Apple: proces din cauza unei probleme grave a iPhone

In cursul anului trecut compania Apple a fost in mijlocul unui scandal din cauza unei erori a iPhone care ducea la blocarea completa a terminalelor sale in urma unei actualizari a iOS. Blocarea era impusa de catre compania Apple doar daca terminalele respective erau reparate intr-un service tert si neautorizat de catre cei din Cupertino, iar eroarea aparea doar in anumite conditii.

Foarte multi utilizatori ai iPhone si iPad au fost afectati de catre aceasta problema a sistemului de operare iOS, iar acum autoritatile din Australia au decis sa actioneze in judecata compania Apple. Autoritatile sustin ca sute de terminale iPhone si tablete iPad au ramas inutilizabile din cauza acestei erori 53 care a aparut dupa instalarea iOS 10.2, compania Apple refuzand sa repare acele unitati deoarece au avut butoanele Home cu Touch ID reparate in service-uri terte.

Autoritatile sustin ca australienii au prin lege dreptul de a isi repara produsele electronice oriunde doresc, iar alegerea unui service tert nu le poate anula garantia oferita de catre Apple. In aceasta idee, instanta va da, probabil, castig de cauza autoritatilor si ar putea obliga compania Apple sa repare sau sa inlocuiasca toate unitatile defecte care afiseaza eroarea 53.

Eroarea 53 cu blocarea completa a iPhone sau iPad apare, in general, dupa inlocuirea Touch ID, a ecranului, sau a unor cabluri care interconecteaza aceste componente cu placa de baza. Refuzul Apple de a repara sau inlocui o unitate a carui modul Touch ID a fost inlocuit este cat se poate de normal, dar probabil autoritatile din Australia vor vedea lucrurile putin diferit.

“Denying a consumer their consumer guarantee rights simply because they had chosen a third party repairer not only impacts those consumers but can dissuade other customers from making informed choices about their repair options including where they may be offered at lower cost than the manufacturer.”

iphone eroare 53

147 COMENTARII

  1. mi se pare normal sa iti pierzi garantie daca nu iti schimbi display-ul spart cu unu “original” care numai in service-urile apple se gasesc dar sa iti blocheze telefonul mi se pare abuz din partea apple. care e problema daca eu imi schimb acasa display-ul? nu am voie sa imi desfac smartphone? bulanjereala mare.

  2. Eu nu înțeleg de ce nu a fost implementată permanent eroarea 53?
    Dacă pui in iPhone piese furate sau care nu respectă standardele de calitate, îți blocăm instant accesul la toate serviciile oferite de Apple, pentru că pui in pericol securitatea celorlalți utilizatori.
    La revedere, drum bun!

    Cât despre ceea ce vor australienii… cred că este o idioțenie; oricine trebuie să răspundă doar pentru ceea ce face el.

  3. Lol 😐 deci daca eu imi cumpar un iphone si fac ce vreau eu cu el ca pana la urma e telefonul meu tie ti se pare normal ca Apple sa-mi blocheze telefonul 😐
    Pai e telefonul meu sau l-am inchiriat de la Apple?
    Ma duc, imi cumpar o masina, repar unde am eu chef si ar fi normal sa vina recuperatorii sa-mi ia masina nu? Ca nu am reoarat-o la reprezentanta.
    Ce mentalitate aveti unii, in conditiile in care sunteti consumatori.

  4. Mie unul mi se pare o porcarie treaba cu touch id sa nu poata fi inlocuit butonul…pai cum dracu :platesc 35 mil si dupa ce imi iese tel din garantie si il sparg sau se defecteaza butonul home…pierd touch id na nu se poate repara . (Preferam sa fie totusi o solutie gen: hai nu merge buton china la 30lei dar da-mi alternativa 50€ un buton original …) si asa ramai cum e vb romaneasca… batut,f..si cu banii luati…

  5. Cred că nu ai citit bine ce am scris eu: Apple ar trebui să blocheze accesul la serviciile sale (magazin, iCloud, muzica etc); tu n-ai decât să folosești telefonul cum vrei – să-l încarci, să pornești lanterna, să schimbi luminozitatea etc – doar că nu mai ai acces la absolut niciun serviciu oferit de Apple b si de terți.
    Este telefonul tău – îl folosești cum vrei – dar sunt serviciile lui Apple – si acesta are exact același drept, ca și tine, să le pună la dispoziția cui vrea (sub obligația instituirii unei condiții obiective).

