O companie de cale ferata din SUA foloseste iPhone-uri pentru a verifica biletele pasagerilor

  Amtrak este una dintre cele mai mari companii de cale ferata din SUA si recent a luat decizia de a utiliza terminale iPhone pentru a verifica biletele pasagerilor proprii. Incepand cu luna noiembrie a anului trecut compania a integrat smartphone-urile in procesul de verificare a biletelor de calatorie si pana in vara doreste sa aiba 1700 de controlori echipati cu aceste dispozitive. Controlorii pot fie sa scaneze biletele deja cumparate, fie sa verifice bilete cumparate online de catre utilizatori, acestia din urma putand afisa doar un cod de bare care la scanare le confirma achizitia.

With the new system, passengers will be able to print tickets or load a special bar code on their smartphone screens for conductors to scan, and conductors will be able to keep track of passengers on board, Amtrak said.

“You don’t even need to print the document and bring it with you,” said Matt Hardison, chief of sales distribution at Amtrak, who helped plan the iPhone program. “We’ve made a number of important improvements for both our customers and Amtrak, all in one fell swoop.”

  Mai mult decat atat, utilizatorii pot face check in atunci cand se urca in tren, controlorii stiind cati pasageri circula si in ce scaune sunt asezati, iar intregul sistem pare scos dintr-un film stiintifico-fantastic, cel putin pentru acest gen de transport. Deocamdata putine rute din SUA sunt echipate cu asemenea sisteme, insa Amtrak planuieste sa isi extinda proiectul pana in vara, dar nu va ganditi ca asa ceva s-ar putea aplica in Europa sau chiar Romania in urmatorul deceniu.