Apple urca pe locul 8 in topul celor mai valoroase branduri

   Chiar daca valoarea capitalizarii bursiere a companiei Apple este mare, in ceea ce priveste valoarea brand-ului alte companii americane ocupa locuri fruntase intr-un top mondial. Cei de la Bloomberg au prezentat recent topul anual al celor mai valoroase branduri si in anul 2011 compania Apple a reusit sa dubleze valoarea propriului brand urcand 9 pozitii in top 10 cele mai valoroase branduri din lume. Brandul companiei Apple valoreaza 33,492 miliarde de dolari mai putin decat jumatate fata de brand-ul Coca Cola care valoreaza aproape 72 de miliarde de dolari si se claseaza pe prima pozitie.

   Cand vine vorba de competitorii directi, Apple este in spatele companiilor IBM, Microsoft, Google si Intel ale caror brand-uri valoreaza 69, 59, 55 si respectiv 35 de miliarde de dolari. In topul celor mai valoroase brand-uri doar in cazul companiei Microsoft s-a inregistrat o scadere in ceea ce priveste brand-ul companiei si Apple a avut cea mai mare crestere. Desigur ca valoarea unui brand nu prea ajuta in vreun fel compania insa Apple este singura companie care a reusit sa intre in top 10 cele mai valoroase brand-uri din lume anul acesta, restul companiilor pastrandu-si pozitiile.

    Ce a generat aceasta crestere a valorii brand-ului companiei? Lansarile produselor care au avut loc in acestui an si succesul inregistrat de ele pe piata.

11 COMENTARII

  1. E General Electric, a fost si pe piata noastra prin GE Money, dar care s-a retras in 2011, vanzand tot ce avea catre Baranti Bank. Stiu asta pentru ca am lucrat la ei 4 ani 😛

  2. Eu nu inteleg,ba e cea mai valoroasa companie din lume,ba defapt e pe locul 8,care e diferenta intre valoarea bursiera si valoarea de brand?
    Cu alte cuvinte valoarea bursiera este un balon umflat si nimic mai mult,sau,eu daca platesc 33 de miliarde de $$$ defapt ce cumpar?????

  3. Valoarea e la bursa . La bursa sunt actiunile , iar actiunile fac valoarea cu capitalizare a companiei .

    Cumperi cu 33 de miliarde doar Marul pe care poti sa il pui pe ce vrei tu , inclusiv pe pantofi.

  4. Sub alte cuvinte…valoarea imaginii pe care și-a creat-o compania, valoarea numelui, a logo-ului. Că dacă e să ne luăm după bursă sau profit…majoritatea din lista asta sunt în picaj liber…mai ales Coca-Cola care are brand puternic dar trece prin cea mai grea perioadă de la înființare până acum…

  5. Pai nu bag mana in foc,dar cred ca unele companii din asa zisul top de mai sus cred ca la bursa au valori mai mici sau aproape cu cele ale brandului,oare care este adevarul?

  6. Brand-ul este doar unul din elementele care atrage câștiguri, iar acest top arată că succesul Apple nu este dat doar de brand (valoarea brand-ului fiind mai mică decât valoarea întregii companii), așadar produsele Apple nu sunt cumpărate decât în mică parte pentru brand.

    @Sorin Vestemean: De Edison inventatorul ai auzit? De-acolo a pornit GE!