  6. Eroarea 53 iti bloca telefonul definitiv, ti-l facea bibelou.
    Comentariul tau in care spui ca ar fi trebuit sa o implementeze defintiv arata ca pt tine e ok situatia asta.
    Daca de maine la achizitionarea unui Iphone trb sa accepti sa-ti sufle in ceafa Tim Cock, ar fi totul ok nu? Ca doar e vorba de Apple

  7. Leo Mc..nu pot sa cred ce conceptie ai
    Sunt curios daca ti se bloca tie telefonul..ce smardoi te dadeai.
    Deci sa inteleg ca,chiar daca cumperi iPhone-nu esti pe deplin proprietarul lui?
    Fii sincer si recunoaste ca Apple a facut un lucru rau si gata.

  8. De ce ar trebui blocat accesul la serviciile apple? Cum pui in pericol securitate celorlalți utilizatori? Nu prea are sens ce spui. Cel care se poate folosi de touch id ca sa intre în serverele apple poate tot asa să-și facă cont apple și gata. Acest senzor nu-l ajuta cu nimic. Poate eventual să-i fure date persoanei respective insa asta nu este problema apple ci este problema proprietarului telefonului. Mi se pare normal să-i anuleze garanți însă nu să-i blocheze telefonul.
    Legat de ios într-adevăr nu este proprietatea lui insa hardware este iar omul a umblat la hardware nu la software.
    Oricum și la software dacă umbli nu au dreptul sa facă asa ceva, pot doar să-ți anuleze garanția. Foarte bine le fac australieni.

  9. Dacă nu să-ți anuleze garanția, nu să-ți blocheze telefonul sau să-ți blocheze accesul la serviciile apple. Touch id nu poate pune în pericol securitate altor utilizatori.

  10. Din același motiv pentru care telefoanele cu Android sau laptopurile cu Windows nu au acces la toate serviciile iCloud.

  11. Știi tu cat de puternică este legătura dintre produsele si serviciile Apple?
    Chiar sunt curios în baza a ce informații susții faptul că un Touch ID schimbat nu pune în pericol securitatea Apple Pay, de exemplu.

  12. Nu vei afla niciodată.
    De când am plătit 300 de euro că să-mi schimb ecranul, am preferat să-mi asigur toate telefoanele.
    Sunt proprietarul dispozitivului, însă iCloud, iOS, Pages etc nu sunt ale mele.

  13. Telefonul devenea pe post de bibelou, nu puteai sa-l mai folosesti la absolut nimic, nu se mai deschidea, nu mai aveai nimic.
    Era blocat cu mesajul Error 53 cand il deschideai
    E normal nu?

  14. Arată-mi mie un singur exemplu prin care un hacker a facut ce spui tu. Este o chestie de logica. Daca un hacker este suficient de deștept sa intre în serverele apple prin touch id ( nu s-a întâmplat niciodată ca un hacker sa spargă serverele apple, prin nicio metoda) nu ar aștepta să facă asta prin telefonul altui cu și-ar folosi direct telefonul lui. În momentul în care treci de touch id ai acces la datele acelui utilizator la la ale celorlalți. În locul în care ajunge prin hack uite acelui touch id poate ajunge direct din telefon lui fără sa fie nevoit să-i spargă telefonul altui.
    Chiar nu are sens ce spui.

  15. 😐 meritati din plin sa va dea Apple cu pipeta aceleasi mizerii an de an.
    Paetreaza-ti parerea, din ounctul tau de vedere e normal ca telefonul TAU cumparat cu banii TAI sa fie blocat de Apple ca ti-ai permis tu sa schimbi ecranul in alta parte.

  16. Daca de maine trb sa iti schimbi orientarea sexuala ca sa iti cumperi un iPhone ca asa vrea Tim Cock, tu ai accepta cu mare drag.
    Vorbim de Apple, trb sa fim sclavii companiei si tot ce zic ei sa fie sfânt.

  17. Nu, lasa-l in pace. E genul care se roaga seara la altarul Apple.
    Nu ai nici cea mai mica sansa, e genul care ar accepta orice mizerie din partea companiei Apple.

  18. Foarte bine a procedat Apple 🙂 oricum ei vor câștiga si acest proces!! Mi se pare absolut normal sa îți blocheze tel când tu, analfabet nu poți merge la un service autorizat Apple!

