa dezvaluie informatii care permit infractorilor sa acceseze conturile bancare, sa efectueze plati neautorizate sau chiar sa preia controlul remote asupra dispozitivului victimei.

BCR Romania Emite o AVERTIZARE Extrem de Serioasa pentru Toti Clientii Romani

BCR Romania subliniaza faptul ca niciodata nu va solicita prin telefon, e-mail sau mesaj text codurile de securitate generate de aplicatia George, datele de pe card sau accesul remote la dispozitivele clientilor. Orice solicitare in acest sens nu provine din partea bancii si trebuie ignorata. In plus, nu trebuie instalate aplicatii la cererea unor persoane necunoscute si nu trebuie deschise link-uri sau atasamente primite din surse nesigure.

Pentru siguranta conturilor George, utilizatorii pot bloca cardul direct din aplicatie sau pot schimba PIN-ul in doar cateva secunde. Aceste functii sunt disponibile 24 de ore din 24 si reprezinta primii pasi recomandati de BCR Romania in situatii de suspiciune.

BCR Romania explica oficial ca, in caz de frauda, clientii sunt indemnati sa contacteze imediat banca prin serviciul Contact Center la 2227, apelabil gratuit din orice retea nationala, sau sa transmita orice e-mail suspect catre adresa oficiala de suport a institutiei.

De asemenea, BCR Romania recomanda sesizarea autoritatilor de politie si depunerea unei plangeri penale atunci cand exista indicii clare de frauda. Plangerea penala ajuta la demararea unei anchete oficiale, poate stopa activitatea infractorilor si contribuie la recuperarea eventualelor sume pierdute.

Institutia bancara colaboreaza permanent cu organele de aplicare a legii pentru a sprijini solutionarea acestor cazuri. Reprezentantii BCR Romania reamintesc ca preventia si vigilenta sunt cele mai eficiente arme impotriva fraudelor electronice.

Educarea clientilor, actualizarea frecventa a aplicatiilor si folosirea autentificarii in doi factori reduc semnificativ riscul de compromitere a conturilor. De asemenea, o atentie sporita la comunicatiile primite si verificarea identitatii interlocutorilor pot salva timp, bani si liniste.

Cu un portofoliu de milioane de utilizatori George si o retea extinsa de sucursale, BCR Romania investeste continuu in tehnologii de securitate si programe de informare. Prin campanii de comunicare si simularea de atacuri controlate, banca testeaza rezilienta sistemelor si pregateste clientii pentru a recunoaste rapid tentativele de frauda.

author avatar
Redactia iDevice.ro