iPhone-ul schimba tendintele de achizitie clientilor operatorilor de telefonie mobila din SUA

     In luna februarie a acestui an Verizon SUA lansa terminalul iPhone 4 CDMA pentru proprii clienti, o adevarata victorie pentru unul dintre cei mai mari operatori de telefonie mobila din SUA. Atunci la Verizon Android-ul avea o cota de 52% din vanzari insa la mai putin de 6 luni de la lansarea terminalului iPhone, aceasta cota din vanzari a scazut cu 10% in timp ce vanzarile de terminale iPhone au crescut. Aceasta scadere de 10% a determinat o crestere cu 5% in “curtea” celor de la AT&T insa o crestere la fel de mare au inregistrat-o si alti operatori mari din SUA.

      Practic la Verizon multi au preferat sa achizitioneze un terminal iPhone in detrimentul unui terminal Android iar asta spune multe despre cat de mult isi doreau unii un iPhone. Totusi cifrele celor de la Verizon ar putea fi inca departe de realitate deoarece iPhone 4 CDMA a fost lansat cu doar 4 luni inaintea unei presupuse lansari a iPhone 5 pe care multi o asteptau dar nu a mai venit. Avand in vedere ca lansarea va avea loc acum in toamna, exista inca foarte multi care prefera sa astepte noul dispozitiv decat sa il achizitioneze pe cei vechi iar la Verizon sunt multi posesori de terminale Android a caror abonamente expira in toamna.

       In concluzie, lansarea iPhone 4 la Verizon a determinat o scadere importanta a vanzarilor de terminale Android iar clientii s-au reorientat catre alti operatori.