  19. Orientarea sexuală este un criteriu subiectiv și discriminatoriu.
    Dacă, însă, Apple nu mi-ar vinde un iPhone decât dacă am cel puțin un iPod și un iPad, ar fi ceva corect – obiectiv și o alegere comercială pe care nu am de ce să o comentez.

  20. Eu știu foarte clar ce primesc de banii pe care îi plătesc și nu comentez decât atunci când sunt înșelat.
    Da, din punctul meu de vedere este normal ca unui telefon în care au fost folosite piese din telefoane furate să-i fie blocat accesul la serviciile Apple.

  21. pai si ce faci cu pozele si datele din telefon care iti apartin tie si nu apple. eu sunt de parere ca e destul dezactivarea touch id-ului, nu sa blocheze comple telefonul. de unde stii tu ca numai telefoanele cu piese “furate” sunt blocate? daca a luat un iPhone apa la bord si numai functioneaza placa, nu am voie sa ii folosesc display-ul?

  22. Dacă se deschide ecranul, înseamnă că poți folosi iPhone-ul? Tu când cumperi un iPhone ăsta este singurul criteriu? Să ți se deschidă ecranul?
    Nu ai dreptate Leo, și comentariile celor care ți-au răspuns sunt concludente.

  23. Apple blochează funcționarea hardware-ului ca și cum ar fi proprietară pe acel hardware. Respectivii nu au adus modificări iOSului, iar dacă ar fi făcut-o, Apple ar fi fost îndreptățită să blocheze funcționarea iOS-ului.
    Evident că ceea ce face Apple este un abuz. Scopul este acela de a bloca utilizatorul în a se bucura de serviciile care îi convin lui.
    Dacă piesele schimbate ar fi fost neconforme cu standardele Apple, ar fi trebuit ca funcționarea acelor piese să fie afectată, nu întregul dispozitiv. Ai schimbat Touch ID, ok: nu mais merge scanarea amprentelor, dar nu scoli din uz întregul iPhone.
    Cum vi s-ar părea ca dacă la schimbarea unui far là mașină, să nu mai pot porni motorul, volanul să rămână blocat, etc?
    Apple vrea ca oamenilor să schimbe piesele doar la ea, cu 300 euro, deși la alții o poți face cu 50 euro.
    De unde să aibă homul Cuc bani de bonusuri anuale??

  24. De unde știi că e vorba de piese furate? S-a demonstrat fastul că alte piese pun în pericol securitatea produselor?
    Tu nu crezi că australienii pot avea dreptate? Sunt oamenilor aia duși cu pluta și ai tu dreptate?

  25. Nu are nici o treaba, decriptarea cheilor sunt operate doar de catre procesor si OS si nu de TouchID > ce e doar o componenta reader!

  26. Foarte normal sa îl scoată din garanție !
    Foarte anormal sa îl blocheze!
    Conducerea Apple deja este malefică și e păcat ca distrug un produs foarte bun

  27. “Basically what it is saying, is that because TouchID sensors are paired with specific devices for security reasons, so someone can’t just replace the TouchID and get around the security, Apple should apparently be held responsible when people get an unofficial repair that isn’t secure.”
    Deci daca apple nu ar face asa ceva,toti ar repara telefonul ca sa treaca de securitatea apple si a accesa datele

  28. Omule, ITI BLOCA TOT TELEFONUL, nu accesul la serviciile apple, parca esti un robot blocat “accesul la serviciile apple”.
    Nu puteai copia datele din el, nu puteai face nimic. Telefonul in cauza, iti afisa doar un mesaj cu eroarea, atat!!!!
    Daca nu stii despre ce vorba, lasa-ne!

  29. Au dreptate cu privire la pozele din memoria telefonului, însă Apple nu răspunde pentru ele, dacă se strică, de exemplu, memoria sau dacă este blocat telefonul în iCloud.

  30. Am pus o întrebare legată de Apple Pay; poți explica cum știe Apple că un Touch ID diferit de cel autorizat inițial, schimbat de o persoană neautorizată, trebuie să ofere acces sistemului de plăți la serverele sale?

  31. Eu nu trebuie să-ți arăt absolut nimic; părerea mea este că telefoanelor în care se montează piese neautorizate trebuie să fie blocate în afara serviciilor Apple, pentru că pot afecta securitatea acestora și permit valorificarea telefoanelor furate.
    Tu ai altă părere și e treaba ta să o susții.

