Samsung vs Apple – esecul vanzarilor mari vs succesul vanzarilor moderate catre parteneri si nu direct catre clienti

  Zilele trecute cei de la Samsung au inceput sa se laude ca urmeaza sa inregistreze 10 milioane de terminale Samsung Galaxy S4 livrate, iar asta inseamna ca partenerii din intreaga lume au cumparat 10 milioane de unitati, insa nimeni nu va sti vreodata cate s-au vandut. Anuntul celor de la Samsung a extaziat presa din jurul globului, Samsung Galaxy S4 urmand a deveni cel mai bine vandut terminal Android de pe glob. Aceeasi presa a fost dezamagita cand iPhone 5 a inregistrat 5 milioane de vanzari directe catre clienti in doar 3 zile si diferenta in atitutine este cat se poate de clara.

  Desi Samsung inregistreaza un succes mediocru, daca privim intreaga perspectiva, si nu spune exact cat vinde direct catre clienti, ci doar cat vinde catre magazine care tin unitati in rafturi sau le ofera gratuit in promotii, cei de la Samsung sunt laudati corespunzator. Cei de la Fortune au sesizat diferenta, si faptul ca Samsung se refera la vanzari catre operatorii de telefonie mobila si nu direct catre clienti, iar banii investiti de Samsung in cadouri pentru jurnalisti si bloggeri dau rezultate, inclusiv in Romania unde majoritatea jurnalistilor lauda Samsung la orice colt, indiferent ce probleme ar avea produsele.

  In final, minciuna are intotdeauna picioare scurte si raportarile mincinoase ale Samsung vor afecta serios compania in momentul in care cineva va furniza publicitatii cifrele reale de vanzari catre clienti.