Orange cere plata in avans pentru abonament la achizitionarea unui iPhone?

Astazi am aflat ca Orange ca Orange ar fi inceput sa ceara clientilor care achizitioneaza un iPhone nou sa plateasca pe 4 luni in avans abonamentul facut la achizitionarea terminalului(nu stiu daca situatia e la fel si in cazul prelungirii). Aceasta obligatie este aparent ceruta doar de angajatii din Orange Shop-urile fizice iar in magazinul online achizitiile pot fi facute ca si pana acum fara nici un fel de avans. Stiam ca Vodafone cerea plata in avans a unui abonament la achizitia unui terminal, insa aceasta cerere se facea doar pentru anumite persoane care nu prezentau garantia ca ar continua sa plateasca abonamentul dupa achizitionarea terminalului. Se pare ca exact aceeasi motivatie ar avea-o si cei de la Orange, dar numai in magazinele fizice.

De la Orange nu am primit vreun raspuns oficial desi am intrebat pe cineva in legatura cu aceast zvon, deci deocamdata totul ramane la stadiul de probabilitate. Totusi, voi stiti persoane carora li s-a cerut sa achite vreun avans atunci cand au achizitionat un iPhone 4 la abonament nou sau la prelungirea altuia vechi?

UPDATE : Se pare ca Orange a modificat taxele pentru abonamentele noi. Se pare ca plata in avans pentru 4 luni li se cere clientilor care au o vechime in retea mai mica de 30 de zile si reprezinta :

  • contavaloare a 4 luni de abonament
  • noua maniera de calcul a taxei se aplica abonamentelor de voce Pantera 20, 40, 80 si Pantera iPhone 29, 49
  • taxa va acoperi primele 4 luni de abonament din contractul clientului
  • taxa se aplica clientilor noi, cu exceptia celor veniti din alta retea prin portare.