  32. Ok, înseamnă că am ales un exemplu nefericit.
    Să folosim atunci ca exemplu sincronizarea automată în iCloud a pozelor făcute cu un telefon Android.

  33. Oamenii ăia au schimbat o piesă hardware defectă, și nu au făcut-o în scopul de a trece de sistemele de siguranță ale Apple. Nu a umblat nimeni la software, și nimeni nu a încercat să penetreze sistemele de siguranță ale iCloud, iOS, Pages etc. Astea sunt ale lui Apple, și e treaba lor ce fac.
    Dacă e pericol ca noul hardware schimbat să compromită securitatea software, atunci Apple trebuie să își întărească securitatea software-ului, dar nu să distrugă ceea ce nu aparține Apple!

  34. Dacă hardware-ul – care este al cumpărătorului – funcționează: este alimentat, funcționează – atunci telefonul nu este blocat.
    Pentru că iOS și serviciile iCloud nu aparțin cumpărătorului și pe acestea le poate accesa doar dacă respectă anumite condiții (obiective).

  35. Au tot dreptul să își repare hardware-ul unde vor ei, nu unde îi obligă furnizorul. Obligativitatea impusă de către Apple este politică anticoncurențială, și sper din tot sufletul ca autoritățile să pună stop oricăror asemenea practici.

  36. Lro, spui lucruri haiiase. Tu cumperi un sistem, nu hardware separat. Câtă vreme hardware-ul nu funcționează, din cauza lui Apple, e o problemă. Fără software, hardware-ul nu funcționează.
    Bine spune @Kfc, că meritați ceea ce vă dă Apple…

  37. Ba da, tu ai voie să faci ce vrei cu display-ul.
    Cel care ar vrea să-l folosească fără autorizare într-un telefon ar trebui să fie oprit să o facă (sau să poată fi autorizat după ce se verifică faptul că deținătorul display-ului are drepturile legale asupra lui).

  38. Spune-mi și mie cum afectează acest touch id securitatea acestor servicii apple sau a celorlalți useri! Trebuie sa te bazezi pe ceva când susții un lucru sau este doar o presupunere de a ta? Eu ți-am dat un exemplu.

    Inca o chestie, dacă am un iphone care nu-mi mai merge display-ul insa nu vreau să-l repari de ce nu pot folosi restul pieselor sa repar un alt iphone? Bine înțeles ca sunt de acord ca garantia telefonului repart trebuie anulata însă nu să-mi blochezi dispozitivul. Eu locuiesc în Franța și aici sunt foarte, foarte multe service-uri gsm care cumpără dispozitive stricate pentru piese. Mi se pare normal sa le poată folosi atâta timp cât anulează garantia.

  39. Apple nu are decât să își întărească securitatea software-ului ca să prevină asemenea breșe. Nu are niciun drept să îți scoată din uz hardware-ul.

  40. Nu ăsta este motivul, ci faptul că Apple vrea să blocheze utilizatorul în ecosistemul lor. Dacă Android sau Windows ar avea acces la iCloud, ar scădea vânzările de idevices.
    Nu că ar fi mare branza iCloud, prefer orice alt serviciu de cloud, dar unii care au iOS sau Mac OS ar putea renunța la produsele Apple dacă serviciul ăsta ar fi open.

  41. Lucrurile sunt simple: când ai cumpărat sistemul știai în ce condiții îl poți folosi și ce se întâmplă dacă faci altfel.

  42. Nu chiar, apple poate detecta ca a fost schimbat acest TouchID deci automat îți poate cere parola să-ți confirme identitatea.

  43. Tu nu înțelegi că în cazul propunerii mele nu-ți este afectat hardware-ul în niciun fel? N-ai decât să faci ce vrei cu ecranul, doar că nu intri cu el în casa Apple.

  44. Hai să îți zic o poveste: un producător de autoturisme de lux blochează controlul asupra întregului autoturism, dacă sistemul descoperă că anumiți senzori nu au fost autorizați.
    Pleci frumos cu mașina și te trezești că ți se taie complet controlul în mijlocul autostrăzii.
    Din acest motiv, autoritățile din Australia au chemat producătorul auto în instanță iar instanța a spus că, atât timp cât piesa respectivă face parte din sistemul de securitate al autoturismului, este dreptul producătorului să blocheze toate sistemele de pe mașină.

  45. Adică un programator de aplicații iOS ar trebui să fie obligat să scrie aplicații pentru Android?
    Nu, prietene, este alegerea sa să scrie aplicații care rulează doar pe iOS.

