iDevice.ro report: iPhone, iOS 5 si problema apelurilor care nu se initiaza

   In ultima vreme tot mai multi posesori de terminale iPhone se plang de faptul ca: nu pot initia apeluri si primesc eroarea “call failed”, nu pot fi sunati si cei care ii suna sunt redirectionati catre casuta vocala, nu pot accesa internetul, pierd semnal in mod aleatoriu etc. Ei bine de cateva zile un prieten de-al meu se confrunta cu exact aceeasi problema cu iPhone-ul sau care are iOS 5.1(5.0.1 inainte) instalat si nu, nu este vorba despre un iPhone 4S ci despre un iPhone 4 factory unlocked. Povestea nu este complicata insa demonstreaza faptul ca vina ar putea sta in cartelele operatorilor de telefonie si nu neaparat in iPhone.

   Prietenul meu avea in telefon o cartela veche taiata ca sa incapa in slotul microsim al iPhone 4. S-a gandit ca nu-i mai place cum arata cartela(stupid move) si a mers la o reprezentanta a operatorului de telefonie pentru a o schimba. A luat microsim-ul bucuros, s-a jucat putin pe telefon si de atunci au inceput toate problemele. Call failed, imposibilitatea de a fi sunat, imposibilitatea de a accesa internetul, semnal pierdut aleatoriu si toate astea dupa schimbarea cartelei. La el situatia se manifesta cam asa: telefonul merge 5 – 10 minute dupa care este inutilizabil desi are semnal, peste alte cateva zeci de minute isi revine, functioneaza 5 – 10 minute si iar moare iar procesul continua la infinit.

   iOS 5.1 nu a rezolvat problema pentru el si suparat ca nu isi poate folosi telefonul a schimbat o a doua cartela microsim la operator. Intre timp a discutat cu operatorii de la call center care l-au luat “la misto”(foarte frumos din partea lor, au dat dovada de un profesionalism nemarginit) insa problema lui a ramas. Acum a schimbat cartela microSIM cu o alta veche dar taiata si totul functioneaza fara probleme, insa nu pe abonamentul pe care are el nevoie. A facut carrier bundle update, a facut tot ce avea nevoie dupa schimbarea cartelei microsim insa nimic nu a functionat si iPhone-ul a devenit inutilizabil.

  Am discutat cu cineva de la operator si nu se stie ce anume cauzeaza problema insa el nu este singurul care a intampinat-o. Acum eu dau vina pe cartela microsim schimbata pentru ca inainte sa o inlocuiasca totul functiona fara probleme pentru el. Nu sunt tehnician, nu cunosc motivele pentru care totul a inceput sa mearga prost insa din ce mi-a povestit el de la schimbarea cartelei au inceput problemele. Daca intampinati aceleasi probleme poate ar trebui sa va uitati la cartela si la operator pentru raspunsuri.