Prima Pagina aplicatii Apple modifica algoritmii de afisare a aplicatiilor in AppStore?

Apple modifica algoritmii de afisare a aplicatiilor in AppStore?

5

O veste foarte importanta pentru dezvoltatorii de aplicatii si nu numai are legatura cu o posibila modificare in sistemul de afisare a aplicatiilor din AppStore. Pana acum Apple afisa pe primele locuri din AppStore cele mai descarcate aplicatii, fara a face distinctie intre numarul de utilizari/stergeri/etc. Ei bine, de cateva zile se pare ca lucrurile s-au schimbat si Apple ar tine cont de modul in care este utilizata o aplicatie. Mai exact atunci cand Apple afiseaza o aplicatie in topul celor mai bune aplicatii gratuite, listarea aplicatiei are in vedere nu doar numarul de descarcari efective ale aplicatiei ci si cat de des este folosita sau numarul de descarcari vs numarul de persoane care au sters-o dupa prima utilizare. Schimbarea a devenit evidenta dupa ce aplicatia Facebook a ajuns prima in topul aplicatiilor gratuite, asta dupa ce mai bine de un an a fost clasata abia in primele 10 – 20 de aplicatii.

“We’ve been noticing changes in the Top Free rankings for at least three days now,” said Peter Farago, vice president of marketing at Flurry, which serves 80,000 applications with its analytics product. “From our point of view, Apple is absolutely considering more than just downloads, which we believe is the right direction go to measure true popularity of an app.” Other pay-per-install networks tell us they’ve been detecting these changes too.

Presedintele companiei de advertising Flurry, care ofera reclame pentru aproape 80.000 de aplicatii pentru iOS si culege date privind utilizatorii si felul in care sunt folosite aplicatiile, sustine ca Apple a facut unele modificari iar topurile vor avea de acum incolo o cu totul alta clasificare. Eu unul cred ca o clasificare dupa numarul de descarcari si utilizari este mult mai buna din toate punctele de vedere deoarece ne da posibilitatea de a vedea adevarata valoare a unei aplicatii. Daca aplicatia este descarcata doar pe baza unei descrieri si a catova poze iar apoi este stearsa pentru ca in realitate nu functioneaza cum trebuie atunci acea aplicatie nu are ce cauta in top.

Situatia se observa si in AppStore Romania unde Facebook este pe primul loc si Yahoo Messenger pe al doilea, acestea fiind 2 dintre cele mai utilizate aplicatii de catre publicul din Romania. Lucrurile se schimba si se schimba in bine.