iMessage si o grava problema de confidentialitate din iOS 5

   In iOS 5 Apple a implementat iMessage, un sistem de chat disponibil direct in aplicatia Messages a iOS 5. iMessage functioneaza in baza unui numar de telefon sau a unui Apple ID si permite utilizatorilor sa trimita prin internet mesaje text/poze/clipuri video fara a plati vreun ban la operatorul de telefonie mobila. Ei bine desi totul pare foarte simplu si frumos la suprafata, adevarul este ca iMessage are o foarte mare problema de securitate pe care utilizatorii o descopera abia atunci cand propriul iDevice este furat sau vandut.

   In SUA mai multi posesori de iPhone au fost deposedati de propriile terminale si dupa: stererea prin remote a vechiului terminal, schimbarea parolei Apple ID-ului, dezactivarea cartelei si a numarului de telefon, au constatat ca acel dispozitiv inca primeste mesaje prin iMessage. Practic vechiul dispozitiv inca primea mesaje iMessage trimise pe numarul de telefon al proprietarului deposedat desi in terminal era o alta cartela cu alt numar de telefon si probabil alt Apple ID. Din pacate multe persoane au descoperit ca mesajele care trebuiau sa ajunga la ei ajungeau de fapt si la hoti si cativa proprietari deposedati au ajuns chiar sa converseze cu hotii.

I can only speculate, but I can see this being plausible. iMessage registers with the subscriber’s phone number from the SIM, so let’s say you restore the phone, it will still read the phone number from the SIM. I suppose if you change the SIM out after the phone has been configured, the old number might be cached somewhere either on the phone or on Apple’s servers with the UDID of the phone.

  Nimeni nu stie care exact este problema cu iMessage, Apple nu ofera detalii insa un expert in securitate informatica presupun ca totul are legatura cu UDID-ul terminalelor noastre. Practic atunci cand folosim iMessage UDID-ul terminalului ar fi inregistrat pe serverele Apple si indiferent daca schimbam numarul de telefon sau Apple ID-ul, mesajele vor veni pe UDID. In baza acestei teorii ne putem astepta ca atunci cand ne este furat un iDevice sau il vindem, noul proprietar sa primeasca mesajele pe care de fapt ar trebui sa le primim doar noi.

   Problema este grava, Apple probabil cauta o solutie insa intre timp aveti mare grija ce faceti cu iMessage.

11 COMENTARII

  1. Foarte bun sistemul doar ca nu înțeles pe deplin

    Chiar daca hotu face firmware update si alte matrapazlacuri terminalul poate fi găsit

    Pentru cei care revand acest terminal le rămâne sa-l pregătească pentru asta cu dezacitvarea iMessenger si altor conturi personale

    O sa cam franeze afacerile multora cu iPhone

  2. Nu are nici o legatura cu numarul de telefon sau apple id. Pe langa id poti asocia nenumarate adrese de email pt imessage. Poti schimba cartela, cat timp device-ul este conectat la net va primi imesaje… Pana la stergerea adresei de email din setari, sau reinstalare ios ca telefon nou.

  3. Nu sunt mare expert… Dar daca e vorba UDID-ul device-ului, nu se poate face absolut nimic… Poti sa schimbi conturi, parole, cartele, tot ce vrei… UDID-ul e unic pentru fiecare idevice in parte…. Cam multe gafe din octombrie incoace…. Hmmmm

  4. Linkul oferit de Zaone spune si cum a rezolvat problema initiatorul:The original poster from the MacRumors forum thread, andrewhdn, eventually said he was able to resolve the issue by registering his new iPhone under a brand new Apple ID and canceling his old Apple ID completely. (This shouldn’t have worked, according to what AppleCare and iTunes representatives told him originally, but he claims his iMessages „work fine now.”).
    In cazul in care nu avem de gand sa testam noi insine, cred ca il putem crede pe cel ce a si sesizat-o initial.