Apple a fost actionata in judecata datorita aplicatiilor care incalca regulile de securitate

Acum aproape 2 saptamani am scris un articol in care va atrageam atentia asupra catorva aplicatii pentru iOS care trimit fara acordl nostru date confidentiale companiilor de advertising. Se pare ca acel reportaj facut de Wall Street Journal a pus pe ganduri foarte multe persoane iar Apple a fost actionata in judecata pe 23 decembrie de o persoana care doreste compensatii deoarece datele sale au fost trimise fara acordul sau la diferite companii de advertising.  Procesul va aduce in sala de judecata nu doar reprezentanti ai companiei Apple ci si reprezentati ai firmelor care au facut aplicatiile Paper toss, Pandora, The Weather Channel, Dictionari.com plus altii al altor aplicatii mentionate in cererea de chemare in judecata.

Acesta este doar primul pas pentru cel care a introdus plangerea si sper ca aceasta initiativa sa convinga cat mai multi oameni sa i se alature pentru a dere compensatii companiei Apple pentru ca permite acceptarea acestui gen de aplicatii in AppStore. Fiecare iDevice are un cod unic de identificare, sau UDID, care a fost trimis acestor companii impreuna cu date despre tabieturile fiecarui utilizator, informatii care ii ajutau pe advertiseri sa isi targeteze cat mai util reclamele.

Apple desigur se apara spunand ca a verificat foarte atent toate aplicatiile si niciuna nu ofera astfel de informatii, insa probabil stim cu totii ca realitatea e alta. Probabil totul se va rezolva in afara salii de judecata intr-o intelegere care le va aduce bani multi celor care s-au alaturat acestei plangeri.

Dec. 28 (Bloomberg) — Apple Inc., making of the iPhone and iPad, was accused in a lawsuit of allowing applications for those devices to transmit users’ personal information to advertising networks without customers’ consent.

The complaint, which seeks class action, or group, status, was filed on Dec. 23 in federal court in San Jose, California. The suit claims Cupertino, California-based Apple’s iPhones and iPads are encoded with identifying devices that allow advertising networks to track what applications users download, how frequently they’re used and for how long.