Apple va plati 53 de milioane de dolari catorva mii de clienti carora a refuzat sa le onoreze garantia

  Daca nu stiati inca, va spuna acum ca iPhone-urile au instalati senzori de umiditate in portul audio de 3.5 mm, in conectorul de 30 de pini si exact pe placa de baza, rolul acestor senzori fiind de a le spune celor de la Apple daca terminalul a intrat in contact cu apa. Senzorii sunt fabricati de catre cei de la 3M, insa ei se declaseaza nu doar cand intra in contact cu apa, ci si in situatiile in care terminalul se afla intr-o zona cu umiditate ridicata. Din cauza acestei probleme, Apple a refuzat sa onoreze garantia pentru mii de clienti de-a lungul anilor, iar multi dintre ei s-au adunat intr-un proces pe care acum Apple incearca sa il incheie pe cale amiabila.

Apple is agreeing to pay $53 million to settle a class action accusing the company of failing to honor warranties on iPhones and iPod Touches, according to an agreement obtained today by Wired. According to several lawsuits combined in San Francisco, no matter what the problem, Apple refused to honor warranties if a white indicator tape embedded in the phone near the headphone or charging portals had turned pink or red. However, the tape’s maker, 3M, said humidity, and not water contact, could have caused the color to at least turn pink.

  53 de milioane de dolari ar urma sa plateasca Apple catorva mii de posesori de iPhone/iPod Touch-uri a caror garantie a fost anulata pana in anul 2010 din cauza faptului ca acei senzori erau declansati. In 2010 Apple si-a schimbat politica de verificare a iPhone-urilor, impunand angajatilor sa desfaca dispozitivele daca acei senzori erau declansati, totul pentru a fi sigura ca refuza acordarea garantiei intr-o baza valida. Problemele avute in trecut cu senzorii ii costa pe americani 53 de milioane de dolari, o suma destul de mare chiar si pentru Apple.