  46. Se numește “Sindromul Stockholm”… Victima începe să îl aprecieze pe agresor, și chiar luptă împotriva salvatorilor când aceștia din urmă încearcă să salveze victimele.

    Eu nu înțeleg nici în ruptul capului de ce oamenii se înverșunează împotriva celor care se luptă să le aducă avantaje! Autoritățile australiene vor să oblige Apple să intre în legalitate cu politica de reparații, iar oameni ca Leo nu vor asta. Ei cred că e mai bine să le fie mai rău…

    De aia are Apple sute de miliarde puși deoparte, pentru că oamenii muncesc să plătească mult către Apple. Ei preferă să plătească 300 euro pentru un serviciu care i-ar costa 50 euro.
    În loc să folosească cei 250 euro pentru copiii lor, ei preferă să o dea pentru Șilăr și Cuc.

  47. Da, poate merge la un service care îi dezactivează toate sistemele proprietare și folosește mașina ca orice altă mașină (fără pilot automat, head up display, side asist, night vision etc) sau merge la un service autorizat, i se verifică tot sistemul, i se schimbă piesele neautorizate și i se autorizează în servere pe mașina respectivă.

  48. Atât timp cât piesele din produs sunt alimentate, din punctul meu de vedere nu există nicio problemă să blochezi accesul la servicii – începând, bine-nțeles cu iOS.

  49. Depinde cum valorifici produsul comercializat. Google scrie aplicații pentru iOS, pentru că le valorifică și pe baza utilizatorilor iOS.
    Te faci că nu înțelegi mesajul meu. Nu am scris despre vreo obligativitate, ci ți-am spus care este motivul real pentru care serviciile Apple sunt doar pentru ei.

    Apple trăiește din vânzare de hardware, în timp ce Google trăiește din software. Apple este interesată să îți deterioreze hardware-ul cât mai repede, ca să cumperi unul nou. Google este interesată ca software-ul lor să meargă pe cât mai multe configurații hardware: slabe și puternice, Android și iOS, etc

  50. da nu stiu, sunt sigur ca Apple stie mai bine. Securitatea fiind in chip telefonului e mai greu…la garantie se poate schimba si un ssd si un cpu banuiesc…deci mai bine asa…si dupa aceea ceri de la Apple conform facturii si userului sa iti deblocheze telefonul

  51. E problema Apple dacă face astfel încât softul său să fie accesat doar de telefoanele iPhone și doar de cele autorizate.
    Clienții n-au decât să cumpere altceva, dacă nu le convine.

  52. Tu ai cumpărat un produs funcțional, pentru care nu poți separa hardware-ul de software. Dacă ei doresc să își ia software-ul acasa, și să te lase să instalezi alt sistem de operare pe iPhone, și gata.

  53. Scria undeva că dacă înlocuiești butonul defect la altcineva decât Apple îți va apărea eroarea 53 și că nu vei mai putea folosi iPhone-ul???? Vreau să văd și eu asta.
    Cert este că ăia care au pățit boroboața asta nu vor mai cumpăra niciodată iPhone, și probabil niciun iDevice.

  54. Problema este ca au folosite alte piese decât cele originale însă dacă tu pui să zicem touchid ul din iphone-ul meu 6s în iphone-ul tău 6s te trezești cu eroare minune. Sunt de acord ca se anulează garanție, că-ți cere codul tău de icloud să-ți confirme identitatea, chiar să-ți șteargă întreg telefonul, sa fie blocat icloud și sa rămână așa pana când îți introduci datele ca sa demonstrezi ca ești tu proprietarul.

  55. Când a apărut primul Walkman cu muzică digitală, Sony a implementat ceva numit DRM, care oprea utilizatorul să încarce în dispozitivul lui muzică piratată.
    La fel ca acum, și acei utilizatori au spus: păi plm, e dispozitivul meu, cum să nu pot folosi pe el ceva furat?
    Ce crezi, i-a băgat cineva în seamă?

  56. Și la o mașină, merge contactul, cobori/ridici geamurile, dar nu porți porni motorul, nu o poți utiliza în scopul pentru care ai achiziționat-o. De ce? Pentru că ai avut tupeul murdar și ți-ai pus ștergătoare non-Apple, sau un far “neconform” Apple.
    Ți se pare ok?

