Husele SmartCover – o afacere de miliarde de dolari?

SmartCover – noile huse pentru iPad 2 ce incorporeaza nu mai putin de 21 de magneti si transforma folosirea iPad 2 intr-o adevarata placere – ar putea genera incasari de peste 1 miliard de dolari pentru Apple. Analistii americani estimeaza ca in 2011 Apple ar putea vinde aproximativ 36 de milioane de tablete iPad 2 si 60% dintre acestea ar urma sa fie achizitionate impreuna cu o husa SmartCover. Compania Asymco a facut un mic, calcul in care a presupus ca din cele aproape 22 de milioane de huse SmartCover ce ar putea fi vandute in 2011, 70% reprezinta versiunea din plastic si 30% versiunea din piele iar la un cost mediu de 48$ ar putea aduce companiei Apple incasari de 1.04 miliarde de dolari.

I’m estimating that at least 60% of iPad buyers will get one. Based on an estimate of 36 million iPads sold in 2011 and an average price of $48 (70% polyurethane and 30% leather mix), the total revenue for Smart Covers will top $1 billion this year. I further estimate that with a very modest gross margin of 75% (average cost to produce of $12), the Smart Cover could contribute $777 million to Apple’s gross margins.

Fabricarea unei huse SmartCover costa in jur de 12$ insa Apple le vinde la preturi tripe sau de 6 ori mai mari in Apple Store iar asta inseamna profit gigantic pentru compania din Cupertino. In sondajele facute zilele acestea multi dintre cei care stateau la cozi pentru a achizitiona iPad 2 au recunoscut ca intentioneaza sa achizitioneze si o husa SmartCover deci sunt semne ca Apple va vinde extraordinar de multe astfel de accesorii. Eu am amanat achizitionarea unei huse SmartCover deocamdata, astept intai sa imi ajunga tableta iPad 2 si abia dupa aceea ma voi hotara daca voi cumpara sau nu o astfel de husa.

15 COMENTARII

  1. glumesc,am vrut sa spun ca voi investi toate ciubucurile in noile iMac,MacBookPro,iPad2,3,4,5 si iPhone 5,6,7,8 si cu asta v-am pus capac muritorilor de foame

  2. Zaone iar spui indirect : ” costul de productie = costul final ” pe langa aia $12 mai e transportul , factorul uman, marketingul, costul dezvoltarii produsului + altele…

    esti bun in ceea ce faci insa la capitolul comentarii economice induci in eroare oameni in necunostiinta de cauza.

  3. Imi place exprimarea ta domnule Sorin. Muritori de foame ca ne place o marca si pentru ca, platim calitate, intradevar chiar daca se fabrica la niste costuri mult mai mici ? Asta e era o vorba sunt prea sarac sa imi cumpar lucruri ieftine.

  4. Stii cumva cat insumeaza restul? Nimeni nu vorbeste despre costurile adiacente ci doar despre costul de productie si e normal sa fie asa. Apple face un produs cu 12$, il vinde cu 69$, e normal sa faci o comparatie intre astea 2. Ce e la mijloc nimeni nu stie sigur.

  5. Este logică și în asta… eu, dacă îmi iau un iPhone de peste hotare, dau pe el 600 euro, încă 100 pe drum, doar nu spun că m-a costat 700, nu? e tot 600 euro! iar cei 100 de euro i-am dat pe faptul că am și călătorit… însă așa gândim noi, nu? Pentru o companie contează fiece bănuț, iar cheltuielile per produs scad cu fiecare produs vândut, deci contează cantitatea de produse vândute într-o unitate de timp, și abia după ce se recuperează cheltuielile adiacente, poți vorbi (doar de celelalte produse) că ai profit = preț final – cheltuieli de producție… Restul devin neglijabile…

  6. Sa luam aminte si sa ne rugam ca bunul nostru Steve Jobs sa traiasca pana o sa ne plictisim de gadgeturile lui…adica niciodata.
    Nu conteaza parerile megalomanilor de mai sus,e dreptul fiecaruia sa-si traiasca clipa sau minciuna!