Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a anuntat, la finalul sedintei de Guvern din 27 noiembrie 2025, aprobarea Strategiei nationale de promovare a produselor agroalimentare romanesti 2025–2029, pe care Ministrul Agriculturii o descrie drept „un pariu pe satul romanesc si pe munca fermierilor nostri”. Potrivit acestuia, noul document strategic isi propune sa transforme sectorul agroalimentar intr-un pilon puternic al economiei, prin reducerea exporturilor de materii prime si diminuarea importurilor de produse procesate.
Ministrul Agriculturii, a subliniat ca obiectivul central al Strategiei este „valorificarea intregului potential agroalimentar al Romaniei”, prin consolidarea prezentei produselor romanesti pe pietele interne si externe. In viziunea sa, consumatorii vor fi incurajati sa aleaga mai des produse romanesti, iar producatorii si procesatorii vor avea acces la mai multe instrumente de promovare si sprijin, a mai explicat Ministrul Agriculturii in declaratia de dupa sedinta.
Pentru a atinge aceste obiective, Ministrul Agriculturii a explicat ca Strategia mizeaza pe stimularea consumului de produse agroalimentare romanesti si pe facilitarea intrarii acestora pe pietele internationale. El a aratat ca documentul urmareste si o mai buna colaborare intre autoritati, producatori, procesatori si consumatori, inclusiv prin dezvoltarea lanturilor scurte de aprovizionare, astfel incat produsele sa ajunga mai rapid si mai transparent de la ferma la masa, obiectiv pe care Ministrul Agriculturii il considera esential pentru mediul rural.
Un punct cheie al pachetului, a mentionat Ministrul Agriculturii, este crearea unui Registru de piata cu informatii clare despre operatorii economici si produsele lor. „Prin acest registru, consumatorii vor putea identifica mai usor produsele alimentare romanesti certificate, traditionale sau cu indicatii geografice, iar producatorii vor avea o platforma dedicata pentru promovare”, a explicat oficialul. Registrul va include produse atestate, ecologice si inscrise in sisteme de calitate europene, astfel incat oferta romaneasca sa fie mai vizibila si mai credibila, a mai spus Ministrul Agriculturii.
Ministrul Agriculturii a anuntat, de asemenea, ca Strategia de promovare se adreseaza tuturor operatorilor din sectorul agroalimentar, dar si consumatorilor, prin masuri ce vizeaza cresterea competitivitatii, extinderea oportunitatilor economice, protejarea traditiilor si identitatii locale, stimularea investitiilor si crearea de noi locuri de munca. Totodata, sunt avute in vedere cresterea valorii adaugate a produselor, promovarea durabilitatii si dezvoltarea turismului cu puternic accent local, directie pe care Ministrul Agriculturii o vede drept un catalizator pentru economia rurala.
Pentru a asigura implementarea corecta, Ministrul Agriculturii a precizat ca va fi infiintat un Comitet interinstitutional responsabil cu monitorizarea si evaluarea Strategiei nationale de promovare a produselor agroalimentare romanesti 2025–2029. Activitatea acestuia va fi reglementata prin decizii si instrumente de lucru specifice, astfel incat fiecare masura sa poata fi urmarita si ajustata in timp, a mai detaliat Ministrul Agriculturii in fata presei.
Prin noua Strategie, Ministrul Agriculturii transmite un semnal puternic catre fermieri, procesatori si consumatori ca statul mizeaza pe produsele agroalimentare romanesti ca pe un atu strategic. Daca masurile anuntate de Ministrul Agriculturii vor fi aplicate consecvent, Romania ar putea castiga nu doar pe plan economic, ci si la capitolul incredere in propriile resurse si in identitatea sa alimentara, a conchis Ministrul Agriculturii.


