  57. Cu toate astea, DRMul nu îți scotea din uz walkman-ul. Nu aveai decât să pui un CD original și gata. Nu cred că Sony a introdus DRMul pentru a forța utilizatorul să cumpere doar CDuri Sony.

  58. Eu vorbesc despre ceva ce mi-aș dori, nu despre ceva care există.
    Mi-aș dori ca telefoanele iPhone în care au fost montate piese neautorizate să fie blocate în afara serviciilor Apple.

    Dacă lucrați cu software licențiat, știți că Windows are licențe de soft care pot fi folosite pe un sistem în care, dacă schimbi anumite componente (placa de bază, cum e cazul aici), pierzi și dreptul de a mai folosi softul și trebuie să-l cumperi din nou.

  59. Destul de simplu, nimeni nu poate schimba touchid cu telefonul deschis și deblocat. Dupa ce schimba acest TouchID ca sa accesezi telefonul iti trebuie parola de blocare a telefonului care o stie doar proprietarul. Pe urma sistemul vede automat ca a fost schimbat TouchID deci ii va cere userului să-și reintroduca parola de icloud și poate recurge chiar și la o adora măsură de securitate prin e-mail sau întrebare secreta. Cand sa confirmat identitatea se da acces la apple pay.

  60. Permițând unui telefon cu alt Touch ID-ul să acceseze sistemul Apple Pay, de exemplu, apare riscul să poată fi accesate informațiile financiare pentru Apple Pay-ul altuia.

  61. Exact! Utilizatorii ar fi fost corect informat în situația în care i se spunea explicit ce se întâmplă în cazul înlocuitori butonului, și să știe care sunt șansele statistice de detectare a butonului.
    Ciudat este că eroarea a aparut după update-ul de iOS, și nu imediat după instalarea butonului. Asta arată reaua intenție a lui Apple.
    Cum de până la iOS 10.2 butonul funcționa foarte bine, iar după update nu mai era bun?

  62. Ăla este cazul software-ului OEM (Original Equipment Manufacturer) şi limitarea este pusă deoarece cumperi software-ul mult mai ieftin în combinație cu acea piesă de hardware.
    Nu este cazul ca la schimbarea RAMului, să îi îți mai funcționeze întreg sistemul.

  63. Dacă este dreptul Apple să facă astfel încât softul său – să zicem de sistemul de sincronizare automată a pozelor în iCloud – să poată fi rulat doar pe iPhone, de ce să nu aibă dreptul identic de a face astfel încât iOS să poată fi rulat doar de iPhone cu piese autorizate?

  64. Este imposibil ce spui tu pentru ca sa accesezi informațiile financiare iti trebuie parola acelui cont icloud, nu o poți face doar cu touchid.

  65. Vreau să văd și eu cazul ăla. Este ceva real, sau inventat de tine?
    În plus… Apple nu a demonstrat niciodată că piesa nouă pune în pericol sistemul. Mai mult, butonul Touch ID a funcționat perfect după schimbare, însă Apple a scos din uz întregul sistem iPhone după update-ul la iOS 10.2.
    Unde este pericolul aici?

  66. Un producător a făcut ștergătoare cu sistemul de stropire inclus în ele; dacă folosești ștergătoare făcute de alt producător, nu vei putea stropi parbrizul și producătorul are dreptul să-ți blocheze pornirea mașinii.
    Alte mașini au senzori de alcool: nu pornesc dacă simt aburi de alcool în aer.

  67. Este imposibil ce spui tu, odată pentru motivul dat de către EMP83, și pentru că butonul ăla este un simplu cititor, nu procesează informația.

  68. Este vorba de un producător german (cu nume scurt) și aceeași autoritate australiană.

    Apple nici nu trebuie să demonstreze așa ceva; atât timp cât legea nu-l oprește să facă un lucru, este dreptul său să îl facă.

  69. Superb! Un comentariu excelent. Măsuri de siguranță există berechet, doar că Apple luptă să își păstreze avantajele proprii în fața clienților. Ce este inexplicabil este că unii utilizatori luptă împotriva lor înșiși cot la cot cu Apple!

  70. Pai nu știu dacă este legal. Eu nu am văzut nicăieri scris când am cumpărat telefonul ca dacă schimb o piesă într-un service neautorizat sistemul ios va fi blocat în faza de boot și nu-mi voi mai putea folosi niciodată telefonul.

