Tableta iPad inregistreaza vanzari consistente, detine 68% din piata tabletelor

     iPad 2 este fara indoiala cea mai populara tableta disponibila pe piata la ora actuala iar in ultimele luni cota de piata a produsului companiei Apple a inregistrat o crestere de 3% a cotei de piata pe fondul vanzarilor foarte bune. Acum 3 luni de zile iPad 2 detinea 65% din piata tabletelor insa acum agentia de analiza a pietei numita IDC anunta ca iPad 2 a reusit sa mai acapareze 3% din piata ajungand la o cota de 68%. Aceasta crestere vine pe fondul unor procese intre Apple si o parte dintre producatorii de tablete Android, procese care par a fi afectat vanzarile acestora din urma.

Worldwide media tablet shipments in the second quarter were driven by continued robust demand for Apple’s iPad 2, which saw shipments reach 9.3 million units, representing a 68.3% share of the worldwide market (up from 65.7% the previous quarter). Research in Motion entered the media tablet market in 2Q11 with its PlayBook product, grabbing a 4.9% share of the market. Apple’s strength and RIM’s entrance meant bad news for Android-based media tablets, which saw its collective share slip to 26.8%, down from 34.0% the previous quarter.

     Apple are o cota de piata cu peste 40% mai mare decat cea detinuta de toate tabletele Android disponibile acum pentru achizitie deci un produs al Apple se vinde de aproape 3 ori mai bine decat intreaga colectie de tablete Android la un loc. Problema cu acest studiu sta in faptul ca el masoara doar livrarile de tablete livrate de furnizori catre comercianti deci vanzarile efective de tablete Android ar putea fi mai mici, asa cum am aflat deja despre Samsung care a produs 1 milion de tablete dar a vandut doar 20.000.

     In concluzie, iPad 2 este lider de piata si pana la inceputul anului viitor pare sa fie pe un trend ascendent.