Ministrul Transporturilor, Ciprian Serban, a anuntat ca, “asa cum am promis, astazi deschidem circulatia pe inca 50 de km din Autostrada Moldovei”, o etapa care impinge proiectul A7 intr-o noua faza de utilizare reala pentru soferi. Prin aceasta deschidere, Romania castiga continuitate pe un coridor esential, iar traseul dintre Capitala si zona Moldovei devine mai rapid si mai previzibil.
Ministrul Transporturilor spune ca, in urma acestei miscari, “vom putea circula neintrerupt in regim de autostrada pe aproximativ 260 de km de la Bucuresti la Adjud”, subliniind ca efectul imediat se vede in mobilitatea cotidiana si in tranzitul de marfa. Tot el precizeaza: “De astazi se circula continuu de la Bucuresti la Adjud (aproximativ 250 km pe A7 si A3)”.
Dincolo de kilometri, Ministrul Transporturilor incadreaza proiectul ca pe un pariu strategic: “Acest obiectiv de infrastructura are o importanta strategica pentru Romania”, aratand spre mizele multiple ale autostrazii. In viziunea Ministrul Transporturilor, beneficiile merg de la “fluidizarea traficului” si “cresterea sigurantei rutiere”, pana la accelerarea investitiilor si a lanturilor logistice.
Mesajul Ministrul Transporturilor leaga direct asfaltul de economie: autostrada ar urma sa stimuleze “dezvoltarea economica si logistica”, inclusiv prin “crearea de noi zone industriale datorita accesului facil la reteaua rutiera europeana si legatura directa cu capitala”. In acelasi registru, Ministrul Transporturilor puncteaza borna de retea: “Odata cu acest sector, infrastructura rutiera de mare viteza din Romania atinge borna de 1.418 km!”.
Insa, avertizeaza Ministrul Transporturilor, lucrarile nu se opresc: “Lucrarile continua pe restul de 124 km ai A7”, iar tinta urmatoare este clara: “Anul viitor vom circula neintrerupt pe autostrada de la Bucuresti la Pascani (372 km)”. In final, Ministrul Transporturilor incheie simplu: “Drumuri bune tuturor!”.
Deschiderea celor 50 km aduce continuitate, incredere si presiune pentru ritm: Moldova primeste o conexiune mai solida, iar urmatoarea proba va fi livrarea integrala a traseului promis.


