  71. Pentru că “autorizarea” asta este o formă mascată de a păstra monopolul pe serviciile de reparații. Monopol înseamnă servicii mai proaste și mai scumpe pentru consumator, și în același timp avantaje incorecte pentru furnizor.

  72. Exagerezi… Las discuția deoparte pentru că prefer să vorbesc cu un perete decât să vorbesc cu tine.
    Tu ai putea să te întrebi singur dacă nu cumva oamenii ăia au dreptate, dar nu… O ții pe a ta. ? ești tenace!

  73. Monopol înseamnă să fie un singur producător de piese pentru absolut toate telefoanele mobile.
    Or Apple nu vinde decât iPhone.

  74. De ce să mă întreb dacă un milion de oameni care susțin o prostie au dreptate?
    E ca și cum aș fi creștin și musulman în același timp, pentru că un miliard de oameni cred că au dreptate.

  75. Stiu ca au mai fost cazuri iar cei de la noumax au facut cerere cu userul si factura+buletinul posesorului atasat si dupa 3 zile calendaristice s-a rezolvat. Dar precizez ca la un service autorizat s-a facut o asemenea procedura

  76. De ce să mă întreb dacă un milion de oameni care susțin o prostie au dreptate?
    E ca și cum aș fi creștin și musulman în același timp, pentru că un miliard de oameni cred că au dreptate.

  77. Pentru asta este politica Apple. Încearcă tu să-ți accesezi informațiile bancare doar cu touchid și anunță-mă și pe mine când reușești. Apple iti cere parola automat când vrei să accesezi asemenea informații indiferent ca ai sau nu touchid activat.

  78. Doamne, cata dreptate are omul ala!! Spune foarte clar: “daca Apple vrea sa duca un razboi cu atelierele de reparatii, de ce duc razboiul in curtea clientului?”
    Are dreptate: cei afectati sunt clientii care se vad cu datele pierdute pentru ca Apple nu i-a informat ce se va intampla in urma update-ului.

    Si cand ii vezi pe unii cata parte ii tin lui Apple…

  79. 1.Fals, din proprie experienta spun si nu o data ci de 2x, la hw licentiat OEM se reactiveaza licenta sw pe baza dovezilor de upgrade/inlocuire!(prima oara chiar nu a fost nevoie, doar am declarat ca am schimbat componenta hw si au generat un alt id, a doua oara am trimis factura.)
    2.Sistemul nu devine inoperabil, esti anuntat ca a avut loc dezactivarea licentei OEM si te lasa sa salvezi, chiar te indruma sa faci bachup pana reactivezi!
    3. In cazul de fata “Error 53” vine in urma unui update in conditiile in care sistemul a fost “perfect”. In mod normal si civilizat trebuia atentionat utilizatorul cu un popup dupa primul boot ca sistemul are modificari hw si urmeaza sa devina inutilizabil si sa-l indrume catre un service pentru remediere. Ceea ce au facut se numeste durerea-n pl fata de utilizator si demonstreaza ca toata grija Apple nu se adreseaza utilizatorului ci doar a intereselor financiare proprii.

  80. Tu ai o intelegere gresita despre unele concepte economice. Nu are rost sa redeschid subiectul, pentru ca mi-as pierde timpul.
    Cand identifici un monopol, te raportezi la “piata relevanta”. In cazul asta, “piata relevanta” este piata reparatiilor after-sale, acolo unde Apple isi construieste mecanisme pentru a ramane monopol.

    Eu nu vorbesc despre monopol pe industria smarphone, ci de monopol pe piata reparatiilor de iPhone.

  81. Atata timp cat o spui asa nu are nicio logica. In dreptul international, invinuitul este nevinovat pana la demonstrarea contrariului. Este de datoria acuzarii sa demonstreze vinovatia acuzatului, si nu invers: nu acuzatul trebuie sa isi demonstreze nevinovatia.

    Ar incemna sa nu mai existe niciun cutit de bucatarie la vanzare, pentru ca orice cutit poate deveni o arma letala.

  82. Tocmai de aia exista procese impotriva Apple, pentru ca ea se crede cu 3 oo. In statul de drept entitatile nu fac ceea ce vor ele, ci trebuie sa se supuna unor seturi de legi.

  83. Facem pași: recunoașteți că este o practică întâlnită.
    Sa mergem deci mai departe.
    Dacă instalai o componentă pentru care nu aveai documente, MS avea dreptul să refuze reactivarea licenței?

