Apple organizeaza o echipa pentru a combate contrafacerea, nu are prea mult succes

     China este raiul produselor contrafacute, indiferent despre ce brand sau companie vorbim, in China vei gasi absolut orice te intereseaza la un pret modic si cu functii lipsa. Pentru Apple produsele contrafacute din China reprezinta o foarte mare problema insa recent au aparut si magazine contrafacute, semn ca “marul” devine din ce in ce mai popular. In 2008 Apple a organizat o echipa care avea scopul de a combate comerciantii de produse contrafacute, echipa care de atunci lucreaza pentru a scoate de pe piata acest gen de produse.

The technology giant eventually organized a team in March 2008 to curtail the explosion of knockoff iPods and iPhones, according to an electronic memo from the Beijing embassy dated September 2008. Yet, three years after Apple moved to crack down on widespread counterfeiting and put pressure on China, progress has been slow. Gadget piracy isn’t a high priority for the Chinese government, the U.S. reports and experts say. Members of Apple’s recently formed global security team were recruited from Pfizer after they executed a series of crackdowns on counterfeit Viagra production in Asia, the report says.

      Din pacate dupa 3 ani de munca echipa nu a obtinut chiar atat de multe rezultate desi multi dintre membrii ei au fost recrutati dintr-o echipa asemanatoare organizata de Pfizer, producatorii medicamentului Viagra, care au avut un succes moderat in destramarea unor lanturi de producatori de droguri contrafacute. Vorbim despre angajati care au lucrat in FBI si in alte companii multinationale, deci oameni priceputi in ceea ce fac insa oameni care nu au avut parte de ajutorul guvernului chinez si nu au reusit sa reduca numarul produselor contrafacute aparute in China si pe pietele internationale.

      Informatiile vin de la Wikileaks care a reusit sa obtina documentele de la persoane din interiorul Apple iar mai multe detalii gasiti la cei de la CNN. Se pare ca nici avocatii companiei Apple nu sunt vazuti cu ochi buni si lipsa lor de experienta in a presa autoritatile chineze este considerat unul dintre motivele pentru care lupta anti-contrafacere a fost un esec in China. Pana una alta, produsele contrafacute nu vor fi scoase de pe piata vreodata insa Apple trebuie sa arate lumii ca isi apara creatiile.