  84. Uite ca tu nu intelegi cum a aparut problema asta… Eroarea 53 apare dupa update-ul la iOS 10.2, iar Apple nu a informat utilizatorii despre ceea ce se va intampla in urma update-ului. Ar fi trebuit sa spuna clar ca daca fac update, vor pierde datele din iPhone, si ca nu vor mai putea reporni iPhone-ul.
    Toata lumea este de acord ca este o problema, numai tu esti impotriva. Pana si iTurd e cu utilizatorii, tu esti cu Apple!

  85. Asta arata ca atentia fata de client din partea Apple este doar un mit. “Geniile” din magazinele Apple nu au niciun interes sa iti repare iPhoneul, ci sa iti vanda un altul nou. De asta si vinde Apple atatea iPhone-uri anual.

  86. Una este sa iti refuze activarea licentei, si alta este sa iti blocheze dispozitivul fara a avea posibilitatea de a recupera datele din el.

  87. Nu există așa ceva :)))).
    E ca și cum ai cere ca oricine să aibă acces la codul sursă al iOS, Windows ca să-si poată scrie singur codul care repara erorile.

  88. Poate ca nu raspunde pentru documente atunci cand este vina utilizatorului, dar nu atunci cand problema este generata de Apple.
    Ma astept ca intr-o zi, Apple sa dezactiveze toate iPhone-urile asa ca vrea ea! Si sa va ceara tuturor cate 200 dolari pentru reactivare! Cu siguranta tu te-ai bucura de asta…

  89. Pana acolo, utilizatorii afectati de problema asta trebuie sa isi primeasca drepturile inapoi, pentru ca nu au fost informati de consecintele update-ului la iOS 10.2
    Si cu ocazia asta, sper sa se convinga si ei ca grija fata de client din partea Apple este un mit.
    Daca eu as fi patit asa ceva, as fi distrus iPhone-ul de podeaua magazinului, si as fi umplut tot orasul cu afise despre povestea asta.

  90. Va demonstra cu varf si indesat, pentru ca acei clienti nemultumiti si-au reparat iPhone-ul la orice atelier, asa cum prevede legea australiana.

  91. Se interpreteaza pentru tine. O conditie ca o lege sa fie bine scrisa este ca acea lege sa fie aplicata fara interpretari care sa dea valori diferite dupa bunul plac.

  92. Fals… Ti-am spus ca intelegi gresit conceptele. Apple trebuie sa concureze cu alti furnizori de servicii, daca acestia exista, si nu sa fie singura.
    Nimeni nu a cerut codul sursa al iOSului, ci se cere ca Apple sa nu mai puna blocaje ca alte entitati sa ofere servicii de reparatii.

  93. Trebuie doar sa dovedesti ca nu a avut loc o portare de licenta pe alt PC non OEM, la upgrade nu au de ce sa refuze reactivarea, licentierea OEM se face per sistem in ansamblu si nu per componenta!

  94. De ce să permită ca un terț să pună componentele sale în hardware dar sa nu fie obligata sa permita unui terț să pună componentele sale în software?

  95. pai in cazul asta trebuie sa montezi display-ul original asa spart cum e si dupaia numai ii dai update. o prietena are displayul schimbat de la un iPhone care numai functiona si il foloseste asa.

  96. eu am aplicatia Raiffeisenbank si pot intra in aplicatie sa verific contul numai cu touch id insa pana acolo e drum lung. ca sa configurezi apicatie iti trebuie un numar si o parola care nu e pe cardul bancar ci il primesti de la banca + ca daca vrei sa faci un transfer de bani trebuie sa ai si sim-ul meu unde primesti codul TAN….deci e cam vrajeala cu securitatea vietii ??

  97. Lucrurile se interpretează altfel, pentru că Apple nu ar acuza pe nimeni de furt ci ar lua măsuri ca părțile componente ale unui obiect furat să nu poată fi valorificate (la fel cum face acum cu întregul, prin serviciul FMI).

  98. Oare ăștia care aveti iphone ati citit alea 4 pagini de text scris mic la configurarea inițială? Terms and conditions. Pe undeva pe acolo scrie ca terminalul nu iti apartine decât după ce iese din garantie…..deci in primul an de Apple Care iphone-ul nu e al tau ci e doar închiriat. După asta devine al tau ai nu mai au obligații față de tine. De aia își permit. Treaba e ca legea e lege si termenii si condițiile lor aberante nu se aplica oriunde.